Gå til innhold

Kona har vært utro..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 3/16/2017 den 8.51, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er en mann på 37 år som har to gutter på 5 og 7 år. Min kone igjennom 9 år har nå vært utro. Hun har hatt et forhold til en kollega på jobben i 4 mnd. Det startet med et kyss på julebordet, etter dette hadde hun hatt sex m han ca 4-5ganger etter dette. De har kysset og befølt hverandre i smug på jobben jevnlig. All sex har foregått på jobben. Jeg fikk tilfeldigvis en anonym tlf fra en av hennes kollegaer om dette.. jeg konfronterte henne med dette, og hun innrømte utroskapen.. han er også gift og har små barn. 

Det første jeg gjorde var å sende en mld på  fb til hans kone om dette. 

Nå har det gått en uke og jeg har sagt at vi separeres og må selge huset.. 

Er samtidig litt ambivalent rundt dette. Vi har hatt veldige utfordringer med ett av barna, noe som har gjort at det har vært lite tid til romantikk de siste årene.. Jeg har samtidig vært grumpy pga lite sex over flere år.. Ser at jeg har et forbedringspotensial her, men hun har blitt tilfredsstilt av en kollega hun møter hver dag over flere måneder. Dette sårer meg dypt!

Hun angrer seg veldig nå og sier at hun vil gjøre hva som helst for å få oss til å fungere igjen.. 

jeg vet at jeg ikke klarer å leve resten av livet som en munk, og tviler på at hun plutselig vil bli lysten. 

Hun er helt fantastisk og jeg valgte henne blant annet for at hun var så pålitelig og god. Bunnsolid altså.. trodde aldri at noe slikt skulle kunne skje m henne!

vi må selge huset og vi vil bli alene annenhver uke m barna som er veldig krevende selv når vi er to om det.. 

som sagt, hun vil gjøre alt for å få meg tilbake og forakter seg selv for å ha gjort dette. Jeg tror henne, men dette er så alvorlig tillitsbrudd at jeg tviler skikkelig på om jeg vil ha henne tilbake.. hadde det vært et tilfelle av utroskap tror jeg at jeg ville tilgitt men dette? Føler meg helt elendig.. Hva gjør jeg? Råd mottas med takk!!

Anonymkode: 6f2ed...ea7

Hadde ikke tilgitt. Dette var ikke en engangsfling på fylla. Men sex 4-5 ganger edru tilstand. Hun angrer ikke. Men angrer på at hun ble oppdaget. Gå videre i livet du

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trygdekontoret
På 16.3.2017 den 9.26, cmd skrev:

Huff av meg. 

Jeg har lest flere tråder her inne om utroskap men maken til kommentarer. Når en mann har vært utro, fordømmer folk ham, sier om å kaste ut, bryt forhold, en gang utro alltid utro, hvorfor du tilgir ham etc.

men når det skjer motsatt, er det liksom at du kan tilgi, tenk på barn etc.

Hun kommer til å jobbe sammen med ham selvom du tar henne tilbake. Hun vil vel ikke bytte jobb? Dvs hun vil fortsatt treffe ham. Du vet ikke om hun jobber eller har sex.

samtidig er det tillitsbrudd. Ta dere pause i forhold og evt finne hver sin vei. 

Ikke fra denne kanten.

Når man har vært sammen såpass lenge og valgt å få to barn sammen får man fader meg ta seg sammen og oppføre seg voksent når de vonde dagene kommer.

Hun har hatt sex 4-5 ganger og du TS snakker om skilsmisse før dere i det hele tatt har snakket med en tredjepart om dette. Hav forventet du av et livslangt ekteskap egentlig?

Selvsagt er det ikke greit og innafor helt uten videre at hun har sex med andre.

Men nå sier du jo at dere har hatt problemer uten at dere har jobbet overhodet med det, og så ved første motstand så lager du et helvete uten å tenke deg om på ansvaret dere to forpliktet dere til den dagen barn ble planlagt.

Oppfør deg som en voksen.

Ta noen timer hos samlivsterapeut/familievernkontor, og forsøk å stable forholdet på bena igjen.

Funker virkelig ikke det er skilsmisse neste steg. Dere har barn, og dere får faen meg begge to skjerpe dere. Herregud ass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ananas. skrev:

Etter mitt syn er det den som er utro som velger å gå, den andre får bare valget om å la det skje eller ikke. Er man utro mot den man lever livet med, tar man en risiko man kjenner svært godt. Det er altså ikke mannen som velger å bryte opp familien her hvis han velger å gå, men damen som tok det valget da hun valgte å være utro. Med det sagt sagt så er det selvfølgelig mulig å både tilgi og å komme seg igjennom, det er bare TS som kan ta det valget, og der tror jeg mange er inne på noe vesentlig når de anbefaler litt alenetid for å tenke og å kjenne på egne følelser. Jeg reagerer bare litt når enkelte plasserer ansvaret for at familien eventuelt opphører på mannen i en sånn situasjon. 

