Gå til innhold

Marilyn Manson.


Mari Y

Anbefalte innlegg

Hva mener dere om musikeren Marilyn Manson? Ikke musikken, men hans persona eller synspunkter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er favoritt artisten min, har portrett av han på armen, så ganske tydelig at jeg liker fyren!

Bortsett fra musikken, så liker jeg at han tar opp temaer som er viktig i samfunnet, han skaper debatter som er viktige.

Han er intelligent, har mye godt å si og mye viktig og si! Han har nok mye dumt ja, men jeg syns ikke det definerer han! 

Han er jo ganske kjent for sine synspunkter om religion, selvom jeg ikke alltid deler hans meninger så syns jeg han har mye rett i det han sier. Folk burde få velge religion og synspunkt selv, det burde ikke bli påtvunget av samfunnet og kultur. Han oppfordrer til å stå opp for det du tror på, selvom det er det motsatte av hva som er forventet av deg. Alle individer er unike, og han mener at det blir litt borte i all religions reglene og normene. Han er vel både for og mot religion. Du skal bestemme selv over ditt liv og dine religiøse synspunkter, er du kristen så flott, da må du velge det selv! Er du ikke kristen og velger en annen levemåte, så er det flott også! Han er jo ateist, og ikke satanist som mange tror.

Når jeg var yngre og gikk igjennom den fasen med å finne deg selv og stå opp for deg selv, så var Manson en stor del av det! Lærte at det er greit å ikke like alt det alle de andre liker, å være seg selv er faktisk helt amazing :D

Er synd mange har så negativ oppfatning av han, da han faktisk er en veldig reflektert og kunnskapsrik person! Han er en fantastisk kunstner, både musikk, malerier, film og andre prosjekter! Og selvbiografen hans fra slutten av 90 tallet er kjempe bra! Lærte virkelig mye om han av den boka :) 

Han er veldig opptatt av poltikk, og mye av dette kommer frem i musikken hans. Han har sterke meninger, og jeg syns det er kjempe kult at han som artist tar opp politiske problem stillinger osv! 

Skal ikke gå så dypt inn på politikk området da jeg ikke har særlig kunnskap om Amerikansk politikk :-) 

Kan vel skrive i flere timer om Manson, men alt i alt, don't judge a book by it's cover ;) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker han :) Men er ikke så stor fan av musikken hans. Ikke helt min type musikk.

Anonymkode: 7f3d1...f7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Elsker han! Var på konsert med ham en gang i mine glansdager 😍 Musikken er bra, fyren er smart (se intervjuet av han fra M.Moore sin Colombine film) også er en han en god skuespiller (se Salem 😍) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa

Jeg liker Manson, og liker musikken også. han har ikke noe skjult, han kommer ut med all galskapen sin. Liker dårligere folk man ikke vet hvor man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker han :) Men er ikke så stor fan av musikken hans. Ikke helt min type musikk.

Anonymkode: 7f3d1...f7f

Jeg er enig. Jeg har forsøkt. Kunne ikke svelge musikken. Var mer som tenåring. Som voksen er jeg nok mer kresen enn dette. Men jeg synes han er en av de mer reflekterte, ja. Skuespillere John Cleese og Stephen Fry er noen andre jeg kan komme på for øyeblikket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Elsker han! Var på konsert med ham en gang i mine glansdager 😍 Musikken er bra, fyren er smart (se intervjuet av han fra M.Moore sin Colombine film) også er en han en god skuespiller (se Salem 😍) 

Var der jeg først fikk interessere for fyren. 

Jeg tror han er inne på der, som jeg til stadighet tenker på. Har vi mennesker et behov for en ytre fiende? Spesielt dette scenarioet som kom etter Columbine. Man dømte folk i svarte klær i det ene øyeblikket, før fokuset gikk over på mobbing. Men sannheten kan gjerne være enten det ene eller verken ingen av delene. Og her viste det seg at ingen av delene hadde noe med saken å gjøre. 

Jeg synes mye av dette scenarioet ligner dagens Vesten, bare at fokuset er rettet mot alle muslimer. En person gjør noe galt=alle sammen er farlige. Det kan ende med hat. Og i USA har man nylig sett en bølge av hatkriminalitet. Jeg mener man bør ha flere tanker i hodet på en gang. Eksempelvis la oss si at Eric Harris og Dylan Klebold var gothere eller metallhuer, så skjønner

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel folk innerst inne at ikke alle av dem vil være enig med det de gjorde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, 261010 skrev:

Det er favoritt artisten min, har portrett av han på armen, så ganske tydelig at jeg liker fyren!

Bortsett fra musikken, så liker jeg at han tar opp temaer som er viktig i samfunnet, han skaper debatter som er viktige.

Han er intelligent, har mye godt å si og mye viktig og si! Han har nok mye dumt ja, men jeg syns ikke det definerer han! 

