Gå til innhold

Forskjell på dyreelskere og ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tja, "dyreelskere" er vel som regel hakket mer pretensiøse og kvalmt selvtilfredse enn det folk som ikke bryr seg så mye om dyr er. Det er den eneste forskjellen jeg kan se, noe som også kommer godt fram i denne tråden.

Anonymkode: 0f46f...cff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg liker dyr. 

Men etter å ha lest en del her inne har jeg opparbeidet en grunnleggende skepsis til mange dyreelskere som uttrykker seg direkte menneskefiendtlig, og IRL har jeg opplevd at vi har blitt utskjelt på grunn av vårt husdyrhold. 

Utelukkende basert på min erfaring kan jeg vel si at det er like mange dyreelskere som dyrehatere som mangler en del grunnleggende empatiske evner.

Anonymkode: 1e3fc...01a

Hmm? At noen skjeller deg ut eller er uenig i dyreholdet ditt betyr ikke at de mangler empatiske evner. Man mangler ikke magisk empati om man kjefter på noen, da er det mange foreldre som mangler empati med barna sine

Anonymkode: 1844b...c32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar

Og behandle dyr bra er en selvfølge. Men og sette dyr over mennesker er idiotisk. 

Og nei jeg hater ikke dyr fordi jeg spiser dyr og setter menneskelivet over dyrets liv.

 

Og ja det er faktisk mulig og mene at man skal behandle dyr bra og fremdels ikke ha noe problem med og  spise dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
7 timer siden, antbug skrev:

Jeg synes ofte det er de ekstreme dyreelskerne som virker minst empatiske. Mot mennesker, altså.

 

100% enig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer!  Du klarte med dette innlegget å bekrefte mitt tidligere inntrykk av at enkelte ekstreme dyreelskere er usympatiske, og ikke minst uemaptiske.  (Vanlige dyreelskere går ikke under denne kategorien)

Jeg blir utskjelt fordi jeg har feil dyr.  (Adpoterte en mishandlet fugl som ellers ville blitt avlivet)
At fuglen er frittflyvende, og at jeg i følge dyrlegen er en god "matmor" er irrelevant i deres øyne, de er bestemte på at fugler ikke skal være husdyr, og at fuglen derfor heller burde vært avlivet.  At jeg mener det er verre å avlive friske dyr er feil mening i følge dem.

Jeg er glad i dyr, og jeg er glad i mennesker, og vil det beste for begge.  Kan du si det samme?

Anonymkode: 1e3fc...01a

DU bekrefter vandrende stygge holdningen enkelte har når det gjelder å underdemine  en sann dyre elskers sjel! Du bidra indirekte til mishandling og dårlig behandling av dyr bare så det er klinkende klart. Du prøver å presse folk i en boks som er ekstremt langt fra sannheten. De BESTE mest empatiske mennesker du kan finne er de somest jobber mot urettferdig for dyr. De skjønner mer av verden,  bidrar mest til organisasjoner og holdningsendring på alle hold. Som en sterkt motsat på nedrigt ondskapsfulle "de som elsker dyr hater mennesker ". For et hooligens syn!

Du kan ta gift på at jeg hater dyremishandlere liker sterkt som jeg elsker dyr! Dine ord bidrar til at svake sjel backer unna fra å bidra i samfunnet,  det er på din kappe .

Anonymkode: d35a2...e4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du liker ikke dyr heter det. Å mislike hunder er det samme som å skrive under" jeg er en kald f". 

Anonymkode: d35a2...e4d

Å skrive noe sånt er det samme som å skrive under "jeg er en fordomsfull f".

Hunder er dumme, de lukter vondt og jeg liker dem ikke. Betyr ikke at jeg vil dem noe vondt, jeg kommer bare aldri i livet til å få meg en hund selv. 

Kjenner da nok av hundemennesker som hater katter fordi de kan være rasshøl, det er vel en kjent greie at mennesker kan deles i to der =) 

Men for deg ditt gale menneske så er vi vel kalde jævler alle sammen så lenge vi ikke eier en bondegård med all verdens dyr på eller noe.

9 timer siden, Uredd skrev:

Crazy catlady..? :fnise:

Sorry, klarte ikke la være... :troest:

Hadde jeg ikke bodd i 5. etasje midt i en by og vært på reisefot hele tiden, så hadde jeg sikkert vært oppe i 7-8 katter nå ja :fnise:

Men føler meg mindre og mindre crazy jo mer jeg leser av denne tråden.. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

 

100% enig.

 

Det er f meg noe av det dummeste jeg har hørt. De som går den ekstra milen for dyr er i 9 av 10 tilfeller mer moralsk anstendige folk på alle hold. Dine et stygg løgn og bidrar indirekte til videre mishold,  vit det.  Jeg er så jækli lei av ondskapsfulle folk som prøver skape og spre løgner om andre. Takk for et fantastisk bra fokus!!

