Gå til innhold

Foreldrene mine hater meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en voksen dame på 25 år. Helt siden jeg var liten har min mor og far alltid fortalt meg at jeg ikke er bra nok. Det var mye press hjemme fra mine foreldre når det kom til skole. Så mye press at når alle gledet seg til sommer og juleferie så gruet jeg må så mye pga karakterkortet. Jeg glemmer aldri juleferien 2009. Jeg kom hjem med karakterkortet til mine foreldre. Jeg fikk ett slag i ansiktet av min far for alle karakterer under 5. Det skulle være en lærepenge, for at neste halvår skulle jeg være bedre. Jeg var livredd. Så jeg jobbet dag ut og dag inn med skolearbeid. Tror jeg gjorde lekser i 8 timer hver dag etter skolen. 

Nå som jeg er blitt eldre bor jeg hjemme hos di igjen etter at jeg ble skilt fra pappaen til barna mine. Foreldrene mine ødela ekteskapet mitt. Di kom ikke i bryllupet mitt fordi di mente at mannen jeg ville gifte meg med ikke var god nok og respekterte ikke valget jeg tok den gangen. Xmannen min hater di! 

Som sagt så bor jeg hjemme hos di. Jeg har ingen utdannelse, ingen penger og 2 barn "på slep" (som di kaller det) Det er værre enn noen gang. Pappa pleier å gi meg blåveis hvis jeg ikke gjør som han sier. Han mener det er disiplin. Men mine barn og jeg vil ikke lenger leve under denne psykiske og fysiske volden. Jeg er så redd han skal røre de på sammen måte som han rører meg.  Min mor er enig med han. Hun sier til meg ofte at jeg er ett dårlig menneske som tror man kan leve av luft og kjærlighet- og at jeg er stokk dum i hodet, ikke har penger nok til å gi barna mine ett verdig liv. 

Problemer er at barna mine elsker besteforeldrene sine, og når jeg har blåveis og har prøvd å forklare dem hvorfor så forteller foreldrene mine at jeg er full av dritt og juger om alt og alle. 

Foreldrene mine truer med å gjøre alt di kan i sin makt for å ta ifra meg barna mine hvis jeg flytter ut, fordi di mener det ikke er forsvarlig av meg som mor at di skal leve under fattigdomsgrensa i Norge. 

Jeg studerer, og har nettop mistet jobben i nedbemanning, og har ikke råd eller mulighet å flytte vekk herfra- ikke for nå ihvertfall. Hva skal jeg gjøre???? 

Anonymkode: 96251...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt Krisesenteret og snakk med de og spør om du kan komme dit og bo der noen dager/ uker og om de kan gi deg råd om hvordan du kan skaffe deg et eget sted å bo.

Anonymkode: 13ba3...119

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo komme deg vekk derfra, kan jo ikke utsette barna dine for slikt. Kom deg til noen venner eller krisesenteret fort som f..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg ut! Kontakt krisesenter! Du vet at som alenemor så får du overgangstønad og utvidet barnetrygd? Omd u har mistet jobben din, så kan du få dagpenger! Kom deg ned på nav og få hjelp! ta med en god venninne som kan støtte deg.

Anonymkode: 34495...a01

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å gjøre som anonym sier. 
Du kan også ta barna med på tur, gå rett til politiet, så kan de hjelpe dere på dagen regner jeg med. De kan hjelpe deg med kontakt og slikt, så finner dere ut av ting etter hvert. 
Barna kan ikke være i et voldelig hjem. Om du har skader, dokumenter det. 
Du kan eventuelt ta opp det foreldrene dine sier med telefon. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Oppsøk krisesenteret, og når du har fått litt ro rundt deg, så anmelder du ham for fysisk og psykisk vold. Dette ble jeg provosert av å lese, fy faen!  :frustrert: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DE - ikke di. 

Anonymkode: d40ff...0a6

Ikke relevant for trådens tema, din pedant :)

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DE - ikke di. 

Anonymkode: d40ff...0a6

Ja, for det var jo viktig å fokusere på i denne sammenhengen. 

Synes du, TS bør anmelde faren din for vold. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DE - ikke di. 

Anonymkode: d40ff...0a6

VIRKELIG? Etter alt det ts skriver, konsentrerer du deg om skrivefeil? 😡

---

Ts, har du ei venninne eller en kompis i nærheten, som du kan bo hos? Å komme deg vekk fra foreldrene dine, det må du! Kontakt et krisesenter, og flytt ut så snart som mulig. Det må være forferdelig vondt for deg nå. Husk at du er en flott person, og SÅ mye bedre og sterkere enn dine foreldre! Ikke la deg selv eller barna dine bli utsatt for noe mer nå! 

Lykke til, tenker på deg 💕

Anonymkode: bb9a6...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en voksen dame på 25 år. Helt siden jeg var liten har min mor og far alltid fortalt meg at jeg ikke er bra nok. Det var mye press hjemme fra mine foreldre når det kom til skole. Så mye press at når alle gledet seg til sommer og juleferie så gruet jeg må så mye pga karakterkortet. Jeg glemmer aldri juleferien 2009. Jeg kom hjem med karakterkortet til mine foreldre. Jeg fikk ett slag i ansiktet av min far for alle karakterer under 5. Det skulle være en lærepenge, for at neste halvår skulle jeg være bedre. Jeg var livredd. Så jeg jobbet dag ut og dag inn med skolearbeid. Tror jeg gjorde lekser i 8 timer hver dag etter skolen. 

