Gå til innhold

hvor mange tortilla lefser spiser du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å slanke meg og i går når vi hadde taco kveld ble alle overakset over hvor mye jeg spiste.... 

Jeg spiste 3 fullkornstorstilla med fyll. Venninnene mine spiste bare 1 og mente mennene deres bare spiste 2. 

Er 3 for mye? Jeg veier 85 og er 160 høy. (Er på vei ned i vekt)

Anonymkode: 67858...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser 2 men da er jeg stapp mett. 

Anonymkode: a9f8d...3e6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra 2 til 4. Kommer helt an på hvor mye jeg fyller dem. 

Anonymkode: 6ad79...676

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Nesten alle menn jeg kjenner spiser tre lefser fylt til randen. De fleste damer jeg kjenner spiser én fylt til randen, eller to normale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser 1-2 å da blir jeg veldig mett, ikke på slankern. Min mann derimot spiser 8-10 Kjell+1 lefse, utrolignok ikke overvektig 😂😅

Anonymkode: 93902...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi tortilla til fajitas eller burritos? De er jo forskjellige i størrelsen. Jeg pleide kunne spise 3, men da var jeg så dårlig i timesvis etterpå fordi jeg ble stappmett. Nå spiser jeg ikke tortillas i det hele tatt. 

Anonymkode: 94a25...475

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser 1,5 :D spiser en først, og kommer halvveis ned i nr to før det sier heeelt stopp. Blir supermett! 3 lefser er mye, ja. :) 

mannen min spiser 2, og begynner kanskje på nr 3 før han er stappa :P 

Anonymkode: e199c...b00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 er for lite, men 3 er for mye. Burde stoppe på 2, overvekten min kommer av nr 3 :P

Anonymkode: 50cdc...2d9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje interessant som en rundspørring, men når det kommer til din vektnedgang, er det fullstendig irrelevant. Du må spise så lite, totalt, gjennom dagen, og fra dag til dag, over lang, lang tid, at du har et kalorunderskudd, men ikke så lite at du blir irritabel og slapp. Hva og hvor mye du spiser til ett enkelt måltid har null og niks å si.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo veldig an på hvor fulle de er, og hva man fyller dem med. Jeg spiser som regel 2, men da bruker jeg relativt lite kjøtt og relativt mye salat (og ikke rømme etc). I tillegg stapper jeg dem ikke så fulle at jeg får problemer med å spise dem uten å "grise". 

Endret av fjellstreif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ca. 1-2. Kanskje du kan redusere litt hvis du vil ned i vekt? Velg fullkorn, karbonadedeig, lite rømme/salsa og mye grønnsaker.

Anonymkode: d36d2...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser en lefse fylt helt stappet:fnise: da er jeg helt stappmett etterpå. Spiser jeg mer blir jeg bare dårlig. Samboeren spiser gjerne 3-4:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 små eller 2 store.

Jeg har gått ned 70 kg og passer alltid på å spise meg mett. Ikke tenk så mye på hva andre gjør, men hva som er riktig for deg. Selv teller jeg kalorier, men jeg sulter meg overhodet ikke. Jeg spiser gjerne mellom 1000 og 1200 kalorier i løpet av en middag, det er det største måltidet i løpet av en dag jeg spiser og koser meg med det.

Det som er viktig er totalen kalorier og hvor aktiv du er, ikke hvor mye du egentlig spiser til middag. So what at mennene deres spiser 3. Hvilken rolle spiller vel det?

Endret av SPOCA
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser 1-2 å da blir jeg veldig mett, ikke på slankern. Min mann derimot spiser 8-10 Kjell+1 lefse, utrolignok ikke overvektig 😂😅

Anonymkode: 93902...6b1

Ikke trygt å være Kjell hos dere skjønner jeg! :hoho: 

 

Jeg spiser én velfylt glutenfri tortillalefse. Synd jeg blir så fort mett av sånn mat, for det er så innmari godt og jeg har alltid lyst på mer, men magen blir dessverre mett lenge før øynene. Spiser jeg skjell eller mini-tubs spiser jeg to. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 1. Da er den riktignok veldig full, med mye protein og grønnsaker og kesam på.

Kunne også spist to, men begrenser meg for vektens skyld...

Anonymkode: b363c...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Lattea skrev:

Spiser 2 selv. En middag skal vel bestå av ca 550 kalorier, går lett å regne?

Det skal den da slett ikke. Hvor har du det fra? (Klø seg i hodet-emotikon som jeg ikke finner.)

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringle skrev:

Det skal den da slett ikke. Hvor har du det fra? (Klø seg i hodet-emotikon som jeg ikke finner.)

Laget en kostholdsplan på nett. Da kom det opp som forslag og stemte med hva andre også hadde. Funker fint. Hva mener du den skal bestå av?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Nesten alle menn jeg kjenner spiser tre lefser fylt til randen. De fleste damer jeg kjenner spiser én fylt til randen, eller to normale.

Ja, samme her.

Anonymkode: e9a74...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...