Gå til innhold

Hva er galt med tights og tunika?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svært få kler tunika. Det er bare en uformelig skjorte som gjør at en ser litt liten og lubben ut. Tights er bare stygt. Strømpebukse er finere.

Tunika kan være fint om man er lang og slank. Gjerne med kuen kule jeans under. Og ok når man er gravid.

Anonymkode: 3b351...db2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Pearl2.0 skrev:

Haha! Så enig :) Har et klart bilde av ei tjukk dame med crocs, hvit tights, blåblomstrete florlett tunika, mye hår på hodet og solbrun. Hun er veldig glad da, hvem hun nå enn er :fnise:

Ung og normalvektig/lettere overvektig. svart tights, kanskje hvit om det matcher tunikaen, og tunika i enkle farger, samt mønster/blomster med høye støvleter. Tunikaen dekker rumpa, litt ovenfor knelengde. Gjerne noe stilig hårpynt som matcher. Det KAN se stilig ut også :)

Anonymkode: bbd60...92d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tights og tunika er typisk for sånne folk som handler på Sparkjøp og tilsvarende butikker. Harry, rett og slett. 

Anonymkode: 71602...dd3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunika er en lengre topp som stopper rett nedenfor rumpa. Man kan ikke gå med tunika uten bukse eller tett tights under. Kjole er kjole. 

Tett tights og i hvert fall 3/4 lange er ikke flatterende. Har ikke sett noen størrelser eller former som kler dette. Det gjør også hele antrekket utdatert og ufikst. Lite opptatt av trender og mote, tantete, syden/danskebåten stil. 

Anonymkode: 008db...823

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ung og normalvektig/lettere overvektig. svart tights, kanskje hvit om det matcher tunikaen, og tunika i enkle farger, samt mønster/blomster med høye støvleter. Tunikaen dekker rumpa, litt ovenfor knelengde. Gjerne noe stilig hårpynt som matcher. Det KAN se stilig ut også :)

Anonymkode: bbd60...92d

Dette høres ikke stilig ut. Hvit tights er det verste og matchende hårpynt understreker det litt tantete uttrykket. 

Anonymkode: 008db...823

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får FNATT av ordet tunika. Syns det er styggere enn de verste banneord. 

Anonymkode: e4ce4...5f0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ClickB4it
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ser det helt dust ut?

Synes du det ser helt dust ut med kjole og strømpebukse?

Det jeg har tenkt litt på er at jeg liker å gå med kjole, men ofte så må man ha noe under kjolen, og føler meg ikke komfertabel nok til å ha bare ben (pluss at det ikke sømmer seg!). Skal til et varmere land, kan ikke pakke med meg så mye, jeg er høy, så det finnes knapt plagg som er over knea på meg, kan jeg ikke ha tights under kjolen? Blir det ikke klamt med strømpebukse? Ser det virkelig så rart ut med 3/4 tights?

Er det bare jeg som ikke har forstått forskjellen på tunika og kjole?  Kan noen forklare meg forskjellen? :P

Anonymkode: 49d6f...b70

Jeg er ikke storfan av strømpebukser som gjør mye ut av seg heller. Får helt vondt av strømper i "spreke" farger, gjerne med en "artig" kjole over.

En kjole kan du ha på uten noe under, mens en tunika er avhengig av å ha noe under med mindre du vil vise frem hele stumpen.

Som sagt, JEG synes det ser rart ut, spesielt med 3/4 tights fordi de har en tendens til å stoppe helt feil sted på leggen.

Jeg er også høy, midi-lengde finnes det heldigvis mer og mer av, og flere butikker kjører egne tall-linjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg gått glipp av. Helt ukjent problemstilling for meg. Er jo så komfortabelt!

Anonymkode: d4aaa...973

Tunika og kjole er jo to forskjellige ting.

Jeg syntes jo det at hvis noen bruker en kjole og bruker strømpebukse så er jo det pent, men kjole og tights passer vel kanskje ikke. 
Hvis det er etikette du er ute etter så vet ikke jeg hva som er "riktig" jeg, men det har gått ut litt på dato. Tights til tunika - jeg syntes ikke det er fint men det er jo pga smaken min.
Da er det bedre med bukse under.

Jeg ser at noen damer i 50-60 årene trives godt med det (det er ikke negativt ment altså).
Men det er sikkert behagelig å ha på seg.

Du pakker ikke inn ordene dine i allefall. Tolk det som du vil. :smoke:

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres ikke stilig ut. Hvit tights er det verste og matchende hårpynt understreker det litt tantete uttrykket. 

Anonymkode: 008db...823

Enig med hvit tights, egentlig. Det ser sjelden bra ut, men det kan se bra ut med den rette tunikaen. Selv foretrekker jeg svart. Hva synes du om det er svart tights da? Jeg er lav, så tunikaer på meg stopper ikke rett under rumpa. Jeg personlig synes slikt er stilig, men så driter jeg en lang marsj i hva andre går med og hva som er in. Jeg går i det jeg vil og hva jeg synes ser fint ut. Om det var på mote i 2010, 2016 eller 1950 driter jeg i :)

Anonymkode: bbd60...92d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunika kan være helt ok. Det er ikke bare en "for lang" bluse el. Kan være en kort kjole. Også kommer det an på om man en lang eller kort. Korte mennesker skal helst vise litt bein, ikke kappe av i knehøyde eller midt på låret.

