Gå til innhold

Dating på nett, hvor lenge før date?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har begynt litt med nettdating og truffet ei jente jeg har chatta litt med. Vi har noen felles interesser og en flørtende tone. Hun svarer alltid og er alltid hyggelig. Hun tar ikke så mye initativ, men jeg er komfortabel med at det er min jobb som mann å gjøre så er vant med det. Hva er neste steg etter å ha skrevet med hverandre noen ganger?

Jeg er ikke så vant med nettdating da jeg tidligere har truffet damer gjennom venner, skole og interesser og da har ting gått mer av seg selv. Men etter at jeg ble 30 ble det vanskeligere å treffe noen utenom nettet da alle er så opptatt med familie og barn så har prøvd nettet nå og funnet ei jente jeg har skrevet med.

Hvor lenge bør jeg vente før jeg inviterer henne med på noe? Hva er deres erfaring.

Anonymkode: 1f6fc...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreslå noe nå om noen uker frem i tid?

Anonymkode: 0b78c...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å møtes fortest mulig. Gjerne innen 2 ukers tid. Vet ikke helt hvordan personen faktisk er før man møtes :) 

Anonymkode: b902b...678

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg foretrekker å møtes fortest mulig. Gjerne innen 2 ukers tid. Vet ikke helt hvordan personen faktisk er før man møtes :) 

Anonymkode: b902b...678

Helt enig.

Hvis kjemien gjennom nettet varer for lenge, blir fallhøyden fort for stor når man først møttes.

Anonymkode: 2d745...7a2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, bor man på samme sted så etter en dag eller tre kan man møtes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke gå i den fella og "date" gjennom skjermen...det er ikke dét som er meningen bak "nettdating"... du kan ende opp med å kaste bort både din og hennes tid.

Man skal helst møtes innen 2 uker, kanskje man kan drøye til 3 hvis man er veldig opptatt eller bor et stykke unna hverandre.

Utover det bør han man ha en spesiell grunn til hvorfor man enda ikke har møttes..

Anonymkode: 03c32...0e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har invitert meg ut (jeg er kvinne), har gjerne gjort det rimelig kjapt. I løpet av en uke kommer gjerne spørsmål om å møtes, og det synes jeg passer fint. 

Anonymkode: 90e61...ae5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg dater nå traff jeg etter vi snakka hver dag i 2,5 uker. Vi bor 10 min med bil/buss fra hverandre, men det ble bare sånn. Jeg var egentlig ikke på nettdating for å faktisk møte noen, men bare for å bli tøffere med å snakke med folk (jeg er tidlig i 20-årene, men har vært i samboerforhold så er ikke vandt med sjekking) og fordi det var litt artige historier å fortelle venner osv. Derfor tok det såpass lang tid før vi møttes. Og herlighet, fyren er flott altså. 

Anonymkode: 5d57c...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prata på nett i alt fra 1 melding til 3 mnd før vi har møttes. Samboeren bare sende en melding "burger og øl på lørdag?" uten noe mer samtale. Jeg kunne forsåvidt ikke, så fikk samme meldingen onsdagen etter. Glad jeg tok sjansen selvom jeg ikke visste noe om han. De fleste nettdatene jeg har hatt har vært koselige uavhengig av hvor mye vi har snakket, men de med minimal kontakt før møtet har helt klart vært de beste (mye mer å prate om). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får fnatt av folk som vil møtes kjapt, av typen: "jeg går fort videre hvis noen ikke vil møtes". Da stresser du meg, og jeg skjønner at vi ikke passer sammen, noe som forsåvidt er greit å finne ut av... Men man kan jo gå glipp av fine folk da, det er ikke alle som vil møtes fortest mulig, noen vil bli bittelitt kjent først. Som meg :-) 

Anonymkode: 41fcd...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får fnatt av folk som vil møtes kjapt, av typen: "jeg går fort videre hvis noen ikke vil møtes". Da stresser du meg, og jeg skjønner at vi ikke passer sammen, noe som forsåvidt er greit å finne ut av... Men man kan jo gå glipp av fine folk da, det er ikke alle som vil møtes fortest mulig, noen vil bli bittelitt kjent først. Som meg :-) 

Anonymkode: 41fcd...d49

Altså, det finnes en fin mellomting mellom "du må møte meg neste helg ellers går jeg videre" og å sitte og prate gjennom skjerm 2-3 mnd,  tro at man "kjenner" personen og møtes så er personen TOTALT annerledes og man har null kjemi.

Anonymkode: 03c32...0e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

jeg chattet med min nåværende partner på Sukker.no i ca en måned før vi møttes. Er kanskje litt i det lengste laget men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎19‎.‎03‎.‎2017 den 14.36, AnonymBruker skrev:

Jeg foretrekker å møtes fortest mulig. Gjerne innen 2 ukers tid. Vet ikke helt hvordan personen faktisk er før man møtes :) 

Anonymkode: b902b...678

Enig her, forutsatt at man har hatt litt dialog på meldinger og har funnet en grei tone og vet man har litt felles interesser osv som tilsier at dette kan være noe å bygge noe på, så er det bare å foreslå å møtes helt uformelt. Gå en tur eller ta en kaffe sammen. Det er litt dumt å vente for lenge, for man bygger fort opp forventningene en del da, og nedturen kan bli stor.

Anonymkode: d961c...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt forskjellige erfaringer på dette området. Noen damer skrev jeg veldig lenge og mye med før date, og felles for disse er at det ikke ble noen stor suksess, kanskje fordi forventningene ble skyhøye. 

Et par andre damer har jeg møtt noen få dager etter å truffet de på nettet, det har gått meget bedre, hun ene er i dag min samboer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2017 den 16.50, AnonymBruker skrev:

Helt enig.

Hvis kjemien gjennom nettet varer for lenge, blir fallhøyden fort for stor når man først møttes.

Anonymkode: 2d745...7a2

Disse møtene kan være litt sørgelige. En avslutning på en god skriftlig romanse. Mange vil unngå et slikt møte fordi det gjerne er slutten på kjærligheten.

Jeg synes det er greit å ta det tidlig, med lave ambisjoner, og bare ønske om å ha noen fine timer sammen, en hyggelig kommunikasjon. En hyggelig kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han jeg dater nå ble gikk det 2 uker før vi møttes av praktiske årsaker. 

Anonymkode: 5d57c...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...