Gå til innhold

VG forsvarer omskjæring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gutt døde under omskjærings i Oslo:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/gutt-doede-etter-omskjaering-i-oslo/a/10053299/

Også våger de å komme med en slik leder: 

http://www.vg.no/nyheter/meninger/sv/sv-og-omskjaering/a/23951296/

Vi må altså tillate barnemishandling og kjønnslemlestelse, ellers risikerer vi å innskrenke religionsfriheten... gutten som døde hva slags religionsfrihet hadde han? Og hva slags overgrep i religionens navn skal være lov og hvem skal bestemme det? VG ? "tradisjon" hva slags grunn er det? Vet VG noe om hvilke tradisjoner som har vært opp gjennom tidene, ville de likt at enkelte makabre tradisjoner som har vært opp gjennom tidene skal bli brukt på dem kanskje?

Anonymkode: 500b0...804

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal man forsvare voksnes dogmer eller barns helse? Det er en barbarisk skikk som kommer til å bli forbudt, vi må bare la noe andre gå foran og vise vei først.

Anonymkode: 0c223...50e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må vi tillate dette, kan jo ikke krenke noen! :sarkasme:

Anonymkode: d8af6...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at det er en viss priviligert gruppe i samfunnet som praktiserer omskjæring. Kritiserer man omskjering blir man gjerne satt i bås med en diktator med rar bart.

Anonymkode: 51044...548

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en sak fra 2012...

Anonymkode: 84de6...1a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en sak fra 2012...

Anonymkode: 84de6...1a9

Og hva så? Dett støttes fortsatt åpenlyst kjønnslemlestelse av guttebarn, til tross for at jenter nå har fått et vern av loven.

Anonymkode: e346a...152

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VG: "Et absolutt forbud, slik mindretallet i SVs programkomité går inn for, vil i praksis gripe inn i religionsfriheten."

Religionsfriheten går altså foran barnas rettigheter. Da vet vi det. Til helvete med barnas rettigheter, sier VG.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for ett absolutt forbud for ikke medisinsk omskjæring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et idiotisk problem som aldri burde vært det på grunn av innvandringen. Det er til å rive av seg håret av og en total skandale at vi som nasjon må gjennomgå slik problematikk enda en gang. Vi hadde en veldig fin utvikling på egen hånd, men nå er det stor sannsynlighet for å tape kampen. Dirtbags.

Endret av Z.Z
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/17/2017 den 18.56, AnonymBruker skrev:

Gutt døde under omskjærings i Oslo:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/gutt-doede-etter-omskjaering-i-oslo/a/10053299/

 

Anonymkode: 500b0...804

Dette er en fem år gammel sak som overhode ikke er representativ for risikoen ved omskjæring. Legen som utførte inngrepet er dømt for forholdet og fratatt autorisasjonen.

Dette er ikke representativt for hvordan inngrepet utføres eller hvilken risiko det representerer. Du kan også finne saker der pasienter har døde ved kirurgisk fjerning av mandler, ved brystforstørrelse, tanntrekking eller benbrudd. Det betyr ikke at disse behandlingene er farlige, men at disse sakene representerer unntak - som oftest som følge av menneskelig svikt i form av feilvurderinger eller prosedyresvikt underveis i behandlingen.

 

Jeg er enig i at omskjæring er helt unødvendig, og ikke burde utføres, men har enda til gode å se noen gode argumenter fra de som vil forby det. Tar man dette ut av helsevesenet vil disse barna fortsatt omskjæres. men da av ukyndige "bakgårdskirurger" som vil utsette ungene for en tusendoblet risiko for komplikasjoner. Man må heller jobbe for at foreldre langsomt innser at omskjæring ikke er nødvendig.

Anonymkode: 4adc7...898

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en fem år gammel sak som overhode ikke er representativ for risikoen ved omskjæring. Legen som utførte inngrepet er dømt for forholdet og fratatt autorisasjonen.

Dette er ikke representativt for hvordan inngrepet utføres eller hvilken risiko det representerer. Du kan også finne saker der pasienter har døde ved kirurgisk fjerning av mandler, ved brystforstørrelse, tanntrekking eller benbrudd. Det betyr ikke at disse behandlingene er farlige, men at disse sakene representerer unntak - som oftest som følge av menneskelig svikt i form av feilvurderinger eller prosedyresvikt underveis i behandlingen.