Dette er det beste, og mest fornuftige som er skrevet i denne tråden.

Endret av Tba
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2017 den 9.00, AnonymBruker skrev:

Nå vet ikke jeg alderen på barna deres

Anonymkode: fe4a3...fbc

Nei,det må vel være utrolig vanskelig å få med seg det som står helt først i innlegget :ac:

Anonymkode: cdd2c...f60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Trygdekontoret skrev:

Ikke fra denne kanten.

Når man har vært sammen såpass lenge og valgt å få to barn sammen får man fader meg ta seg sammen og oppføre seg voksent når de vonde dagene kommer.

Hun har hatt sex 4-5 ganger og du TS snakker om skilsmisse før dere i det hele tatt har snakket med en tredjepart om dette. Hav forventet du av et livslangt ekteskap egentlig?

Selvsagt er det ikke greit og innafor helt uten videre at hun har sex med andre.

Men nå sier du jo at dere har hatt problemer uten at dere har jobbet overhodet med det, og så ved første motstand så lager du et helvete uten å tenke deg om på ansvaret dere to forpliktet dere til den dagen barn ble planlagt.

Oppfør deg som en voksen.

Ta noen timer hos samlivsterapeut/familievernkontor, og forsøk å stable forholdet på bena igjen.

Funker virkelig ikke det er skilsmisse neste steg. Dere har barn, og dere får faen meg begge to skjerpe dere. Herregud ass. 

Jeg forventer at den fitta ikke åpnes av andre enn meg før etter at hun har sagt at hun vil skilles, og har funnet seg en egen adresse. Den som ikke klarer å respektere det, kan faen meg bare holde kjeften sin godt lukket, og godta alt som måtte komme. Jeg hadde ikke slått, men jeg hadde dratt henne og driten hennes ut på gata hvis det var mitt hus, eller pakket driten min, og forsvunnet. Det er satan ikke jobben til den forsmådde å tenke på ungene, de har den som sviktet allerede gitt fullstendig faen i. Skjerp deg, og gro deg en moral 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trygdekontoret
32 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

Jeg forventer at den fitta ikke åpnes av andre enn meg før etter at hun har sagt at hun vil skilles, og har funnet seg en egen adresse. Den som ikke klarer å respektere det, kan faen meg bare holde kjeften sin godt lukket, og godta alt som måtte komme. Jeg hadde ikke slått, men jeg hadde dratt henne og driten hennes ut på gata hvis det var mitt hus, eller pakket driten min, og forsvunnet. Det er satan ikke jobben til den forsmådde å tenke på ungene, de har den som sviktet allerede gitt fullstendig faen i. Skjerp deg, og gro deg en moral 

Du kan umulig ha barn med den holdningen.

Begge foreldre har ansvar for barna uansett hva som måtte skje. Setningen din om "den fitta skal ikke åpnes for andre enn meg" sier jo endel om kvinnesynet ditt - det er altså ikke sånn at utroskap handler om å åpne et kjønnsorgan som eies av noen. Det er hakket mer nyansert enn det.

Heldigvis eier de fleste av oss boligen sammen med partner, og dropper å være fysiske med hverandre fordi man har delt sin seksualitet med andre. 

Det er helt greit å ikke akseptere utroskap, men sånn som du formulerer deg tilsier jo at du ikke egner deg i relasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Trygdekontoret skrev:

Du kan umulig ha barn med den holdningen.

Begge foreldre har ansvar for barna uansett hva som måtte skje. Setningen din om "den fitta skal ikke åpnes for andre enn meg" sier jo endel om kvinnesynet ditt - det er altså ikke sånn at utroskap handler om å åpne et kjønnsorgan som eies av noen. Det er hakket mer nyansert enn det.

Heldigvis eier de fleste av oss boligen sammen med partner, og dropper å være fysiske med hverandre fordi man har delt sin seksualitet med andre. 

Det er helt greit å ikke akseptere utroskap, men sånn som du formulerer deg tilsier jo at du ikke egner deg i relasjoner.

Denne kuken skal ikke inn i noen andre heller. Hvis du tror at en skamslått stolthet hos en av foreldrene skaper et godt klima for barn å vokse opp i, er du faen meg hjerneskadd, eller den parten i ditt forhold som synes det er greit å knulle rundt på alt og alle etter at du har lovet å holde deg til en. Jeg har barn, og skaper alene et trygt og godt hjem å vokse opp i på deltid.

