Gå til innhold

Hva er dine favoritt klesmerker/sko, og hvorfor er de det?


Majott

Anbefalte innlegg

Mine favoritter er Riccovero og Mos Mosh, men også Gestuz og Day (BeM), samt Dagmar og endel andre. 

Riccovero har kåper som har god kvalitet. De har godt snitt, godt for, og de har god kvalitet. De varer i mange år. De ser skreddersydde ut, og man får virkelig en følelse av kvalitet og luksus når man ser dem og har dem på. Jeg har 4 kåper fra Riccovero fordi de er så god på snitt og kvalitet. Og jeg bruker dem mye! Får alltid komplimenter på hvor fint jeg er kledd, selv om jeg bare har jeans og en vanlig genser under. Et fint skjerf som passer til gjør sitt der. Jeg har også en blazer fra Riccovero som er klassisk, og som kommer til å være ofte brukt av meg.

Riccovero har også fine kjoler. Jeg har flere av dem også, både hverdagskjoler og finere kjoler, og særlig hverdagskjolene har jeg brukt mye! Og ønsker meg enda flere! Det er det samme å si her, de er gode på snitt og kvalitet. De kan brukes i alle anledninger, enten det er på jobb, finere anledninger eller bare en tur på butikken. 

Gestuz har gitt meg mange gode cardigans. Der der de gode! De har også gitt meg andre gode kvalitetsplagg, og jeg har både flere cardigans, kjoler, bluser, gensere og bukser fra dem, som jeg er veldig godt fornøyd med! Jeg har nok Gestuz som en favoritt på cardigans, sammen med Second Female og de som tilbyr kasjmir-cardigans. 

Day er en annen favoritt. Jeg har en kjole fra Day som jeg kan bruke til alt. Den har vært redningen mange ganger, og har ført til at Day har vært et merke som jeg følger med. Kjolen er så enkel, men den er sånn at den kan brukes til både bryllup, begravelser, barnedåp, fester og til hverdags. Den kan man pynte opp og ned, og bruke til alle anledninger. Så selv om den var dyr i innkjøp, så blir den billig etterhvert som man slipper å kjøpe nye antrekk. Jeg følger med på Day sine plagg, de er både fine på og vel verd å ha. Har kjøpt mange av dem siden jeg kjøpte kjolen. Og de kan brukes til mange anledninger og kombineres med det meste. 

Når det kommer til sko har jeg to merker jeg er glad i, og som jeg har mange sko fra. Det ene er Laura Bellariva, og det andre er Gabor.

Jeg har kjøpt 5-6 par fra Laura Bellariva over flere år, og jeg synes det er gode sko. Særlig sneakers er vel verdt pengene der, jeg har to par av dem, og kjøper gjerne flere. Men også flere sko av andre typer er veldig bra fra Laura Bellariva.

Gabor er kanskje ikke så godt kjent, men de er gull verdt fordi man kan bruke høye hæler og fortsatt gå veldig komfortabelt! Jeg har sikkert 10 par sko fra Gabor, og alle har vært supergode å gå i. 

Mos Mosh er mitt jeansmerke! De har jeans og andre bukser som er lagd for meg! Jeg er smal over hoftene (87 cm for meg som er 171 høy), og har litt mindre hofter og også midje (80 cm) enn de med timeglass. Med Mos Mosh har jeg jeans som sitter på hoftene, som ikke sitter helt inntil i lårene, og som ser fine ut hele veien. Uten å bli posete i rumpa, og for vide i lårene (jeg har tynne lår) . Buksene fra Mos Mosh, uansett hva du velger, de er litt vide i livet, men de sitter inntil i rumpe og lår. Er du timeglassfigur, med smal midje og store hofter, så er de nok ikke for deg. Man kan dra dem litt ned til en boyfriendsjeans, og det gjør jeg. De er fine, og passer mange. Jeg har nok 7 bukser fra Mos Mosh, og alle har jeg vært fornøyd med og brukt mye. Det er både dressbukser og jeans. Den siste jeg kjøpte var denne som er vist under og den kommer jeg til å bruke mye. Den er en blanding av dressbukse og joggebukse, og det kommer vi til å se mye til framover. Enten dere vil eller ikke. Og ja, det var jeg som hadde innlegget der jeg spurte om det var fint.

