Gå til innhold

Er det rart at familie medlemmer av motsatt kjønn sover i dobbelseng?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tydeligvis er det det. Jeg har opplevd to ganger nå at noen syns det er rart. I min familie har alle hver sin seng, men noen ganger så kommer det situasjoner hvor man må kanskje dele hotelrom og de har bare dobbelseng, eller dere har gjester og man må flytte rundt på seg. Jeg har i alle fall i voksen alder delt både dobbelseng med bror og far. Vi har ikke ligget rygg i rygg og vært anig hverandre, ingen har vært naken... vi har bare sovet i samme rom hvesiden av hverandre. Er det så rart da?

Jeg har aldri tenkt over det og tenkt at det er noe rart, helt til jeg møtte mennesker som syns det er kjempe rart. Noen mener at jenter kan sove i samme seng med søsteren sin eller moren sin, men ikke med faren eller broren sin. Men hvorfor? 

Anonymkode: c50df...083

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det henger vel igjen fra tanker og ideer om incest og blodskam.

Anonymkode: bc377...822

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det henger vel igjen fra tanker og ideer om incest og blodskam.

Anonymkode: bc377...822

Hva er blodskam? 
 

Ja, jeg har følelsen at de har ideer om incest, men å sove på hver sin side av en king sized seng er ikke å ha sex med hverandre. Æsj. 
Jeg har en kamerat som jeg aldri ville hatt sex med, men vi har reist på ferie ilag og sovet i dobbelseng mange ganger. Er det greit da fordi han ikke er familie? Det er jo samme tingen egentlig. Jeg, en kvinne, deler en dobbelseng med en mann som jeg aldri ville hatt sex med. Man sover jo bare.

Anonymkode: c50df...083

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er blodskam?

Anonymkode: c50df...083

Det norske ordet for incest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Arabella skrev:

Det norske ordet for incest.

...og dekket langt videre ( mer av slekten) i tidligere tider enn det gjør i dag.

(Ups! Avsporing.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare en dobbeltseng ledig kunne jeg fint sovet i den med min far eller bror. Unngår det helst da de snorker som noen uvær, men har ellers ingen problemer med det. Vi sover da selvsagt med klær som dekker kjønnsorgan (og pupper hos meg).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Inwe skrev:

Er det bare en dobbeltseng ledig kunne jeg fint sovet i den med min far eller bror. Unngår det helst da de snorker som noen uvær, men har ellers ingen problemer med det. Vi sover da selvsagt med klær som dekker kjønnsorgan (og pupper hos meg).

Ja, helt enig der. I min familie snorker alle unntatt meg, men jeg hadde tolerert mammas snorking over far og bror. Det er fremdels høyt, men mindre intenst. 

Anonymkode: c50df...083

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske privat av meg og ville ikke delt seng med NOEN familiemedlemmer. Uansett kjønn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare være ulik oppdragelse. Personlig vil jeg ikke dele seng med noen av mine familiemedlemmer, uavhengig av kjønn. Kan dog godt dele med hvem som helst av mine venner.

Anonymkode: 90ea1...162

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også delt dobbeltseng med både faren og broren min i voksen alder og har aldri skjønt hvorfor det skulle være noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har delt dobbel seng med min onkel flere ganger når vi har vært på ferie og har måtte delt rom. Jeg er 32 år. Han er 45 :) Har ingen problem med det! 

Anonymkode: 82e6e...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du familie?

Eller mener du medlemmer? Som feks medlemmer i samme bokklubb...?

For hvis du sier det i ett ord så skal du selvsagt skrive det som ett ord.....

Anonymkode: 3ecaf...0d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du familie?

Eller mener du medlemmer? Som feks medlemmer i samme bokklubb...?

For hvis du sier det i ett ord så skal du selvsagt skrive det som ett ord.....

Anonymkode: 3ecaf...0d6

Oh my gawd.... har du ikke bedre ting å bruke tiden din på? :roll: 

Anonymkode: c50df...083

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du familie?

Eller mener du medlemmer? Som feks medlemmer i samme bokklubb...?

For hvis du sier det i ett ord så skal du selvsagt skrive det som ett ord.....

Anonymkode: 3ecaf...0d6

Hvorfor skulle TS mene familiemedlemmer??? Selvsagt er det medlemmer i bokklubben. Hvordan ellers får man 1000kr i rabatt?

Anonymkode: bc377...822

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er rart - hvertfall ikke med så nære slektninger som egen far og bror. Jeg hadde en traumatisk opplevelse i tenårene, og gikk ofte inn å la meg med broren min når jeg våknet av mareritt :P Var enklere å gå inn til han, syntes jeg var litt for gammel til å ligge mellom mor og far. I slike situasjoner som dårlig plass/hotellrom osv. hadde jeg allefall ikke reagert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carmabell

Jeg har delt dobbelseng med broren min flere ganger når situasjonen har krevd det (som forrige sommerferie hvor hele storfamilien var i utlandet og broren min og jeg måtte dele dobbelseng da det var det som var på rommet vårt).

Jeg ser helt ærlig ikke problemet med det. Det er tross alt broren min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.3.2017 den 3.16, Jerry Lee skrev:

...og dekket langt videre ( mer av slekten) i tidligere tider enn det gjør i dag.

Incest kunne også være omgang med noen en IKKE var i slekt med, som f.eks. at en enkemann levde sammen med søster til sin (avdøde) kone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...