Gå til innhold

hvor mange tortilla lefser spiser du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spiser to store, så fulle at de omtrent ikke går igjen. Samboeren min spiser samme mengde, men han fyller de litt annerledes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 høres sykt mye ut, men spørs hvor mye du har på. Jeg pleier å spise 1 + litt kjøttdeig og chips, så kanskje 1,5 lefse og da er jeg stappmett i timesvis. De er medium fulle, ingen problem å brette den. 

Min bror spiser 4-6 lefser, men han har bare 1 skje kjøttdeig på dem da 😂 Men for vanlige lefser med fyll syns jeg 3 hørtes mye ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser en halv pakke. Så tre eller fire. Har på så mye fyll at jeg nesten ikke får brettet dem sammen. Bare to lefser på en mann høres veldig lite ut.

Anonymkode: 58bd8...aa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lattea skrev:

Laget en kostholdsplan på nett. Da kom det opp som forslag og stemte med hva andre også hadde. Funker fint. Hva mener du den skal bestå av?

Du regner først ut hvor mange kalorier du skal ha pr dag. Så fordeler du disse på måltider som du selv ønsker. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 3-4stk store, og fylt opp såpass mye at jeg knapt klarer å lukke de igjen :fnise:  (Men har veldig lite kjøtt i, mest grønnsaker)
Er 167-55kg, -Selv om det har lite å si x)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil jeg si er helt innenfor normalen. Jeg er småspist og jeg spiser som regel 2, noen ganger også 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mange faktorer som spiller inn: 

- det er det totale enrgiinntaket som avgjør om dette er for mye eller ikke. 

- er det store eller små lefser?

- hva bruker du som fyll?

Uansett er et godt tips å bruke lite kjøtt (gjerne magert som kylling, karbonadedeig), mye grønt, lite rømme eller enda bedre, kesam. Salsa kan du bruke mye av, for det er lavt på kalorier :) Bruk gjerne bønner som en del av grønt, evt i stede for kjøtt. Veldig mettende med mye proteiner. 

Endret av veraa94
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mett av 2 med lite fyll, 1 med masse fyll, som mange andre skriver her. Kanskje venninnene dine tok mer inni hver og en enn du gjør?

Anonymkode: fe30b...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du fyller hver med 300g kjøttdeig, masse ost og rømme, så ja, da er det mye. Om du fyller dem med kun litt salat og en spiseskje kjøttdeig så er det lite...
Du sier ikke ett eneste ord om hva du har oppi lefsa. Det finnes omtrent like mange måter å fylle ei lefse på som det finnes mennesker som spiser tacolefser, så det er jo helt på tryne å skulle sammenligne antall lefser uten å si noe om fyll.
det blir litt som "hvor mange glass drikker du i løpet av en dag?" 2 liters glass cola er mye, 2 små glass vann er lite, men likevel er begge to glass...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger jo hvor mye fyll du har på. 3 fullstappede lefser vil jeg si er mye, særlig når du er på vei ned i vekt, men dette er jo noe du må vurdere selv. Tre lefser der du har vært sparsom med fyllet er ikke voldsomt mye. 

Anonymkode: d7be4...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS HER.

 

Fyller de slik at de såvidt går igjen.

Anonymkode: 67858...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tortillas i seg selv er utrolig kaloriholdige. Ville ikke spist for mye av det... Har måttet kutte ut det, sammen med ris og pasta, nå som jeg slanker meg. Så fyller jeg heller tallerkenen med masse godsaker. Spiser akkurat like mye fyll, vil jeg gjette...

Har vanligvis pleid å spise to relativt fulle lefser (av en eller annen grunn har jeg pleid å spise to uavhengig av om de er små eller store). Mye grønnsaker.

Anonymkode: 1e5a5...0b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Varierer

Pleier noen ganger spise 2 lefser og fyller dem slik at de klarer å rulles sammen å spises for hånd. Overfyller dem ikke. Da er jeg stappmett etter 2. Jeg klarer såvidt få i meg siste bit.

Eller så pleier jeg spise en, så deretter fylle tallerkenen med kun ingredienser uten lefse å spise dette med nacho chips. Blir da ikke like stappmett, men godt mett :) dette fordi jeg sikkert dropper lefse nr 2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg spiser 1 eller 2. Ofte spiser jeg 1 (stor) og lager en liten salat uten lefse etterpå. De fleste jeg kjenner, både damer og menn, spiser 2 lefser. Ideelt for meg er nok halvannen lefse med fyll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne. Spiser en stor som er veldig full. Eller 2 - 2 1/2 medium. Da er jeg som oftest på besøk, for jeg spiser egentlig kun 1 lefse når jeg lager taco. Er enslig.

Anonymkode: 3dfee...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser to ganske stappa fulle, men da er den siste halvparten virkelig tung å få ned:p

Anonymkode: a9363...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er litt meningsløst... Hvor store er lefsene? Hva er de fylt med? 

Om man bruker små lefser, og har veldig lite fyll på, og det hovedsaklig er salat, er det veldig mye mindre mat enn om man bruker store lefser som man stapper til bristepunktet med kjøtt. 

Det er også meningsløst å telle hvor mange lefser. Hvor mye har du spist FØR du skulle spise lefser..? Om man er skrubbsulten og det er lenge siden siste måltid, spiser man som regel mer enn om man er passe mett fra før og det bare er et par timer siden forrige måltid. 

Anonymkode: d2325...ed8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...