Gå til innhold

Bruker dere våtservietter for å fjerne avføring?


Strawberrygirl

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette tilfelle? Vi sliter med sår tiss og rompe på vår. Vi bruker våtservietter, mene barnehagen bruker vann og klut. Vi har tatt det opp flere ganger, at vi reagerer på at han er så sår når han kommer fra barnehagen. Personalet mener det er for vi bruker våtservietter. Litt snodig at han blir bra i helger og ferier, og like ille når han er tilbake i barnehagen 😕

Anonymkode: 3695a...f1e

Vi hadde samme erfaring som deg. Alt var bra da hen var med oss og våre våtservietter - men i barnehagen ble det utslett..

Anonymkode: 45d92...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp. Utelukket - på begge barn, uten noe som helst problemer.  Og kunne ikke ha brydd meg mindre om hva dere andre bruker.  

Anonymkode: 159f0...21b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid brukt våtservietter, aldri vært sår eller hatt noen som helst problemer. Ser også i bhg at det ligger pakker med våtservietter i hyllene til alle barna, sammen med bleier. Skjønner det kan være vanskelige for allergiske barn, men ellers mye hysteri blant mange i tråden her føler jeg. Insisterer dere på at bhg skal følge de rigdie rengjøringsrutinene deres?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De våtservietter vi har prøvd funker bedre enn whitespirit til å fjerne oljemaling. Ikke snakk om at de skal brukes til noen sitt underliv her i huset!

Anonymkode: 5467b...755

Olivenolje funker også bedre enn whitesprit på å fjerne maling fra fingre. Vil du slutte å bruke det i maten?

Anonymkode: ffb51...f0c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte Libero. Ikke et eneste utslett. Våtservietter inneholder olje som er supert til å fjerne maling osv.

Anonymkode: 9ae00...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barna fikk sjelden røde prikker eller utslett. 

Står det "allergivennlig" og "uten parfyme" på pakken samt en NAAF-godkjenning så virker det jo bra i Norge.

Vi er fornøyd med våtservietter. Funker perfekt.

Anonymkode: 45d92...6fc

http://www.naaf.no/marked-og-produkt/naafs-merkeordning/anbefalte-produkter/baby--og-barneprodukter/vatservietter/

Der er de våtserviettene som har sluppet igjennom NAAF sin strenge test. Allergivennig merking og uten parfyme, er noe helt annet enn å få en NAAF godkjenning. Der er ca 150 produkter!  i salg som har klart å få NAAF sin strenge godkjenning. 

Men, om de produktene som nå har fått godkjenning, og ligger på sidene til NAAF inneholder MI, det er jeg neimen ikke sikker på. 

MI erstatter parabener, men viser seg å være langt mer allergifremkallende enn mye annet. Så der må man velge mellom pest eller kolera. (Da Forbrukerinspektørene hadde saken om Birgitte som fikk voldsom reaksjon på MI i limet etter kunstige øyevipper, viste det seg at Blenda Sensitiv inneholdt MI. Og Blenda S. Har oppnådd å få NAAF sin godkjenning. Så det sier sitt om også den godkjenningen.)

Anonymkode: f96e4...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym90059005 skrev:

Alltid brukt våtservietter, aldri vært sår eller hatt noen som helst problemer. Ser også i bhg at det ligger pakker med våtservietter i hyllene til alle barna, sammen med bleier. Skjønner det kan være vanskelige for allergiske barn, men ellers mye hysteri blant mange i tråden her føler jeg. Insisterer dere på at bhg skal følge de rigdie rengjøringsrutinene deres?

Enig.

 

Men man bør vurdere å sende inn en bekymringsmelding til Barnevernet på de barna som kun hele tiden blir vasket med våtservietter og dermed får røde stumper! Stakkars barn : - ( 

Anonymkode: 45d92...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.naaf.no/marked-og-produkt/naafs-merkeordning/anbefalte-produkter/baby--og-barneprodukter/vatservietter/

Der er de våtserviettene som har sluppet igjennom NAAF sin strenge test. Allergivennig merking og uten parfyme, er noe helt annet enn å få en NAAF godkjenning. Der er ca 150 produkter!  i salg som har klart å få NAAF sin strenge godkjenning. 