835%20-%20118120%20-%20Levon%20Sport%20P

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Adidas, elsker den sporty moten selv om den ikke passer bestandig og adidas har alltid hatt utrolig mye stilige ting, spesielt treningsjakker. Dessverre ser vi lite av det her hjemme, men jeg synes også de mer vanlige svarte jakkene eller tightsene med hvite striper er fine. Noe ungdommelig og friskt over adidas, noe litt frekt og sexy også. Synes samboern min er hot i sine adidasjakker. 

Anonymkode: 2c380...be1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulberry (de gamle klassikerne) og soaked in luxury

Har også en genser i riccovero, veldig enig i det du sier om kvaliteten:)

Anonymkode: 2f1ab...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Majott skrev:

.....hva er dine favoritt klesmerker...

 

Kan i tillegg nevne Please Jeans, Arnie Says, 5 preview, Hale Bob, Munthe, Katrin Uri, Line of Oslo, Gustav, Amuse, Dear Dahrma, Stella Nova, IIS Woodling og Diesel.. Sko fra Unisa og Gaimo er supergode i tillegg til Laura sine, sargossa er rå på mer "pyntede sko", og så må vi huske Tiger og Sand selvsagt som både har sko og klær..

:smilyblomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carrot skrev:

Kan i tillegg nevne Please Jeans, Arnie Says, 5 preview, Hale Bob, Munthe, Katrin Uri, Line of Oslo, Gustav, Amuse, Dear Dahrma, Stella Nova, IIS Woodling og Diesel.. Sko fra Unisa og Gaimo er supergode i tillegg til Laura sine, sargossa er rå på mer "pyntede sko", og så må vi huske Tiger og Sand selvsagt som både har sko og klær..

:smilyblomst:

Takk for gode tips! Jeg er nysgjerrig på sko fra Unisa, det merket har jeg sett mange fine sko fra. Og Sargossa ser jeg gjerne mer på! Det hjelper at andre sier at de er gode å gå i, for det betyr alt for meg. 

Please har jeg hatt noen bukser fra, men jeg er ikke like godt fornøyd med dem som jeg er med Mos Mosh. Men det kan være at det handler om kroppsform. Jeg er smal over hoftene, og f,eks de lekre buksene fra 5 Units passer ikke meg. De blir for store over hoftene, men de ser veldig bra ut på andre! Mos Mosh er bedre for meg der, men ikke i alle modellene. Nå har jeg også kjøpt Cambio jeans, og de er faktisk veldig fine!

Munthe er et merke jeg ser mye bra fra, og nå har "min" butikk tatt inn klær fra dem. Så der vil jeg følge med. De har noen lekre antrekk!

Tiger og Sand er også gode merker, men jeg har blitt skuffet av dem før når det gjelder snitt og kvalitet, så jeg er mer forsiktig der.  Om man prøver de i butikken, får man jo se hvordan klærne er for seg. Vi har butikker her hvor begge merker er til stede. 

Men det er veldig få merker som får meg til å VILLE HA i prøverommet. Riccovero og Mos Mosh får meg til å kjøpe klær der og da gjentatte ganger i flere år. Jeg må nesten unngå butikken, for er jeg innom der, og prøver noe fra dem, så MÅ jeg bare! Jeg tror også at Munthe er av den kaliberen, etter det jeg har sett (men jeg har prøvd å unngå å prøve på)

De andre merkene du nevner er de som er litt "kanskje" for meg. Arnie Says, Hale Bob, Katrin Uri, Line of Oslo, Gustav, Amuse. Jeg vet de er der, og jeg ser mye jeg liker, men jeg kjøper heller fra de jeg er sikker på enn fra disse, hvis jeg skal kjøpe på nett. Da er det mindre sjans for at jeg må sende pakken i retur.  

Jeg kjøpte et dongeriskjørt fra Arnie Says i fjor, og det sendte jeg i retur. Det var et av de mest populære dongeriskjørtene i fjor. Og det sto en halvmeter stivt ut fra meg, samme hva jeg gjorde. Etter det, så ville jeg ikke kjøpe noe derfra, for den opplevelsen ga ikke meg noe inntrykk av at det merket var laget for min kropp.

Jeg ser mange fine kjoler fra Hale Bob! Og der er jeg fristet!

