Gå til innhold

Abort nummer to...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem bryr seg om det er kaldt eller ikke, så lenge den riktige avgjørelsen ble tatt er det det viktige. Bra jobba, Ts :blomst:

Anonymkode: d1d75...6ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest New Girl

Du burde jo absolutt tenke på sterilisering som et alternativ. 

Hvis du ikke bruker prevensjon så vet du jo hva du har å gjøre. Hvis du bruker prevensjon så må du jo bytte, for det du bruker virker tydeligvis ikke. 

Jeg er absolutt for å kunne velge abort, men for din egen del må det jo være enklere å ikke bli gravid enn å gå gjennom den påkjenningen som abort kan være flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz

Imponerende at enkelte klarer å være så frekke mot ei som trenger støtte i en vanskelig situasjon... 

TS: Hvis du mener at du ikke har noe annet valg regner jeg med at du har gode grunner for akkurat det, og at det valget du tar ved å ta en abort nå er riktig. Også er det lurt å snakke om ting. Har du ei venninne du kan snakke om? Nære venner vil ikke dømme deg slik som her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Naturgutten 95 skrev:

Ikke bry deg om de som rakker ned på deg, normalt å ta abort. Er såklart vanskelig for moren men det er til barnets beste, ingen barn trives på barnehjem osv. Lykke til, håper det går bra

Abort skal ikke brukes som prevensjon

Anonymkode: 3df17...23c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Abort skal ikke brukes som prevensjon

Anonymkode: 3df17...23c

Nei, og det er det heller ingen som bruker det som. 

Abort benyttes når man har blitt ufrivillig gravid. Noen ganger er man veldig uheldig og blir ufrivillig gravid to ganger. 

Årsaken til at TS velger abort også denne gangen, er det ingen på KG  som kan si noe om. Vi må bare stole på at TS gjør det som hun føler at hun må. Hun bryter ikke noen lov, og er i sin fulle rett til å gjøre som hun gjør. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fireball skrev:

Nei, nå må du skjerpe deg. Prevensjon kan svikte og det vet de aller fleste. De færreste opplever å måtte ta abort to ganger i livet, men det er mulig å være skikkelig uheldig.

Det er faktisk ikke så uvanlig. Fordi det er veldig individuelt hvor lett vi har for å bli gravide, og kroppene våre har ulike respons på vanlige prevensjonsmidler. Dersom man først blir gravid på et gitt prevensjonsmiddel en gang, er risikoen større for å bli gravid på lignende prevensjonmidler igjen større enn for gjennomsnittet. Og det er det som gjør denne diskusjonen kvalmest, for det er ikke gitt at de som roper høyest er noe flinkere til å bruke prevensjon enn andre, kanskje har de bare flaks med metabolismen sin. 

Anonymkode: 2ea4a...764

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shit happens! 

Vi har fri abort i norge, drit i haterne TS.

Anonymkode: c9b27...b7c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kjip situasjon :( mulig jeg er de selv og må ta abort :( har en sønn i fosterhjem og kan ikke ha en til nå :( tør ikke , er ikke samme barnefar da.. skal jeg ha barn må jeg kunne bo utenlands .. er man først innenfor bv mister man fort nr 2 selv om man har blitt bedre psykisk , komt seg ut i jobb igjen osv .. :(

Anonymkode: 85849...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at de som prøver få barn sliter og de som ikke vil ha heletiden blir gravide .. verden er jævla urettferdig egentlig..

Anonymkode: 85849...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjipt at de som prøver få barn sliter og de som ikke vil ha heletiden blir gravide .. verden er jævla urettferdig egentlig..

Anonymkode: 85849...afd

Sånn er livet. 

Anonymkode: 3e08a...335

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjipt at de som prøver få barn sliter og de som ikke vil ha heletiden blir gravide .. verden er jævla urettferdig egentlig..

Anonymkode: 85849...afd

TS her. Ja. Jeg føler meg som verdens største dritt. Gikk selvsagt på prevensjon, uten at det spiller noen rolle nå forsåvidt. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Det blir et helvete uansett og jeg er så sliten av gråt og angst. Må vel ringe legen i mårra, hater dette. 

Anonymkode: 0888f...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Ja. Jeg føler meg som verdens største dritt. Gikk selvsagt på prevensjon, uten at det spiller noen rolle nå forsåvidt. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Det blir et helvete uansett og jeg er så sliten av gråt og angst. Må vel ringe legen i mårra, hater dette. 

Anonymkode: 0888f...041

Ikke føl deg som det TS :klemmer:Du har gjort det du kan ved å bruke prevensjon og ble ufrivillig gravid igjen. Det kan skje! Alle er vi forskjellige, og noen er faktisk bare veldig fruktbare.

Uansett, lykke til!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Ja. Jeg føler meg som verdens største dritt. Gikk selvsagt på prevensjon, uten at det spiller noen rolle nå forsåvidt. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Det blir et helvete uansett og jeg er så sliten av gråt og angst. Må vel ringe legen i mårra, hater dette. 

Anonymkode: 0888f...041

Ts - Ja det er leit å havne i en slik umulig situasjon og det er leit å få så mye dritt - men du  er ikke verdens største dritt! Jeg ville likevel vurdert å endre prevensjonsmiddel etterpå om jeg var deg. 

:smilyblomst:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt to aborter. Det føles helt jævlig mens det står på. MEN det er bare du som vet hva som er rett for deg, ikke hør på folk som dømmer. Jeg har selv opplevd å bli dømt mange ganger pga mine aborter, før folk hører historien bak. Og uansett om det ikke hadde vært noen særlig historie bak så hadde det fortsatt vært mitt valg. 