Tights er så mangt. hva det imidlertid helt klart IKKE er, er bukse! Tynne hvite eller svarte bomullstights er smakløst og funker aldri med en t-skjorte (eller tunika) over.

Selv trives jeg med capribukser med tunika over. Synes det er fint. Synd hvis andre ikke synes det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg synes tights og tunika sammen ikke passer overhodet. Det var inn å gå sånn for 10 år siden, men nå synes jeg det bare er fælt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunikaer på meg blir korte da jeg er høy og kan ikke kjøpe i str L eller XL bare fordi de da er lange nok (blir som telt) bruker M eller sånn one size men de stopper ganske høyt oppe.. bruker det ikke med tights og har kun 2 stk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne kan det være så mangt. Det kan se ok ut:

4226fee240063701792cbd306ad94ad0.jpg

 

Det kan også se veldig lite flatterende ut:

 

 

s%C3%B8m+076.jpg

 

Endret av toothfairy
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, toothfairy skrev:

 

 

Det kan også se veldig lite flatterende ut:

s%C3%B8m+076.jpg

 

Hahah. Pent!

Anonymkode: 60d3d...78c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, toothfairy skrev:

I mine øyne kan det være så mangt. Det kan se ok ut:

4226fee240063701792cbd306ad94ad0.jpg

 

Det kan også se veldig lite flatterende ut:

 

 

Dette er ikke uflatterende. Ok stil. Ikke moteriktig, men pen i tøyet er hun. Men, hun eldes av denne stilen. Dama kan i utgangspunktet være alt fra 25 til 40, og nærmer seg helt klart 40 med denne stilen. 

Anonymkode: 008db...823

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke uflatterende. Ok stil. Ikke moteriktig, men pen i tøyet er hun. Men, hun eldes av denne stilen. Dama kan i utgangspunktet være alt fra 25 til 40, og nærmer seg helt klart 40 med denne stilen. 

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 008db...823

Jeg synes det. Tightsen stopper på et punkt som gjør beina hennes veldig korte. Det er ingen tykk dame, men dette tøyet(som jeg ikke vil karakterisere som pent) gjør ingenting for figuren hennes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne tråden fikk jeg til å grave litt i klesskapet mitt :) En bunke tights som jeg ikke har brukt på årevis er nå stappet i pose og klar til å kastes. Eller resirkuleres. Hiver dem i UFF-containeren til borettslaget, kanskje noen vil ha dem.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anthrax

En kjole fremhever noen parter og kan skjule andre, eller være helt stramme og vise hele kroppen fint. En tunika er et telt med tett hals.

En strømpebukse legger seg stramt og fint. En tights rynker seg og blir slæppfisk etter to vask eller to bruk. Ikke pent. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ClickB4it skrev:

Jeg er ikke storfan av strømpebukser som gjør mye ut av seg heller. Får helt vondt av strømper i "spreke" farger, gjerne med en "artig" kjole over.

En kjole kan du ha på uten noe under, mens en tunika er avhengig av å ha noe under med mindre du vil vise frem hele stumpen.

Som sagt, JEG synes det ser rart ut, spesielt med 3/4 tights fordi de har en tendens til å stoppe helt feil sted på leggen.

Jeg er også høy, midi-lengde finnes det heldigvis mer og mer av, og flere butikker kjører egne tall-linjer.

Jeg har tunikaer som er i kjolelengde jeg :) 

7 minutter siden, Anthrax skrev:

En kjole fremhever noen parter og kan skjule andre, eller være helt stramme og vise hele kroppen fint. En tunika er et telt med tett hals.

En strømpebukse legger seg stramt og fint. En tights rynker seg og blir slæppfisk etter to vask eller to bruk. Ikke pent. 

 

Jeg bruker tunikaer (det heter de i butikkene, men selv har jeg aldri skjønt forskjellen), de sitter litt inntil, er lange nok til at de telles som kjoler, og har utringning som er fin. 

Hvor er det egentlig alle kjøper tunikaene sine, når dere mener de kun kan se sånn ut? 

Anonymkode: a3509...e49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tunikaer som er i kjolelengde jeg :) 

Jeg bruker tunikaer (det heter de i butikkene, men selv har jeg aldri skjønt forskjellen), de sitter litt inntil, er lange nok til at de telles som kjoler, og har utringning som er fin. 

Hvor er det egentlig alle kjøper tunikaene sine, når dere mener de kun kan se sånn ut? 

Anonymkode: a3509...e49

Da går du i kjoler. Google tunika. Det kommer så og si bare sånne korte, løse opp. 

Anonymkode: 008db...823

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...