Har du noen positiv eller negativ erfaring fra de merkene jeg nevner?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Majott skrev:

Har du noen positiv eller negativ erfaring fra de merkene jeg nevner?

 

Jeg har samme erfaring som deg med Sand og Tiger, ikke alt er like bra men noe er veldig bra. 

Jeg elsker Please buksene men som du sier må man nesten føle seg vel i fasongen, de er litt baggy som f.eks five units. Arnie Says har mye fint, kanskje best å prøve tingene før man handler - jeg kjøper ikke fra nett uten at jeg har prøvd det først i en butikk evt og vet hvilken størrelse osv - egentlig handler jeg ikke på nett om jeg kan finne det i butikken fordi jeg er tilhenger av å støtte lokale butikker for å beholde tilbudet :)

Jeg elsker Hale Bob, har flere topper og kjoler for eksempel, noen er flere år gamle og like aktuelle! Fantastisk kvalitet! Munthe har mye bra, men t-skjortene (spesielt de i lin kvalitet) har en tendens til å vri seg - det liker jeg ikke så de styrer jeg klar. Mens skinnet og silken for eksempel er fantastisk god kvalitet! 

Det av MosMosh som er her er ikke helt min smak, men jeg vet mange skryter av merket. Riccovero har jo sin opprinnelse like i nærheten her og utsalget i Olden og butikken i Stryn er verdt et besøk om du kan.

Jeg liker norsk design og anbefaler å prøve de andre merkene ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker klær fra Hell Bunny, Modcloth, Collectif, Scarlett & Jo og Monsoon. Ellers er jeg også veldig glad i Dorothy Perkins, Next, New Look og Yours Clothing.

Jeg har det siste året blitt veldig glad i kjoler (dvs, jeg har alltid elsket kjoler, men nå har jeg begynt å like å gå i dem også), og jeg elsker stilen fra 50- og 60-tallet, og spesielt fra de tre førstnevnte merkene kan jeg finne denne type klær (spesielt kjoler). Jeg liker det som er litt quirky, morsomme og glade, uten at det blir for mye. Jeg liker gjerne å kombinere mørkeblått/marineblått med korallrødt, gult, klar blått, rødt, turkist osv. Det er klær jeg blir glad av og jeg gleder meg til sommeren hvor jeg kan bruke alle favorittkjolene mine. :) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så veldig opptatt av merkeklær men hvis jeg skulle velge velger jeg Nike. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2017 den 15.51, Carrot skrev:

Jeg har samme erfaring som deg med Sand og Tiger, ikke alt er like bra men noe er veldig bra. 

Jeg elsker Please buksene men som du sier må man nesten føle seg vel i fasongen, de er litt baggy som f.eks five units. Arnie Says har mye fint, kanskje best å prøve tingene før man handler - jeg kjøper ikke fra nett uten at jeg har prøvd det først i en butikk evt og vet hvilken størrelse osv - egentlig handler jeg ikke på nett om jeg kan finne det i butikken fordi jeg er tilhenger av å støtte lokale butikker for å beholde tilbudet :)

Jeg elsker Hale Bob, har flere topper og kjoler for eksempel, noen er flere år gamle og like aktuelle! Fantastisk kvalitet! Munthe har mye bra, men t-skjortene (spesielt de i lin kvalitet) har en tendens til å vri seg - det liker jeg ikke så de styrer jeg klar. Mens skinnet og silken for eksempel er fantastisk god kvalitet! 

Det av MosMosh som er her er ikke helt min smak, men jeg vet mange skryter av merket. Riccovero har jo sin opprinnelse like i nærheten her og utsalget i Olden og butikken i Stryn er verdt et besøk om du kan.

Jeg liker norsk design og anbefaler å prøve de andre merkene ;) 

Jeg handler heller ikke ofte på nett, men når jeg gjør det er det fordi jeg handler merker som de ikke har her. 

Jeg har stort sett en butikk der jeg kjøper alle klærne mine, og det er fordi de har gode merker som passer til meg. Der kjenner de meg, og vet hva som passer til meg, og jeg har vært kunde der i flere år. Og jeg har blitt kjent med merkene deres, og vet hva som passer meg.

