Gå til innhold

Windows programvare - USB/download?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal kjøpe Windows 10. Hva er forskjellen på den nedlastbare versjonen og USB-versjonen? Jeg skal bruke den på en Mac. Vil det være det samme hva jeg velger?

Anonymkode: 0997e...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den nedlastbare er en fil som du kan bruke i bootcamp, wmware eller virtualbox. Eller kopiere til en usb for så å boote fra den. Kjøper du en usb så slipper du å kopiere noe til usben og du kan boote direkte fra den og installere windows.

Anonymkode: ef2aa...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den nedlastbare er en fil som du kan bruke i bootcamp, wmware eller virtualbox. Eller kopiere til en usb for så å boote fra den. Kjøper du en usb så slipper du å kopiere noe til usben og du kan boote direkte fra den og installere windows.

Anonymkode: ef2aa...f13

Takk for svar. Jeg vet ikke helt om jeg forstår deg helt rett. Dersom jeg kjøper den nedlastbare versjonen, kan jeg installere Windows og bruke den i bootcamp direkte? Må jeg kopiere til en USB, og hvorfor i så fall? 

Kanskje litt dumme spørsmål, men jeg har overhodet ikke noe erfaring med dette. 

Anonymkode: 0997e...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg vet ikke helt om jeg forstår deg helt rett. Dersom jeg kjøper den nedlastbare versjonen, kan jeg installere Windows og bruke den i bootcamp direkte? Må jeg kopiere til en USB, og hvorfor i så fall? 

Kanskje litt dumme spørsmål, men jeg har overhodet ikke noe erfaring med dette. 

Anonymkode: 0997e...6f1

Ikke dumt i det hele tatt :) Se linken så er installeringen oversiktlig forklart. https://support.apple.com/en-us/HT201468

Get a Windows disk image

When you purchase Windows, it comes as a disk image file (ISO) that you download, or as an installation disc or USB flash drive. If your copy of Windows came on a DVD, you might need to create a disk image of it to work with Boot Camp. If your version of Windows came on a USB flash drive, you can download an ISO from Microsoft.

Anonymkode: ef2aa...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...