Gå til innhold

Klær som du gikk med før son du ALDRI kunne gått med i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror jeg kan gå med omtrent alt jeg har brukt tidligere - kunne gått med det meste fra ungdomsskolen også, jeg. :ler:

Ok, ikke de verste antrekkene mamma plukket ut til meg på tidlig barneskolen. Husker mye fælt fra den tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, delfiner, hadde helt glemt delfiner :hjerte: Det helt store var å kjøpe smykker og turkise badehåndkler i syyyyden med delfiner 😂

Endret av toothfairy
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke så mye. Jeg tror jeg går gjennom et lite stilskifte nå, fra hverdagskjoler/skjørt og strømpebukse med stram topp, til løsere overdelsklær og tights. 

Det er ikke mye jeg angrer på å ha gått med, men rosa teflonbukser og alt av svart tøy - bare fordi det var svart - et par år etter de rosa teflonbuksene er vel ikke mine stolteste øyeblikk. Disse dager prøver jeg litt større overdelsklær, fordi jeg liker ikke magen min, og stramt tøy over den er kanskje ikke veldig lekkert.

Som tenåring brukte jeg også Converse-sko - veldig populære greier - men kommer ikke til å gjøre det igjen, da sålene er for harde; jeg får bare vondt i beina. 

Anonymkode: 1e8e8...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye gammel moro 😂

Når jeg ser på gamle bilder så er jeg innimellom overbevist om at mamma og pappa hatet meg. Det er den eneste forklaringen på hvorfor de kunne slippe meg ut av huset seendes ut som en klovn. 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Ja,de "sinte"øynene..😄😄 husker det var litt dyrt å handle der men man måtte jo innom😊 Og ihjel nappa øyenbryn ja som man tegnet over med SVART eyeliner....my god som vi så ut!

Klarer ikke å se på bilder av meg fra ungdomsskolen, jeg blir så flau. Men de klærne og sminken var jo veldig inn på begynnelsen av 2000 tallet. Til mitt forsvar. Stilen ble litt bedre på VGS :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bukser med kjempelavt liv.

Og så husker jeg da jeg var rundt 12(?) at det var skikkelig stilig å gå med sykkelshorts og en litt lang tskjorte - never, ever igjen :riste:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Salka skrev:

De klærne jeg brukte som fjortis på 90-tallet. F,eks Adidas knappebukse (eller hurtigsexbukse som vi kalte dem :hoho:), Adidas treningsjakke, gigasvær champion hettegenser, fruit of the loom-genser, dressbukseaktig bukse med sleng og splitt bak, bukse med skjørt, buffalosko, ja det meste av 90-talls-moten egentlig. Tidlig 2000-talls jeans med griselavt liv og bootcut er heller ikke noe jeg ville vist meg i idag. Jeg har ikke lagt på meg, jeg syns bare ikke det er fint lenger. Foretrekker skinnyjeans med normalt liv. Men jeg har også flere klassiske og tidløse klær som jeg har hatt i minst 10-12 år som er like aktuelle nå som da. 

Haha! Som om jeg skulle skrevet det selv! Jeg var 14 år i -97 :fnise: Hadde alle disse klærne jeg og. Hadde nesten glemt de buksene med skjørt! :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

De smaleste skinny-buksene! Jeg er glad for at den moren er over! Ikke de aller tynneste kledde det, engang! 

Anonymkode: 92f35...882

Jeg går med smale skinnies jeg. Og ser massevis av folk som går med det ennå. 

Anonymkode: a15c7...d22

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mollie skrev:

Haha! Som om jeg skulle skrevet det selv! Jeg var 14 år i -97 :fnise: Hadde alle disse klærne jeg og. Hadde nesten glemt de buksene med skjørt! :laugh:

Haha, kult. :laugh: Jeg var også 14 år i 97. Haha, kanskje like greit om man klarte å fortrenge de buksene, de var virkelig grusomme! Men omtrent det kuleste man kunne gå med på den tiden. Gud hjelpe meg, godt den moten er forbi og kommer den tilbake kommer jeg tilbake ler jeg! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorbus

Mannen min går i knappebuksa enda, han! :hoho:

Og for en tid tilbake så han et bilde av Kim Kardashian med knappebukse og noe som så ut som en undertøys-topp, så nå er han overbevist om han er skikkelig in. Vintage, liksom...

http://www.irishmirror.ie/showbiz/celebrity-news/kim-kardashian-wears-adidas-bottoms-8943608

Han dropper toppen, da.

 

Endret av Sorbus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug
11 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Ja,de "sinte"øynene..😄😄 husker det var litt dyrt å handle der men man måtte jo innom😊 Og ihjel nappa øyenbryn ja som man tegnet over med SVART eyeliner....my god som vi så ut!

Om noen år kommer de som nå går rundt med kjempestore øyenbryn(som ser ut som de kan være flådd direkte av store, hårete mannfolk fra middelhavstraktene) til å være like flaue over stilen. "Herregud, hva tenkte vi på?" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sorbus skrev:

Mannen min går i knappebuksa enda, han! :hoho:

Og for en tid tilbake så han et bilde av Kim Kardashian med knappebukse og noe som så ut som en undertøys-topp, så nå er han overbevist om han er skikkelig in. Vintage, liksom...

http://www.irishmirror.ie/showbiz/celebrity-news/kim-kardashian-wears-adidas-bottoms-8943608

Han dropper toppen, da.

