Gå til innhold

Hva er galt med tights og tunika?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser at mange synes det er så stygt..., men hva er det som er stygt?

Er det stygt med tights og kjole?

Er det tightsen som er stygg, eller er det tunikaen som er stygg?

Jeg liker godt å bruke kjole til hverdags, men føler ikke bestandig at det sømmer seg å ha bare ben, og bruker da som regel en strømpebukse under. Er det mye styggere å bruke tights under?

Jeg forstår ikke hva som er så stygt med tights og tunika? Synes det veldig ofte er pent.

Anonymkode: 49d6f...b70

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jeg gått glipp av. Helt ukjent problemstilling for meg. Er jo så komfortabelt!

Anonymkode: d4aaa...973

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke jeg fått med meg. Fint det, vel?

Anonymkode: 11221...19d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har ikke jeg fått med meg. Fint det, vel?

Anonymkode: 11221...19d

Ikke i følge veldig mange på kg :P 

Anonymkode: 714bf...32a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er spesielt fint. Synes ikke det da det var skikkelig inn for noen år siden heller. Det er tunikaen som gjør det, ikke tightsen. Tightsen er ofte som en strømpebukse uten føtter og da synes jeg det ikke er pent å bare bruke en litt lang bluse over den. Jeg vet ikke helt. Synes bare ikke noe om det. Synes ikke det er skikkelig stygt eller noe, bare synes ikke det er noe fint.

Anonymkode: 3b52d...297

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest puttee

Jeg synes det er fint. Alltid fått høre fra flere "Så fin du er idag!" når jeg har det på meg også :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser på den tråden "klær som du gikk med før som du aldri kunne gått med i dag" at flere nevner tights og tunika. Jeg skjønner bare ikke hva som er så stygt? :P

Er ikke tunika nesten det samme som kjole? Og kjole er jo et nydelig plagg? Eller er det at tunikaen ofte er formløs som er problemet?

Jeg forstår ikke....

Anonymkode: 49d6f...b70

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er fint, men da må tunikaen ha kjolelengde, den må liksom ikke stoppe rett ovenfor rumpa :P

Anonymkode: bbd60...92d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke jeg personlig kler det så godt så derfor syns jeg det er "stygt". Også føler jeg på en måte at det er litt "ut", selv jeg egentlig ikke akkurat bryr meg om sånne ting. Føler at det var mer på moten rundt 2010.

Anonymkode: 97f14...510

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser på den tråden "klær som du gikk med før som du aldri kunne gått med i dag" at flere nevner tights og tunika. Jeg skjønner bare ikke hva som er så stygt? :P

Er ikke tunika nesten det samme som kjole? Og kjole er jo et nydelig plagg? Eller er det at tunikaen ofte er formløs som er problemet?

Jeg forstår ikke....

Anonymkode: 49d6f...b70

Men det er jo sikkert også ting andre synes er pent som du ikke synes noe om? 

Anonymkode: 3b52d...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om danskebåt-damer.  Glemmer aldri den gjengen på ca 10 stk 50+ damer som toget inn i spisesalen, alle hadde tights, alle hadde blomstrede tunikaer og det var mageflesk og ridebukser så det holdt. De store blomstene på tunikaene var friske i fargene, men fasongen under lot seg ikke skjule, om det var poenget.

Er nok en stil dette for visse type mennesker :-)

Anonymkode: 9cf96...3eb

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er pent, særlig med lange støveletter. 

Jeg kan ikke bruke jeans og bukser med knapper pga stomi, må ha tights. 

og liker å ha lang tunika til - så unngår man kameltå :)

Anonymkode: 69633...8f0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser på den tråden "klær som du gikk med før som du aldri kunne gått med i dag" at flere nevner tights og tunika. Jeg skjønner bare ikke hva som er så stygt? :P

Er ikke tunika nesten det samme som kjole? Og kjole er jo et nydelig plagg? Eller er det at tunikaen ofte er formløs som er problemet?