Jeg er enig i at omskjæring er helt unødvendig, og ikke burde utføres, men har enda til gode å se noen gode argumenter fra de som vil forby det. Tar man dette ut av helsevesenet vil disse barna fortsatt omskjæres. men da av ukyndige "bakgårdskirurger" som vil utsette ungene for en tusendoblet risiko for komplikasjoner. Man må heller jobbe for at foreldre langsomt innser at omskjæring ikke er nødvendig.

Anonymkode: 4adc7...898

Det er ikke det eneste dødsfallet. I tillegg kommer ulike andre komplikasjoner.

Du mener ikke at barnets rettigheter er et godt argument. Greit. Du anser altså barna som objekter uten egne rettigheter - rene eiendeler som foreldre skal kunne gjøre som de vil med.

Hvis omskjæring er forbudt og noen gjør det likevel så følger man opp med straff. Måten man jobber for at foreldre innser at omskjæring er et onde er at man markerer klar motstand mot det. Akkurat som man gjør med loven i andre saker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VG likere å se på seg som en avis som tør å diskurere kontroversielle saker, men det er helt motsatt. Det har blitt en avis langt til venstre. Alt som kan virke som kritikk av innvandring eller Islam slår de hardt ned på. SV hadde muligheten til å kjempe for noe vi ser på om få ord som barbari. Heldigvis er det frivilig om jeg kjøper VG og det har jeg ikke gjort på flere år.

Anonymkode: 0379a...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har skjedd, VG var ikke slik tidligere?

Anonymkode: 500b0...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

VG likere å se på seg som en avis som tør å diskurere kontroversielle saker, men det er helt motsatt. Det har blitt en avis langt til venstre. Alt som kan virke som kritikk av innvandring eller Islam slår de hardt ned på. SV hadde muligheten til å kjempe for noe vi ser på om få ord som barbari. Heldigvis er det frivilig om jeg kjøper VG og det har jeg ikke gjort på flere år.

Anonymkode: 0379a...376

SV stakk fingeren i jorda og tar til følge at 80% av innvandrere fra muslimske land stemmer sosialistisk. Selv om det er jøder som nevnes mest i VG artikkelen så er det ingen hemmelighet at det vil forbudet vil ramme langt flere arabere, asiater og nord afrikanere. SV kan ikke støte fra seg disse i et valgår med 4-5% oppslutning. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en fem år gammel sak som overhode ikke er representativ for risikoen ved omskjæring. Legen som utførte inngrepet er dømt for forholdet og fratatt autorisasjonen.

Dette er ikke representativt for hvordan inngrepet utføres eller hvilken risiko det representerer. Du kan også finne saker der pasienter har døde ved kirurgisk fjerning av mandler, ved brystforstørrelse, tanntrekking eller benbrudd. Det betyr ikke at disse behandlingene er farlige, men at disse sakene representerer unntak - som oftest som følge av menneskelig svikt i form av feilvurderinger eller prosedyresvikt underveis i behandlingen.

 

Jeg er enig i at omskjæring er helt unødvendig, og ikke burde utføres, men har enda til gode å se noen gode argumenter fra de som vil forby det. Tar man dette ut av helsevesenet vil disse barna fortsatt omskjæres. men da av ukyndige "bakgårdskirurger" som vil utsette ungene for en tusendoblet risiko for komplikasjoner. Man må heller jobbe for at foreldre langsomt innser at omskjæring ikke er nødvendig.

Anonymkode: 4adc7...898

Som regel går kirurgiske inngrep greit, men det er alltid en risiko, derfor utfører man ikke slike inngrep med mindre det er nødvendig uansett om risikoen er liten, med mindre folk er myndige da lar man i noen tilfeller folk få bestemme selv siden de tar risikoen selv.

Religionsfrihet blir også feil her, gutten som døde og guttene som overlever kjønnslemlestelsen har religionsfrihet, dvs dette må de få velge selv når de er myndige. Religionsfrihet betyr ikke at en har en rett til å påtvinge sin religion på andre mennesker 

Jeg vil være den første til å forsvare folks rett til å skjære av seg tissen eller ører eller føtter eller hoder.... sålenge de er myndige kjør på, gjør gud glad !!! Men ikke påtving slikt på uskyldige barn, uansett hva "gud" angivelig mener. Religionsfrihet er ikke en frihet til å påtvinge religionen sin på andre, med kniv eller øks eller annen form for barnemishandling. Det er psykologisk mishandling som er vanligste metode en bruker for å spre religionene og den er ikke bedre den men mindre synlig enn slike brutale inngrep

Og jeg må si jeg er veldig skeptisk til denne "disse folkene vi importerte og gir statsborgerskap, er så slemme og ekstremistiske at de vil fortsette barnemishandlingen selv om vi innfører forbud mot barnemishandlingen, at vi må bare tillate det." Det kan godt hende du har rett, men dersom det faktisk er tilfelle, så er det vel på tide å revurdere innvandringspolitikken kanskje, bare en tanke....  