Han er jo ganske kjent for sine synspunkter om religion, selvom jeg ikke alltid deler hans meninger så syns jeg han har mye rett i det han sier. Folk burde få velge religion og synspunkt selv, det burde ikke bli påtvunget av samfunnet og kultur. Han oppfordrer til å stå opp for det du tror på, selvom det er det motsatte av hva som er forventet av deg. Alle individer er unike, og han mener at det blir litt borte i all religions reglene og normene. Han er vel både for og mot religion. Du skal bestemme selv over ditt liv og dine religiøse synspunkter, er du kristen så flott, da må du velge det selv! Er du ikke kristen og velger en annen levemåte, så er det flott også! Han er jo ateist, og ikke satanist som mange tror.

Når jeg var yngre og gikk igjennom den fasen med å finne deg selv og stå opp for deg selv, så var Manson en stor del av det! Lærte at det er greit å ikke like alt det alle de andre liker, å være seg selv er faktisk helt amazing :D

Er synd mange har så negativ oppfatning av han, da han faktisk er en veldig reflektert og kunnskapsrik person! Han er en fantastisk kunstner, både musikk, malerier, film og andre prosjekter! Og selvbiografen hans fra slutten av 90 tallet er kjempe bra! Lærte virkelig mye om han av den boka :) 

Han er veldig opptatt av poltikk, og mye av dette kommer frem i musikken hans. Han har sterke meninger, og jeg syns det er kjempe kult at han som artist tar opp politiske problem stillinger osv! 

Skal ikke gå så dypt inn på politikk området da jeg ikke har særlig kunnskap om Amerikansk politikk :-) 

Kan vel skrive i flere timer om Manson, men alt i alt, don't judge a book by it's cover ;) 

Hmm. Jeg har ikke sett så mye tegn til det, nå om dagen. Bortsett fra på online forumer. Man har denne stereotypen som heter Mallgoth. Dvs typen 'hører på Sliknot, Marilyn Manson, My chemical romance, og tror man er goth/metallhue'. Det som likevel er interessant er at man bør uansett starte et sted. Jeg er sikker på at mange av de som er såkalte alternative selv har hatt en slik fase en gang i livet. Så er det noen som mener at han er en sutrekopp, men men. Hver sin mening. Utenom det har jeg egentlig ikke hørt så mye. Men så fikk kanskje dramaqueensene på f eks Fox News noen andre å bære seg over, hvem vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen formening om musikken hans, men jeg får frysninger når jeg ser han... Ansiktsminken hans føles veldig truende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mari Y skrev:

Hmm. Jeg har ikke sett så mye tegn til det, nå om dagen. Bortsett fra på online forumer. Man har denne stereotypen som heter Mallgoth. Dvs typen 'hører på Sliknot, Marilyn Manson, My chemical romance, og tror man er goth/metallhue'. Det som likevel er interessant er at man bør uansett starte et sted. Jeg er sikker på at mange av de som er såkalte alternative selv har hatt en slik fase en gang i livet. Så er det noen som mener at han er en sutrekopp, men men. Hver sin mening. Utenom det har jeg egentlig ikke hørt så mye. Men så fikk kanskje dramaqueensene på f eks Fox News noen andre å bære seg over, hvem vet. 

Skjønner ikke helt hva du mener her, hva er det du ikke har sett mye av? :-)

 

Er veldig mange som kommer i den fasen hvor det er Manson, slipknot, korn osv. Så går det liksom over :P Har vært stor fan i bortimot 10 år nå, så har sett noen av de! 

Populæriteten har dabbet av, men syns han er like god! Nytt album som kommer snart, gleder meg masse! 

Har vært veldig mange usanne rykter om Manson opp gjennom årene, hva man velger å tro er opp en selv :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, 261010 skrev:

Skjønner ikke helt hva du mener her, hva er det du ikke har sett mye av? :-)

 

Er veldig mange som kommer i den fasen hvor det er Manson, slipknot, korn osv. Så går det liksom over :P Har vært stor fan i bortimot 10 år nå, så har sett noen av de! 

Populæriteten har dabbet av, men syns han er like god! Nytt album som kommer snart, gleder meg masse! 

Har vært veldig mange usanne rykter om Manson opp gjennom årene, hva man velger å tro er opp en selv :-) 

Ja, men så er det jo å forholde seg til fakta folk ikke gjør. Tror mange av disse rocke- stjernene har hatt sin andel av dårlige rykter på seg. Det som teller er jo fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Erterblomsten skrev:

Har ingen formening om musikken hans, men jeg får frysninger når jeg ser han... Ansiktsminken hans føles veldig truende. 

Da har han sikkert gjort jobben sin, da vet du:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari Y skrev:

Da har han sikkert gjort jobben sin, da vet du:fnise:

Haha ja, jeg kunne fått mareritt om han liksom :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har lyst å se ham live, jeg. Har hørt han lager bra show :) jeg liker både musikken og personen. Reflektert mann. Flink kunstner er han også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manson er litt blanda drops. Når han er bra er han ekstremt bra, når han er dårlig er det gørr kjedelig. Det gjelder musikken og som person. Husker det gikk noen intervjuer i reprise på tv ganske tett. I ene var han blid, lykkelig og edru med intelligente svar og mye meninger. I det andre hadde han surra til livet sitt igjen, var dopa og kunne nesten ikke formulere en setning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...