Gå til innhold

Samme kjole i vielse og bryllupsfest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal jeg gå i samme kjole på dagen når vielsen er som på kvelden når festen er? Det er mange timer i mellom, og jeg er litt redd for å være "for" pyntet til en del av bryllupet men ikke den andre delen. 

Anonymkode: 7a8be...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist jeg var i bryllup var vielsen kl 13 og middagen kl 18. Da pyntet alle gjestene seg som de ville gjort om middagen var rett etter vielsen. Vi gikk for øvrig og spise lunsj i mellomtiden, det blir veldig lang dødtid!

Anonymkode: 66dea...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid gått i samme kjole i kirka og på festen. Tenker ikke noe spesielt over det :) 

Anonymkode: 0a4e0...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri skjønt meg på de som skifter kjole.

Anonymkode: 3075d...70e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg gå i samme kjole på dagen når vielsen er som på kvelden når festen er? Det er mange timer i mellom, og jeg er litt redd for å være "for" pyntet til en del av bryllupet men ikke den andre delen. 

Anonymkode: 7a8be...96b

Kan du fint gjøre vel! Da jeg var brudepike gikk jeg i samme kjole fra vielse til fest. Mange timer i mellom. Men i et bryllup så er det ikke noe som er "for" pyntet til en del av bryllupet osv..

Jeg hadde ikke giddi å bytte kjole ihvertfall..ser ikke grunnen til det. Hvis det plager deg så, så finn en nøytral kjole til vielsen, og ha tilbehør som piffer opp kjolen på kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er best å bruke samme kjole til begge deler, er så stress å skifte. Eneste gangen jeg har skiftet var da jeg brukte bunad i kirken, og det var fem minutter å kjøre hjemom for å skifte til noe lettere til middagen/festen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier selv å gå i samme kjole både i vielsen og under middagen/festen. Synes det fort kan bli stress og unødvendig styr hvis man skal skifte mellom vielse og middag/festen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til at mange gjester bytter mellom middag og fest dersom de bærer bunad. Da byttes gjerne til en mer dansbar og festbar kjole etter middagen. Men ikke at folk har byttet kjole ellers. 

Anonymkode: 5d8dc...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...