Men, om de produktene som nå har fått godkjenning, og ligger på sidene til NAAF inneholder MI, det er jeg neimen ikke sikker på. 

MI erstatter parabener, men viser seg å være langt mer allergifremkallende enn mye annet. Så der må man velge mellom pest eller kolera. (Da Forbrukerinspektørene hadde saken om Birgitte som fikk voldsom reaksjon på MI i limet etter kunstige øyevipper, viste det seg at Blenda Sensitiv inneholdt MI. Og Blenda S. Har oppnådd å få NAAF sin godkjenning. Så det sier sitt om også den godkjenningen.)

Anonymkode: f96e4...6ee

Den vanlige, oppegående forbruker sitter ikke hjemme med kjemisettet sitt, er forsker og har all verdens tid, og betviler hva som er kvalitetsmerket fra NAAF. Man stoler på visse instanser, som myndighetene, NAAF, Forbrukerrådet,  osv. 

Anonymkode: 45d92...6fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med engangskluter? Gidder dere ikke vaske tøy? Det forsøpler noe sinnsykt. 

 

Anonymkode: ac69d...b85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da barna var babyer brukte vi vanlig klut eller tørre engangssercievietter og vann når vi var hjemme, våtservietter når vi var ute. Men det skulle ikke mye våtserviett til før de fikk utslett, derfor unngikk vi det. Etter at de ble større og bleieskiftene mye færre, har vi ofte brukt våtservietter for enkelhets skyld. De har ikke reagert på dette, og jeg velger å stole på at de ikke har tatt noen skade av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørrservietter med olje hjemme og våtservietter ute ala merker som neutral, anglamark.  Aldri hatt problemer med rød hud. 

Anonymkode: 46a6b...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med engangskluter? Gidder dere ikke vaske tøy? Det forsøpler noe sinnsykt. 

 

Anonymkode: ac69d...b85

Man kaster de da i en søppeldunk - så hva er problemet? 

Anonymkode: 45d92...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn hår i barnehage, og de blir der vasket med vann og kluter. Hver tirsdag og ut uka blir de bare rødere og rødere, både på tissen og rompa. Fredager er ganske ille! Vi bruker bare våtservietter, og i løpet av helga blir de helt fine igjen. Barnehagen mener det er vårt bruk av våtservietter som gjør at de blir så røde. Alle der er helt imot våtservietter! Jeg syns nå det er litt underlig at de blir helt fine i helger og ferier, og røde de dagene de er i barnehagen. Personalet i barnehagen gir seg ikke på dette, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre snart! 

Anonymkode: 3695a...f1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke

Vi bruker bare våtservietter og det gjør barnehagen og. Vi sender med både bleier og våtservietter, og det gjør alle andre og (eller hva de barna måtte finne på å bruke). På den måten tilpasser de til hvert barn. Hvert barn har sin dunk med navn, i den ligger det pleier og kluter til hvert barn. Jeg ser de aller fleste har våtservietter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi brukte myke "babykluter" med kun vann hjemme, noe lignende MeSoft ute med tilgang på vann og våtservietter når vi ikke hadde det. Vasket, tørket og hadde på potetmel, aldri noe oljer eller salver. 

Anonymkode: 649c3...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg nok, skal dere se!

Anonymkode: 45d92...6fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker engangskluter, vann og ren olje. Tørker eller lar det luftrøret, bruker talkumpudder og inotyol ved behov. Går veldig bra. Mange glemmer å tørke etter å ha vasket av meg våt klut eller våtserviett og da blir det sårt. 

Hyppig bleieskift, minst en lang stund uten bleie om dagen og god vask med tørk vil fungere for de aller fleste. 

 

Anonymkode: aac6d...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi bruker engangskluter, vann og ren olje. Tørker eller lar det luftrøret, bruker talkumpudder og inotyol ved behov. Går veldig bra. Mange glemmer å tørke etter å ha vasket av meg våt klut eller våtserviett og da blir det sårt. 

Hyppig bleieskift, minst en lang stund uten bleie om dagen og god vask med tørk vil fungere for de aller fleste. 

 

Anonymkode: aac6d...827

Lufttørke**

Anonymkode: aac6d...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...