 Ellers finnes det enda to butikker her, som har gode merker, men de har jeg ikke kjøpt noe hos de siste årene, fordi jeg finner alt jeg vil ha i denne ene butikken. Så sånn sett støtter jeg kun opp om en butikk her. De andre har Sand, Tiger, 5 units, Designers Remix, og andre gode merker. Så jeg skulle også ha vært mer innom dem. Men når man har funnet det man foretrekker av merker, så blir det fort til at man fortsetter med de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enkel i klesveien at jeg kjøper det meste fra Hampton Republic fra KappAhl 😜

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Veeeldig glad i Filippa K, Malene Birger og Mette Møller. Og Burberry. Det blir nok Burberry som får pengane neste gang eg skal ha meg ein trenchcoat att. Men eg har tru på at eg skal halde meg slank slik at det blir tjue år til. Minst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel Marant, Acne, By Malene Birger, Burberry, Filippa K er mine favoritter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ted Baker har mange søte klær,spesielt kjolene og skoene,men man har ikke så mange anledninger til å bruke kjolene da med mindre man går mye med kjole.

Bruker også endel fra Ralph Lauren og Jean Paul men der er mest jakker og gensere o.l

Ellers slike jeg Adidas og Nike. Kjøper endel på vintage/retro butikker på nett,litt forskjellige steder og kjøper kjoler fra "utlendingbutikker"som jeg får sydd om til topper (liker "arabiske"mønstre) ellers så kjøper jeg på de vanlige butikkene som h&m,kappahl osv.

Mange sier stilen min er schizofren😂 Kan pynte meg opp i preppy English wannabe og neste dag gå med adidas ol og se ut som jeg prøver å være 15 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acne og levis når det gjelder jeans. Tror faktisk alle jeansene jeg eier kommer fra en av de.

Ulla Johnson har de fineste kjolene/toppene  i de beste matriaelene. Synd de er så dyre..

Ellers er jeg veldig glad i sandro og iro akkurat nå. Sandro synes jeg har  bra utvalg i kule sneakers som skiller seg litt ut. Iro har jeg fått øynene opp for den siste tida, og jeg ønsker meg alt fra den siste kolleksjonen. Men begge er dyre merker, så det er sjelden jeg kjøper noe. Hadde jeg hatt mere penger, skulle jeg kun gått med klærne fra merkene jeg har nevnt ;)

I fritidsklær liker jeg best fjellreven og Patagonia.

Endret av miaw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Trygdekontoret

Treningstøy: Nike

Farger og kåper: Ganni

Topper: 2Day

Bukser: Kine hos Floyd :hjerte: 

Kjoler: mmmmm......Ganni i stil, men passformen er helt crap på meg(de fleste toppene og).

Joggesko: Adidas Ultra Boost :hjerte::hjerte: 

Sko: Før var det Sixtynine, nå går det mest i skoletter fra Bianco - hun Camilla Pihl sine i alle varianter og et par med veldig gode såler. Har vurdert Unisa til pensko, men jeg er usikker på om de nok er litt kjerring kanskje?

Vesker: Liker somregel bare Tiger sine i brunt skinn, men har ikke giddet kjøpe en enda(fordi de jeg synes er ordentlig fine er for små til min bruk). 

Sminke(det var ikke spørsmålet, men jeg tar det inn): MAC, Urban Decay(til flere produkter, har flere HG på enkeltting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trygdekontoret skrev:

Sminke(det var ikke spørsmålet, men jeg tar det inn): MAC, Urban Decay(til flere produkter, har flere HG på enkeltting).

Fantastisk sminke.. Men jeg liker også dette merket veldig godt, bedre enn ID for eksempel..  https://www.janeiredale.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ender stort sett opp med dansk design, Getuz, By Malene Birger, Beck Söndergaard og Designers Remix. Boots har jeg stort sett fra Acne siden jeg er så glad i Pistols. 

Anonymkode: ecae3...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trygdekontoret
4 minutter siden, Carrot skrev:

Fantastisk sminke.. Men jeg liker også dette merket veldig godt, bedre enn ID for eksempel..  https://www.janeiredale.no/

Det er mitt foundationfavorittmerke :nigo:

Med litt pudder fra Shiseido over, da. Blir litt for dewy uten synes jeg. ID er pest og kolera, og EM er enda verre.

Endret av Trygdekontoret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...