Anonymkode: d35a2...e4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som innbitt kommer med nedrige ordene" hater mennesker elsker dyr ". : Denne tanken røper eget begrensede omløp og må være prosjisering fra et mindre varmt hjerte. 

Anonymkode: d35a2...e4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er f meg noe av det dummeste jeg har hørt. De som går den ekstra milen for dyr er i 9 av 10 tilfeller mer moralsk anstendige folk på alle hold. Dine et stygg løgn og bidrar indirekte til videre mishold,  vit det.  Jeg er så jækli lei av ondskapsfulle folk som prøver skape og spre løgner om andre. Takk for et fantastisk bra fokus!!

Anonymkode: d35a2...e4d

Du er som de religiøse som roper at de er så moralske. Men så viser deg seg at de er de minst moralske av alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Du er som de religiøse som roper at de er så moralske. Men så viser deg seg at de er de minst moralske av alle.

Hvorfor fortsetter du dette tragikomiske vrøvlet!? Er det virkelig SÅÅÅÅ ille at jeg mfl arbeider for dyr og selvfølgelig er gode,  redelige empatiske borgere!? Hvorfor angriper du folk som gjør det gode? Får du dårlig samvittighet?? Har ALDRI møtt eller hørt om denne kunstige, ondskapsfulle,  nedrige rørende tankene irl!!  Hvordan du føler deg angriper dyre elskere og føler deg truffet og tydelige identifiserer deg med dyremishandlere? 

Anonymkode: d35a2...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fortsetter du dette tragikomiske vrøvlet!? Er det virkelig SÅÅÅÅ ille at jeg mfl arbeider for dyr og selvfølgelig er gode,  redelige empatiske borgere!? Hvorfor angriper du folk som gjør det gode? Får du dårlig samvittighet?? Har ALDRI møtt eller hørt om denne kunstige, ondskapsfulle,  nedrige rørende tankene irl!!  Hvordan du føler deg angriper dyre elskere og føler deg truffet og tydelige identifiserer deg med dyremishandlere? 

Anonymkode: d35a2...e4d

 

La meg gjette du er denne tragiske brukeren som ikke har bedre ting å gjøre enn og forfølge meg rundt på KG. 

Få deg et liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er f meg noe av det dummeste jeg har hørt. De som går den ekstra milen for dyr er i 9 av 10 tilfeller mer moralsk anstendige folk på alle hold. Dine et stygg løgn og bidrar indirekte til videre mishold,  vit det.  Jeg er så jækli lei av ondskapsfulle folk som prøver skape og spre løgner om andre. Takk for et fantastisk bra fokus!!

Anonymkode: d35a2...e4d

Ta deg en luftetur og les gjennom tråden en gang til, så ser du kanskje at det er du selv som framstår som hatefull og lite empatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

 

La meg gjette du er denne tragiske brukeren som ikke har bedre ting å gjøre enn og forfølge meg rundt på KG. 

Få deg et liv.

Paranoia much??😂

Anonymkode: d35a2...e4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, antbug skrev:

Ta deg en luftetur og les gjennom tråden en gang til, så ser du kanskje at det er du selv som framstår som hatefull og lite empatisk.

Jeg er sjokkert og kjenner lusa på gangen; fatter ikke hvor dere er?  aldri møtt noen som har så stygge tanker. Begynner å lure,  er dere bare i Norge? Har så mye fritid at sitter og ruger på ræva og knøler ut konspirasjonsteorier? Rest my case. Har virkelig ingen mening, betydning å "diskutere "mer. Bare let etter skam og tenk bedre om folk, fe og ikke minst mennesker! Å tro så stygt om andre folk tyder på....hva da ? Et lystig,  empatisk, positivt menneskesyn??haha maken!

Anonymkode: d35a2...e4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

 

100% enig.

 

I hvert fall når det gjelder noen. De som kaller alle for hjerte-rå i hist og her. Sykt irriterende. På den motsatte siden har man de som mener at man ikke skal bry seg om dyr, fordi mennesker lider. Begge deler er irriterende argumenter. 

F eks import av utenlandske gatehunder: noen mener du er egoist om du ikke vil ha import av dyr som har levd på gata. Men det er selvfølgelig ikke uten grunn, folk er redd for rabies. Så for meg fremstår det som at det handler mer om folks vilje til å redde disse dyrene enn å tenke kritisk. 

 

Men såklart, jeg melder alltid ifra der jeg observerer dyremishandling. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes TS virker litt fordomsfull. Jeg er selv en litt crazy dog lady:p jeg liker katter også, men det er jo hund jeg liker best. Det betyr ikke at jeg liker å mishandle katter. Jeg har selv hatt katter i fosterhjem osv, men enkelte katter liker jeg ikke. Men jeg skjønner at folk ikke er så begeistret for alle slags dyr. Jeg er ikke særlig glad i barn, men det betyr ikke at jeg er barnemishandler. 