 

Håhå, Kim er like "stilfull" som alltid! :hoho: Du får kjøpe en sånn topp til mannen din også da! :fnise: 

Hurtigsexbukse heter det, var det vi kalte det. :hoho: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Sorbus skrev:

Mannen min går i knappebuksa enda, han! :hoho:

Og for en tid tilbake så han et bilde av Kim Kardashian med knappebukse og noe som så ut som en undertøys-topp, så nå er han overbevist om han er skikkelig in. Vintage, liksom...

http://www.irishmirror.ie/showbiz/celebrity-news/kim-kardashian-wears-adidas-bottoms-8943608

Han dropper toppen, da.

 

Hva i alle dager da Kim? Nei fysj, så grusomt :sjokk:

Endret av smalls
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelshorts og t-skjorte, gjerne litt skittengul med rund hals og blondeermer. Nydelig.. Eh.. Ellers var jeg en slave av 90-tidlig 2000-tallsmoten og skrek meg til både Buffalo sko og miss sixty bukse, helst den ridebuksemodellen.. Hadde brun/beige leppestift og chocker. De kunne være både svarte og i forskjellige pastellfarger. Var en periode i 7.klasse der det var kult med høyhalset genser, skjorte og så en tynn genser over..

På vgs var jeg goth. Svarte lange skjørt og flagrende armer. Svart hår og svart sminke. Beholdt chocker, men disse var i velour.. På byen tidlig i 20-årene stoppet kjolen rett under rumpa og utringningen var dyp. Med myyye foundation og mascara var jeg nok et syn... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange andre har sagt, kunne jeg aldri gått med det jeg gikk på med på ungdomsskolen! Jeg var den emo kiden. 

Her snakker vi masse mørk og svart sminke, nagler, svarte bukser eller mørk grå bukser som jeg klippet hull i (og noen ganger svarte skjørt) converse, t-skjorter med hodeskaller på og litt sånt i mørke farger. På et tidspunkt hadde jeg grønt hår. Pluss fikk en pircing i leppa (tatt ut for lengst) og mamma gråt nærmest da vi skulle i familieselskap og jeg så slik ut :fnise: 

På VGS fikk jeg litt mer normal stil og var ikke sur emo kid som hatet alt og alle lenger. 

I begynnelsen av 20 årene,  så fikk jeg en bimbo stil. Spesielt da jeg var på dest/byen. Kjoler som egentlig ikke dekket ræva, høye hæler jeg ikke kunne gå på, push up bh som pushet puppene langt oppi halsen, oversminket deluxe, billig og dårlig løshår og så ut som en ompa lompa. Vakkert syn! :skratte: 

Anonymkode: 24a6b...260

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, antbug skrev:

Om noen år kommer de som nå går rundt med kjempestore øyenbryn(som ser ut som de kan være flådd direkte av store, hårete mannfolk fra middelhavstraktene) til å være like flaue over stilen. "Herregud, hva tenkte vi på?" :P

Ja hehe. Jeg tenker det allerede " herregud hva er det de tenker på/med?" Uff,grusomt!

Og de som har øyenbryn forma som sperm...Også tror jeg alle de med contouring...Altså, det passer sikkert godt innendørs og på fotografier (tatt profesjonelt)men de som går med det utendørs ser skitne ut i ansiktet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug
15 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Ja hehe. Jeg tenker det allerede " herregud hva er det de tenker på/med?" Uff,grusomt!

Og de som har øyenbryn forma som sperm...Også tror jeg alle de med contouring...Altså, det passer sikkert godt innendørs og på fotografier (tatt profesjonelt)men de som går med det utendørs ser skitne ut i ansiktet.

Som sperm???? :sjokkbla: 

Og siden vi er i gang kan vi jo ta med de som har så digre løsvipper at det ligner babytarantellaer som kommer kravlende ut av øyeåpningene deres...:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, antbug skrev:

Som sperm???? :sjokkbla: 

Og siden vi er i gang kan vi jo ta med de som har så digre løsvipper at det ligner babytarantellaer som kommer kravlende ut av øyeåpningene deres...:fnise:

Bare google sperm shaped eyebrows så ser du hva jeg mener...Mange som har sånne,hehehe. Ja løs vipper er ugly as he'll. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ungdomsskolen var vel den tiden med flest motetabber, for å si det sånn.

Det jeg husker aller best;

- UCLA joggebukse og hettegenser, med sånn svær skrift over brystet/rumpa. Det var såå kult fordi..?
- Supersuperoversized vinterjakke. Lille meg på 50 kg, vinterjakke i XXL (helst fjällräven).
- Merkeklær var alltid kult, men sånn sent på barneskolen/veldig tidlig ungdomsskole var det ikke så viktig at det var ekte. Synes det var kult å låne kjærestens falske Dolce&Gabbana t-skjorter, kjøpt et eller annet sted i syden...
- Av en eller annen grunn ble det poppis å bruke to par sokker, på min skole i alle fall. :fnise:
- Og av en like mystisk grunn ble det også populært å brette opp enden på jeans, og ''feste'' med 1-3 hårstrikker rundt.
- Uggs. Ugh.

Sminke var jo et kapittel for seg selv, var rimelig ''solbrun'', med alt fra svart til platinablondt hår, og noen kilo sminke ble påført hver dag før man kunne våge seg ut døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...