Gå til innhold

Forskjell på dyreelskere og ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fordrar ikke dyr. Liker de bare ikke. Er ikke ufin mot de selvfølgelig, men oppsøker de ikke. Er ellers et varmt og omsorgsfullt menneske ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremisme ikke bra i hvilken som helst retning. Det ser man i hvertfall her i denne tråden der det ser ut til at den som er mest ekstremt dyreelsker er den som ser ut til å være aller mest aggressiv av alle som poster her så jeg ser ikke akkurat noe positivt i å være en ekstrem dyreelsker. da ser det jo ut til at man heller respekterer dyr mer en mennesker og det synes jeg blir feil.

Jeg er veldig glad i dyr selv og mener ofte at de menneskene som ikke liker dyr ikke gjør det fordi de ikke er vandt til dyr og dermed ikke forstår hvor mye glede et dyr gir. Jeg syns litt synd i dem, fordi jeg mener at de ikke forstår hva de går glipp av. Men jeg respekterer andre menneskers meninger og jeg dømmer ikke. 

Jeg må si at kan det være noe i at mange av dem som ikke liker dyr er mindre empatiske da det ofte er andre ting som er galt med dem også, men slett ikke alle. Jeg drar over hode ikke alle over en kam da jeg kjenner både narsisister som ikke eier empati men som elsker dyr og andre mennesker som ikke liker dyr men som er gode og empatiske mennesker fordet. 

Jeg mener at dyr beriker livene våre og de skal behandles bra, men jeg mener ikke at de er verdt mer enn mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug
15 timer siden, Cuntzilla skrev:

Hunder er dumme, de lukter vondt og jeg liker dem ikke. Betyr ikke at jeg vil dem noe vondt, jeg kommer bare aldri i livet til å få meg en hund selv. 

Kjenner da nok av hundemennesker som hater katter fordi de kan være rasshøl, det er vel en kjent greie at mennesker kan deles i to der =) 

Men for deg ditt gale menneske så er vi vel kalde jævler alle sammen så lenge vi ikke eier en bondegård med all verdens dyr på eller noe.

 

Ikke bare lukter de vondt og er dumme, de maser, tigger, bråker, sikler og stikker nesa si steder man normalt bare lar sine mest intime bekjentskaper få slippe til.

Mvh kald jævel uten bondegård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke overbegeistret for dyr, er glad i mennesker og har stor empati for de. Dyr klarer jeg ikke å ha samme empati for, det er menneskeskjebner som berører meg. Er ikke dermed sagt at jeg ikke kjenner det når jeg hører om katter som er blitt slengt inn i en mikro, men tenker mer på de som har gjort det... Hva har ikke de opplevd som finner på å gjøre noe slikt. 

Anonymkode: b7c96...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at ts virker fordomsfull, og har en litt enkel syn på verden. Man kan ikke dele folk inn i båser på denne måten. Hva med hundeelskeren jeg vet om som har sittet i fengsel flere ganger fordi han har misbrukt barn? Høres han ut som en empatisk kar? Hvis jeg skal dele mennesker inn i grupper på samme måte som ts gjør så vil jo dette bety at hundeelskere er noen barnemishandlende jævler. Eller hva med hun som slipper hunden sin løs når hun møter på kjentfolk, og forstår ikke at folk blir sure når hunden søler til klærne deres når den hopper på de med de skitne potene sine. Hun står der bare, og sier at hunden er så glad når den får møte folk, mens de hun møter på står og prøver å koste vekk det meste av skitten fra klærne sine. Kan jeg da konkludere med at hundeelskere er noen enkle sjeler? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...