Nå som jeg er blitt eldre bor jeg hjemme hos di igjen etter at jeg ble skilt fra pappaen til barna mine. Foreldrene mine ødela ekteskapet mitt. Di kom ikke i bryllupet mitt fordi di mente at mannen jeg ville gifte meg med ikke var god nok og respekterte ikke valget jeg tok den gangen. Xmannen min hater di! 

Som sagt så bor jeg hjemme hos di. Jeg har ingen utdannelse, ingen penger og 2 barn "på slep" (som di kaller det) Det er værre enn noen gang. Pappa pleier å gi meg blåveis hvis jeg ikke gjør som han sier. Han mener det er disiplin. Men mine barn og jeg vil ikke lenger leve under denne psykiske og fysiske volden. Jeg er så redd han skal røre de på sammen måte som han rører meg.  Min mor er enig med han. Hun sier til meg ofte at jeg er ett dårlig menneske som tror man kan leve av luft og kjærlighet- og at jeg er stokk dum i hodet, ikke har penger nok til å gi barna mine ett verdig liv. 

Problemer er at barna mine elsker besteforeldrene sine, og når jeg har blåveis og har prøvd å forklare dem hvorfor så forteller foreldrene mine at jeg er full av dritt og juger om alt og alle. 

Foreldrene mine truer med å gjøre alt di kan i sin makt for å ta ifra meg barna mine hvis jeg flytter ut, fordi di mener det ikke er forsvarlig av meg som mor at di skal leve under fattigdomsgrensa i Norge. 

Jeg studerer, og har nettop mistet jobben i nedbemanning, og har ikke råd eller mulighet å flytte vekk herfra- ikke for nå ihvertfall. Hva skal jeg gjøre???? 

Anonymkode: 96251...eb6

Jeg sier som andre her, kontakt nærmeste krisesenter eller legevakt eller ring mentalhelses hjelpetelefon. 

Du trenger kanskje ikke fortelle så detaljert til barna så lenge de er mindreårige, og medmindre de ikke slår deg foran barna, er det bare du som vet med sikkerhet hva som er riktig. Men kontakt mentalhelses hjelpetelefon eller Kirkens SOS eller dra på nærmeste Legevakt eller krisesenter. I alle fall har man også Doktoronline.no eller Lommelegen.no, men det er også mulig å kontakte politiet. 

Ang barna vet jeg ikke hva som er lurest, men du har Alarmtelefonen for barn og unge. 

Anonymkode: 6d260...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva faen da! Kom deg vekk ts, jo før, jo bedre! Du kan ikke, og skal ikke finne deg i slik oppførsel. Hvordan har forholdet til barnas far vært? Har det vært vold inni bildet her også? Du er så mye mer verdt enn dette ts. Tenk på hva du har klart, du har kommet deg bort fra et forhold som ikke var bra, du er under utdanning, du har 2 friske, flotte barn har du satt til verden - og deres lykke avhenger av deg. Jeg heier på deg helt inn til målstreken, for dette klarer du! Ta deg en tlf til fastlegen din, han har garantert tips til hvordan du skal gjøre dette videre - jeg tror også du kanskje ville hatt god utbytte av terapi. Du er heldigvis fullstendig klar over at dette ikke er greit - og du påpeker også at du er redd for barna dine, veldig bra! Kontakt også nav, som setter deg inn i hvilke rettigheter du har osv. Dette klarer du! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, The Kitten skrev:

Ja, for det var jo viktig å fokusere på i denne sammenhengen. 

Synes du, TS bør anmelde faren din for vold. 

Da må man i alle fall kjede seg enormt, om det er det eneste man kan kritisere. 

Anonymkode: 6d260...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krisesenter og få hjelp av nav. Kom deg bort fra de Psyko foreldra dine :( forjævlig at de er slik .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

DE - ikke di. 

Anonymkode: d40ff...0a6

Og dem.  "Bor hos dem", ikke "bor hos de" . 

 

Kom deg på krisesenter, dame, dette er IKKE sunt for hverken ungene dine eller deg. 

Anonymkode: 02253...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GulSol

Du drar på krisesenter selvfølgelig. Der hjelper de deg med å finne ut av alt. Hva med å søke om kommunal bolig? Du er i målgruppen som alenemor. Overgangsstønad?. Du har krav på dagpenger om du har mistet jobben. Barnebidrag fra barnefar. Utvidet barnetrygd. Stønad til barnetilsyn. Etableringsstøtte. 

Og jeg skjønner du er stressa, men det heter de, ikke di. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ikke at du turte flytte til de syke idiotene der, serlig med dine barn. Sett opp noen skjulte kameraer og dra rett til politiet med videoen og historien din. Sånne folk skulle ikke gått løse, hiv de inn på psykiatrisk avdeling på kun vann og brød uten TV eller data. Krev også en god erstatning etter et liv i helvete. Lykke til, håper du kommer deg fort som faen vekk fra de!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...