Jeg er nå gravid for 3 gang, men på kontroller osv blir det aldri snakk om abortene. Nå er det over 10 år siden da, men vet ikke om de ser det. Er ærlig på hver kontroll når de spør om jeg har vært gravid før, men det blir aldri mer snakk om det :) 

Anonymkode: 950bf...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere som har kommet med støttende ord. Jeg har ikke hatt styrke til å lese hele tråden enda, jeg tenker stygge nok tanker om meg selv akkurat nå og trenger ikke alle andres.

Innerst inne vil jeg jo gjerne ha barn. Det har jeg villet hatt lenge. Da jeg tok abort for 4 år siden tenkte jeg at dette var første og siste gang, neste gang skulle være annerledes. Jeg får fortsatt kvalmefornemmelser av å tenke på krampene og blodet. Men så sjedde dette. Nå. Når jeg er to måneder unna å fullføre en mastergrad, og ikke har jobb i sikte. Jeg har kredittkortgjeld, jeg bor på en liten hybel, har ikke et godt forhold til familien min og nettverket er så og si ikke-eksisterende. Jeg sliter skikkelig psykisk og føler mange ganger at jeg ikke en gang kan ta vare på meg selv, hvordan skal jeg kunne ta vare på et barn. Jeg har røyket i dette svangerskapet, jeg har dukket alkohol, jeg har allerede ødelagt alt. Barnefaren er en fin fyr forsåvidt, men han er ung, uansvarlig og ikke klar for barn. Jeg skulle øsnke dette skjedde om 2-3 år og ikke nå. Jeg prøver hver eneste dag og stable livet mitt på bena igjen, men jeg er ikke helt der enda og jeg hater det. Jeg skulle så utrolig ønske at ting var annerledes.

Anonymkode: 0888f...041

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til TS, du vet selv hva som er best. Ingen skal fortelle deg at valget du tar er feil, og du har full rett til å ta dette valget. Ingen skal si at du må bære frem et barn fordi andre ikke kan få barn, sånn fungerer det ikke. For å være litt hard, andres ulykkelighet er ikke ditt ansvar, men livet ditt er ditt ansvar. Og å ta abort er også å ta ansvar, se sine egne begrensninger. 

Jeg har selv vært gravid to ganger, og har et barn. En abort. Jeg var ikke klar, og jeg var 18 år. Det smarteste valget i livet mitt. Så ble jeg gravid igjen når jeg var 21, og har nå en flott jente på snart 1 år. Jeg ser hvor mye ansvar som ligger i det, og jeg vet med meg selv at m jeg hadde bært frem barnet når jeg ikke var klar for rollen hadde jeg ikke taklet det noe bra og ikke gjort på langt nær en like god jobb som jeg gjør i dag.

Det handler ikke om du har en mastergrad, om du eier en enebolig, eller om du har 5 biler. Det handler om du er klar, og det sier du at du ikke er og da er valget ditt - og kun ditt. Ikke hør på andre, hør på deg selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2017 den 14.09, AnonymBruker skrev:

Bær fram barnet og adopter det bort. Det er mange av oss som ikke kan få egne..

Anonymkode: 88c53...33b

Ja for det er ikke nok foreldreløse barn der ute allerede, og et foster har sånn null effekt på kroppen liksom.

Uansett grunn så har TS rett til å bestemme dette selv. ALLE prevansjonsmidler har en feilmargin. Mulig hun bruker det feil, mulig hun stoler på feil type mennesker, kanskje hun er i et dårlig miljø. Kanskje hun er så undervektig/malnutrert/ung/gammel at hun må ta abort av helsemessige grunner og at det ikke engang er hennes valg.. Vi vet ikke, så jeg synes det blir feil å stå her å kjefte.

Anonymkode: 26764...e25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS. Forstår at du har havnet i en vanskelig  situasjon. Jeg ville ikke tatt abort om du er over 25 år. Det kan være din siste sjanse, mye kan skje i fremtiden som kan gjøre at du faktisk ikke får sjansen å bli gravid igjen. Husk at for hver utskrapning en person gjennomgår så kan det skade på livmoren (dannelse av unødvendig arrvev,skade på livmorvegg etc). Viss du tar abort tidlig er det mindre sjanse for å ødelegge noe innvendig.

Lykke til og husk å bruke kondom neste gang:)

Anonymkode: 37a5d...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brudd på rommets retningslinjer:

* Prinsipielle diskusjoner om abort er tillatt i egne tråder, men innlegg med krenkende eller støtende innhold omkring trådstarters personlige valg om å beholde eller ta abort vil bli slettet. 
Vi ber dere vise hensyn når det gjelder det å fremme egne, mer prinsipielle meninger og holdninger til abort i tråder hvor trådstarter ikke har bedt om hjelp til avgjørelsen om å fullføre eller avbryte et svangerskap. Vi ber dere også om å vise hensyn og å være skånsomme i deres ordbruk når trådstarter vurderer alternativene. Få valg er så endelige som det å måtte velge mellom å ta abort eller å føde et barn, og mange av de som ønsker å dele sine tanker og følelser, befinner seg i en sårbar situasjon.
Dersom dere ønsker å diskutere abort på et generelt og mer prinsipielt grunnlag, er dere velkomne til å opprette egne tråder for dette.

Edie, mod.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...