Jeg forstår ikke....

Anonymkode: 49d6f...b70

Samme her, skjønner liksom ikke forskjellen på tigts og tunika vs kjole og strømpebukse. Jeg bruker alltid strømpebukser uten bein, da jeg hater strømpebuksestoff på føttene, og heller vil ha sokker. Og om det jeg trekker ovenpå heter kjole eller tunika vet jeg rett og slett ikke, ikke vet jeg hva forskjellen er på det heller :P For meg er en vanlig hverdagskjole og tunika akkurat det samme. 

Anonymkode: a3509...e49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

Tunika og kjole er vidt forskjellige ting i mitt hode. Tights og tunika knytter jeg alltid sammen med lettere overvektige kvinner i førtiårene som drar mye til syden og bruker for mye øyenskygge.

Kjole og tights blir det samme som kjole og strømpebukse, kunne ikke brydd meg mindre og ser vel heller ikke forskjellen med mindre det er korte tights som slutter på leggen. Da blir det litt rart igjen, men det er vel en smakssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det tights som gjør antrekket mindre fint. Kjole med tykkere strømpebukse er en helt annen look enn tunika og tights. Siste er for meg tantete og noe man til nød brukte for 10 år siden. 

Anonymkode: 008db...823

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ClickB4it
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at mange synes det er så stygt..., men hva er det som er stygt?

Er det stygt med tights og kjole?

Er det tightsen som er stygg, eller er det tunikaen som er stygg?

Jeg liker godt å bruke kjole til hverdags, men føler ikke bestandig at det sømmer seg å ha bare ben, og bruker da som regel en strømpebukse under. Er det mye styggere å bruke tights under?

Jeg forstår ikke hva som er så stygt med tights og tunika? Synes det veldig ofte er pent.

Anonymkode: 49d6f...b70

Da må jo du bare bruke det.

Jeg synes det ser helt dust ut med mindre man er hvalrossgravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, ClickB4it skrev:

Da må jo du bare bruke det.

Jeg synes det ser helt dust ut med mindre man er hvalrossgravid.

Hvorfor ser det helt dust ut?

Synes du det ser helt dust ut med kjole og strømpebukse?

Det jeg har tenkt litt på er at jeg liker å gå med kjole, men ofte så må man ha noe under kjolen, og føler meg ikke komfertabel nok til å ha bare ben (pluss at det ikke sømmer seg!). Skal til et varmere land, kan ikke pakke med meg så mye, jeg er høy, så det finnes knapt plagg som er over knea på meg, kan jeg ikke ha tights under kjolen? Blir det ikke klamt med strømpebukse? Ser det virkelig så rart ut med 3/4 tights?

Er det bare jeg som ikke har forstått forskjellen på tunika og kjole?  Kan noen forklare meg forskjellen? :P

Anonymkode: 49d6f...b70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Raindrops skrev:

Tunika og kjole er vidt forskjellige ting i mitt hode. Tights og tunika knytter jeg alltid sammen med lettere overvektige kvinner i førtiårene som drar mye til syden og bruker for mye øyenskygge.

Kjole og tights blir det samme som kjole og strømpebukse, kunne ikke brydd meg mindre og ser vel heller ikke forskjellen med mindre det er korte tights som slutter på leggen. Da blir det litt rart igjen, men det er vel en smakssak.

Haha! Så enig :) Har et klart bilde av ei tjukk dame med crocs, hvit tights, blåblomstrete florlett tunika, mye hår på hodet og solbrun. Hun er veldig glad da, hvem hun nå enn er :fnise:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tights er noe man trener i, eller bruker under en bukse for isolasjon.

Tights har aldri vært en bukse.

Tights har heller aldri vært en strømpebukse. 

Tights er bare ikke noe man går rundt i på gaten!

 

Anonymkode: 0df52...d89

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...