Gå til innhold

Hvordan er det å jobbe i hjemmetjenesten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk meg nettopp helge-stiling i hjemmetjenesten. Tidligere har jeg jobbet på et bokollektiv for demente, men skjønte fort at jeg jobber best selvstendig/alene. Da ble jeg anbefalt hjemmesykepleien. Hvordan forgår en jobbdag i hjemmetjnesten? Jeg har ikke serfikat, men skal gå utdelt gårunder. 

Anonymkode: ea098...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer helt på hvilken kommune du jobber i. Jeg jobbet i en av norges største byer og vi hadde det kjempetravelt. Hadde som regel 15-20 besøk på en vakt (07.30-15.00), inkludert dusjebesøk som gjerne tar over en time. Spesielt på morgenen når alle vil opp samtidig er det travelt, og vi må alltid skuffe noen som må bli liggende til klokken 10 fordi det er satt opp 5 brukere klokken 9. 

 

Jeg elsket å jobbe med herlige folk og pasienter. Men når tiden ikke strekker til er det ikke noe gøy. Skulle gjerne hatt mer enn 5-10 minutter på de fleste brukerne. Jeg stresset meg rett og slett syk.

 

oppdragene består i alt fra helt kroppsstell (inkludert dusj, toalett, til øyedrypp, smøre brødskiver, tilsyn, gi medisiner). Dagene er varierte og går veldig fort :) 

Anonymkode: f740d...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...