Ang jobbingen for å overbevise, det ser for meg ut som at overbevisningen går motsatt veil, flere og flere blir omskjært, ikke færre, så du får intensivere "jobbingen" for å "overbevise" disse folkene....

PS: dersom jeg skjærer av ørene til barnet ditt, fordi MIN gud sier det, ville du akseptert det ? eller at jeg kapper av tissen hans? Eller skal en kun ha rett til å mishandle sine egne barn og ikke andres, hva er logikken i det? Du må være konsekvent

Lykke til

 

Anonymkode: ec3c7...79f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er rette stedet å spørre, men;

Er det noe forskjell på hvordan jøder og muslimer omskjærer? 

Jeg ser at jødene har blitt dratt inn flere ganger i debatten som en gruppe dette vil gå utover, men man nevner lite muslimene:) 

Anonymkode: 063b9...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en fem år gammel sak som overhode ikke er representativ for risikoen ved omskjæring. Legen som utførte inngrepet er dømt for forholdet og fratatt autorisasjonen.

Dette er ikke representativt for hvordan inngrepet utføres eller hvilken risiko det representerer. Du kan også finne saker der pasienter har døde ved kirurgisk fjerning av mandler, ved brystforstørrelse, tanntrekking eller benbrudd. Det betyr ikke at disse behandlingene er farlige, men at disse sakene representerer unntak - som oftest som følge av menneskelig svikt i form av feilvurderinger eller prosedyresvikt underveis i behandlingen.

 

Jeg er enig i at omskjæring er helt unødvendig, og ikke burde utføres, men har enda til gode å se noen gode argumenter fra de som vil forby det. Tar man dette ut av helsevesenet vil disse barna fortsatt omskjæres. men da av ukyndige "bakgårdskirurger" som vil utsette ungene for en tusendoblet risiko for komplikasjoner. Man må heller jobbe for at foreldre langsomt innser at omskjæring ikke er nødvendig.

Anonymkode: 4adc7...898

Hvis du har til gode å se noen argumenter for å forby omskjæring av barn, da har du nok ikke fulgt med i debatten. Det er veldig mange argumenter, både moralske og medisinske. På den andre siden; det eneste argumentet FOR å omskjære barn er foreldrenes religion.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting forhudsmafiaen glemmer, blir det ulovlig med omskjæring, så betyr bare det at omskjæring kommer til å bli utført i all hemmelighet.

 

 

Anonymkode: 86211...a19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en ting forhudsmafiaen glemmer, blir det ulovlig med omskjæring, så betyr bare det at omskjæring kommer til å bli utført i all hemmelighet.

Anonymkode: 86211...a19

Slik omskjæringen av kvinner blir utført i all hemmelighet nå som det er forbudt?

Anonymkode: e346a...152

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en fem år gammel sak som overhode ikke er representativ for risikoen ved omskjæring. Legen som utførte inngrepet er dømt for forholdet og fratatt autorisasjonen.

Dette er ikke representativt for hvordan inngrepet utføres eller hvilken risiko det representerer. Du kan også finne saker der pasienter har døde ved kirurgisk fjerning av mandler, ved brystforstørrelse, tanntrekking eller benbrudd. Det betyr ikke at disse behandlingene er farlige, men at disse sakene representerer unntak - som oftest som følge av menneskelig svikt i form av feilvurderinger eller prosedyresvikt underveis i behandlingen.

 

Jeg er enig i at omskjæring er helt unødvendig, og ikke burde utføres, men har enda til gode å se noen gode argumenter fra de som vil forby det. Tar man dette ut av helsevesenet vil disse barna fortsatt omskjæres. men da av ukyndige "bakgårdskirurger" som vil utsette ungene for en tusendoblet risiko for komplikasjoner. Man må heller jobbe for at foreldre langsomt innser at omskjæring ikke er nødvendig.

Anonymkode: 4adc7...898

Må bare kommentere at fjerning av mandler faktisk medfører stor risiko for blødning, og det derfor er strenge regler rundt dette og det kun gjøres der det er nødvendig. 

Godt argument for å forby omskjæring: du gjør et ikke trengt inngrep på en person som ikke kan samtykke på bakgrunn av religiøse forestillinger. Hvordan du ikke syns det er et godt argument, forstår jeg virkelig ikke..

Anonymkode: 0cefe...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...