Gå til innhold

Bruker dere våtservietter for å fjerne avføring?


Strawberrygirl

Anbefalte innlegg

Bomullskluter og vann. Skyller klutene godt og henger dem til tørk. Legger dem i egen skittentøysdunk med lokk. Men våtservietter på tur. 

Anonymkode: 63df8...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker det kun om vi er ute, om jeg vet vi skal et sted hvor engangskluter er upraktisk. Syns selv at våtservietter virker røffe og harde mot huden. Har alltid sverget til engagskluter med vann og kokosolje, har aldri hatt problemer med huden til baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde bæsjet på deg, ville du følt deg renest om du brukte våtservietter eller tøyklut/engangspapirklut med vann? 

Jeg ville valgt det siste....

Ble jo en sak i avisene da et sykehjem brukte våtservietter på eldre. Jeg synes det er helt greit på tur og i blant, men foretrakk engangspapirklut hjemme. Også var det mye billigere!

Anonymkode: f84bc...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har problemer med at barna blir såre når barnehagen bruker klut og vann, kan det skyldes at barnas bæsjebleier ikke alltid blir oppdaget med en gang i barnehagen?

Vi bruker bare engangsklut og vann, evt olje ved behov, og våre har aldri vært særlig såre. Bare unntaksvis vi smører med inotyol eller lignende. Men så begynte plutselig ettåringen å bli sårere enn vanlig da jeg fikk bihulebetennelse nettopp. Jeg luktet rett og slett ikke bleiene, og selv om jeg sjekket nokså ofte, ble de ikke tatt med en gang slik de blir når jeg har luktesans. Da ble han rød med en gang. Jeg tenker at i en barnehage vil en bleie lettere enn hjemme kunne gå under radaren en stund.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hactar skrev:

Dere som har problemer med at barna blir såre når barnehagen bruker klut og vann, kan det skyldes at barnas bæsjebleier ikke alltid blir oppdaget med en gang i barnehagen?

Vi bruker bare engangsklut og vann, evt olje ved behov, og våre har aldri vært særlig såre. Bare unntaksvis vi smører med inotyol eller lignende. Men så begynte plutselig ettåringen å bli sårere enn vanlig da jeg fikk bihulebetennelse nettopp. Jeg luktet rett og slett ikke bleiene, og selv om jeg sjekket nokså ofte, ble de ikke tatt med en gang slik de blir når jeg har luktesans. Da ble han rød med en gang. Jeg tenker at i en barnehage vil en bleie lettere enn hjemme kunne gå under radaren en stund.

Jada, vi har tatt opp dette med barnehagen også uten at det har blitt bedre. Spør vår om hun går lenge med bleier i bhg, hun sier ja. Men hu er to og et halvt år, så vanskelig å vite.. Men vi har begynt å notere oss på en kalender hvem som jobber den dagen, og hvor rød hun er. For er enkelte dager hu er mye rød enn andre. Tenkte å se om det var noe mønster på dette...:

Anonymkode: 3695a...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17/03/2017 den 22.33, AnonymBruker skrev:

Vi hadde samme erfaring som deg. Alt var bra da hen var med oss og våre våtservietter - men i barnehagen ble det utslett..

Anonymkode: 45d92...6fc

Vår barnehage bruker engangskluter og det gjør vi hjemme også. Men barnet vårt får i blant sår bak i barnehagen, litt tror jeg det er fordi det kan ta tid før de oppdager at bleieskiftet trengs, og i tillegg så bruker de litt grovere engangskluter. Det ser ut som de er basert mer på papir med de vi bruker (Mesoft/Vidi-typen) er mer basert på bomull. 

Anonymkode: 0c231...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skyller henne i dusjen om det er mye avføring, og bruker vanlig klut med vann om det er lite avføring. Hva de gjør i barnehagen vet jeg ikke, men hun har aldri vært sår/hatt utslett. Bruker klut mest for å spare penger og søppel, da jeg generelt er i mot engangs-ting og tang :) 

Anonymkode: 4a6f5...60c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med engangskluter? Gidder dere ikke vaske tøy? Det forsøpler noe sinnsykt. 

 

Anonymkode: ac69d...b85

Tja - du bruker da tøybleier og? 

 

Anonymkode: 159f0...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vanlige kluter og vann. Skifter klut hvis bæsjen ikke lar seg skylle av og hver kveld. Litt babyolje på en tørr engangsklut ved behov.

Våtservietter bruker vi kun utenfor huset. Men mini bæsjer på potte om morgenen og har sjelden bæsjebleier, så det blir veldig sjeldent. 

Anonymkode: b61f2...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som sier barna blir sår av vanlig klut i bhg, spør personalet om de passer på å tørke godt etter vask. Man blir fort sår hvis man er fuktig/klam nedentil over tid. Alle sprekker må tørkes godt med tørr klut før bleien taes på :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt våtservietter på alle våre barn fra fødselen av. De har ikke reagert på dette

Anonymkode: 96e0c...06e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt våtservietter på alle 3. Alle 3 har klart seg med en tube salve i løpet av bleieperioden, så ingen problemer med sårhet og bleieutslett her i gården.

Regner med at dere som er hysteriske for kjemikalier ikke lar barna spise frukt og grønnsaker heller, for vet dere hvor mye formaldehyd en pære inneholder?! Mye mer enn en vaksine, for å si det slik! Dere må sette dere litt inn i dette med kjemikalier tror jeg, for det aller meste inneholder faktisk kjemikalier. :-)

Anonymkode: 6f57a...7e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn og voksne kan reagere / være allergisk mot alt mulig. Ser ikke problemet med at folk bruker et par våtservietter ved bæsjeskift. Jeg orker ihvertfall ikke å ha bæsjekluter liggende på badet til neste 60-vask. Tåler ikke barnet serviettene, så slutter man jo. Det er mange som ikke tåler gluten. Det betyr ikke at alle bør starte på glutenfri diett (selv om jeg vet mange synes det også)

Anonymkode: 9ae00...fed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt våtservietter fra dag 1, og har det alltid liggende fortsatt selv om minstemann er fylt 5 og sluttet med bleier for 2 år siden. :P Synes det er så praktisk, og ingen her har reagert på dem i det hele tatt. Passer på å bare kjøpe merker som er godkjent av Astma- og allergiforbundet.

Anonymkode: e1914...9e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun våtservietter når jeg ikke har tilgang til vann. Har innimellom med en liten flaske vann som jeg tar på tørrkluter dersom jeg vet det blir bleieskift uten vanntilgang. Bruker mye tørrkluter.

 

Anonymkode: 63afa...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker engangskluter med vann og ev. olje på, både hjemme og ute (fukter kluter og har med i en pose). Har også alltid en liten pakke med Rema sine våtservietter i stelleveska, i tilfelle. 

Hjemme bruker jeg gjerne vanlig vaskeklut hvis det bare er tiss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har brukt våtservietter helt siden han var noen uker gammel. Brukte tørrservietter før det, og et merke som heter Water Wipes i et års tid etterpå. Bodde utenlands og fikk ikke kjøpt de tørre folk flest bruker i Norge. Water Wipes koster litt, så gikk over til vanlige våtservietter til slutt. Bruker de fra First Price nå. Aldri hatt et eneste utslett her i hus. Vet folk er ekstremt nøye på dette i Norge, men det er helt vanlig i andre land. Det blir folk av de ungene der også. Jeg har aldri vært borti mødre i noe annet land som er så opphengt i alt mulig som folk her til lands. Fint og flott for de som gidder det, men det gjør ikke jeg når våtservietter har fungert helt fint for oss hele veien. 

Anonymkode: 5789b...331

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...