Jeg tror også at hvis man er vokst opp uten dyr så føler man ikke behovet for det. Men hvis man har f.eks hatt hund hele livet så har man et slags bånd til hunder som er vanskelig å beskrive. Jeg elsker hunden min kjempe høyt, men jeg skjønner at bestemor ikke vil kose med hunden når hun er på besøk siden hun ikke liker hunder. 

Mennesker liker forskjellige ting. Noen elsker barn andre hater dem, noen elsker gamle folk andre syntes gamle folk er ekle osv. Så lenge man har respekt for dyret og mennesket så ser jeg ikke problemet. Men hadde derimot noen vært slem mot hunden min, da hadde det vært helt annerledes! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest supernova_87
15 timer siden, bippo skrev:

Jeg elsker hunder, og har en selv. Jeg liker derimot ikke katter, men blir selvfølgelig lei meg når jeg ser bilder av mishandlede katter, fordi alle dyr fortjener å ha det bra. Jeg har, som flere her, opplevd at det ikke nødvendigvis er noen link mellom å ikke like dyr og det å være empatiløs. Man kan være like empatiløs om man elsker dyr. Men om man får glede av å skade dyr, da er man jo helt klart psykopat.

Helt enig.

Jeg synes det er litt vittig dette med hunde- eller katteelsker. For veldig mange er det nettopp enten eller. Jeg f.eks liker hunder. Og jeg vil kunne si at jeg ikke liker katter. Jeg vil til og med få en litt uggen følelse av tanken på å HA katt, kunne til og med sagt "nei, uff, æsj, ikke noe for meg!". MEN så sneik det seg en katt inn til meg da, og la seg over tastaturet på dataen min og prøvde å kose meg opp i ansiktet og sånt, og den kom innom flere ganger på sommeren og skulle sjekke ut leiligheta mi, og da ble jeg sånn "golligolligolli" og syns den var så myk og fin, og mens jeg sa til venner at det var plagsomt sa jeg til katten "dette sier du ikke til NOEN!". :fnise::laugh: 

Så det er forskjell på å "ikke like katter" og det å "drite i katters (og andre dyrs) velferd". Om du ikke har noen omtanke for dyrevelferd så er du enten egoistisk, ser ikke på dyr som verdifulle i kraft av deres eksistens, eller empatiløs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

DU bekrefter vandrende stygge holdningen enkelte har når det gjelder å underdemine  en sann dyre elskers sjel! Du bidra indirekte til mishandling og dårlig behandling av dyr bare så det er klinkende klart. Du prøver å presse folk i en boks som er ekstremt langt fra sannheten. De BESTE mest empatiske mennesker du kan finne er de somest jobber mot urettferdig for dyr. De skjønner mer av verden,  bidrar mest til organisasjoner og holdningsendring på alle hold. Som en sterkt motsat på nedrigt ondskapsfulle "de som elsker dyr hater mennesker ". For et hooligens syn!

Du kan ta gift på at jeg hater dyremishandlere liker sterkt som jeg elsker dyr! Dine ord bidrar til at svake sjel backer unna fra å bidra i samfunnet,  det er på din kappe .

Anonymkode: d35a2...e4d

Åh, du enkle, enkle menneske. 

Anonymkode: 4faa6...5a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm? At noen skjeller deg ut eller er uenig i dyreholdet ditt betyr ikke at de mangler empatiske evner. Man mangler ikke magisk empati om man kjefter på noen, da er det mange foreldre som mangler empati med barna sine

Anonymkode: 1844b...c32

Det var vel ikke det jeg skev heller?

Det er ikke uenighet som er problemet, men det er måten de er uenige på.

Jeg snakker om de ekstreme her inne, og IRL, som åpenlyst sier at de elsker dyr men hater mennesker.
Som åpenlyst sier at alle mennesker (les:alle andre enn dem selv) er onde.
Dette er mennesker som kaster beskyldninger rundt seg, og som samtidig benytter anledningen til å ønske andre sykdom og smerte.

Det at de ønsker sykdom og smerter på andre mener jeg viser mangel på empati.

De er ikke mange, men de finnes over alt, også her inne.

 

 

Anonymkode: 1e3fc...01a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

De skjønner mer av verden,  bidrar mest til organisasjoner og holdningsendring på alle hold. Som en sterkt motsat på nedrigt ondskapsfulle "de som elsker dyr hater mennesker ". For et hooligens syn!

 

Anonymkode: d35a2...e4d

Det hadde vært litt lettere om du hadde lest det som sto før du gikk i taket.

Ingen sier at de som elsker dyr hater mennesker.

Du kan søke rundt på dette forumet, da vil du se flere titalls innlegg der det står at "jeg elsker dyr, men hater mennesker", og det er menneskene som skriver disse innleggene jeg snakker om.
 

Anonymkode: 1e3fc...01a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...