De hører meg ikke ytre meg sånn, men utro jævler kunne gjerne bli dratt nakne etter en bil for all I care. Jeg hater svikere mer enn det meste, og de kan brenne i et evig helvete jeg egentlig ikke tror på uten at jeg føler et gram av sympati for dem. Mine formuleringer kan du drite i, lukk tråden og glem det du har lest hvis klartekst blir for mye for deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trygdekontoret
Akkurat nå, Cronosgjesten skrev:

Denne kuken skal ikke inn i noen andre heller. Hvis du tror at en skamslått stolthet hos en av foreldrene skaper et godt klima for barn å vokse opp i, er du faen meg hjerneskadd, eller den parten i ditt forhold som synes det er greit å knulle rundt på alt og alle etter at du har lovet å holde deg til en. Jeg har barn, og skaper alene et trygt og godt hjem å vokse opp i på deltid.

De hører meg ikke ytre meg sånn, men utro jævler kunne gjerne bli dratt nakne etter en bil for all I care. Jeg hater svikere mer enn det meste, og de kan brenne i et evig helvete jeg egentlig ikke tror på uten at jeg føler et gram av sympati for dem. Mine formuleringer kan du drite i, lukk tråden og glem det du har lest hvis klartekst blir for mye for deg. 

TS sin samboer knullet ikke rundt på alt og alle.

Hun hadde sex med en person noen få ganger.

Og du høres helt sprø i nøtta ut, håper du holder de sjuke tankene dine for deg selv. Djeez. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

Denne kuken skal ikke inn i noen andre heller. Hvis du tror at en skamslått stolthet hos en av foreldrene skaper et godt klima for barn å vokse opp i, er du faen meg hjerneskadd, eller den parten i ditt forhold som synes det er greit å knulle rundt på alt og alle etter at du har lovet å holde deg til en. Jeg har barn, og skaper alene et trygt og godt hjem å vokse opp i på deltid.

De hører meg ikke ytre meg sånn, men utro jævler kunne gjerne bli dratt nakne etter en bil for all I care. Jeg hater svikere mer enn det meste, og de kan brenne i et evig helvete jeg egentlig ikke tror på uten at jeg føler et gram av sympati for dem. Mine formuleringer kan du drite i, lukk tråden og glem det du har lest hvis klartekst blir for mye for deg. 

Heftige utsagn, men tar poenget.

Anonymkode: 05bf3...758

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/16/2017 den 9.36, AnonymBruker skrev:

Når hun er så bunnsolid som du sier: har hun nok ganske høy list for å være utro. Hun er nok enten dypt ulykkelig i ekteskapet deres eller oppriktig forelsket i en annen mann. Du bør tenke mer på hvorfor hun var utro, enn på at hun var det. Kvinner er nesten aldri utro for sex, men pga følelser. 

Anonymkode: 5b65e...8b1

Stakkars kvinne som hadde det så vondt og vanskelig at hun måtte være utro. 

Anonymkode: e76ae...5ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
På 16.3.2017 den 9.05, AnonymBruker skrev:

Synes det er egoistisk av deg å bryte opp familien på grunn av et lite sidesprang.

Anonymkode: 81e4b...fcc

Er du dum? Dama som var utro som ødelegger/har ødelagt familien. 

TS. Du gjør det synes er rett. Det er ikke bra hverken for deg eller barna og tvinge deg til å være med ei. Du kan aldri tilgi og i et sånt forhold blir du bare ulykkelig. Jeg hadde gått. Hun kan takke seg selv for dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2017 den 9.00, AnonymBruker skrev:

Nå vet ikke jeg alderen på barna deres og hvorfor de er så krevende, men jeg vil be deg ta en to dagers pause. Tenk gjennom denne saken. Ja, du vil ikke kunne leve med dette, og det er forståelig. Du vil aldri kunne tilgi, helt greit. Men barna deres oppi dette... Vil de bli mindre krevende av å gå gjennom et brudd, av å måtte bytte bosted annenhver uke? Det kan gjøre selv det enkleste og snilleste barnet til en diger djevel. Kanskje dere kunne klart å få det til å gå rundt i noen år til på et eller annet vis, til barna er eldre. Åpent forhold, parterapi, og det finnes sikkert utallige måter å håndtere dette annerledes på, enn å BANG - gå fra hverandre. Jeg tenker på barna oppi dette. 

Anonymkode: fe4a3...fbc

Åpent forhold er det jo kona mest sannsynlig som profiterer på, siden kvinner lettere får sex på kjøttmarkedet. I tilfellet her på jobbmarkedet.

uansett la henne svette litt. Forklar henne også at du har gått i mangel på sex og tillegg har vært trofast - og for hva? Og  hun angrer og forakter seg selv fordi hun ble tatt og du vet. Og vet hva hun er kapabel til da... Kvinner liker å beskrive mannen som det sorte får.

 

Velger dere å bli sammen så del økonomien hvis den er til fordel for deg. Del på fellesutgifter osv. 

Be henne også om å teste seg for kjønnsykdommer hos sin fastlege. Det er første krav i hele tatt for å vurdere å fortsette.

Anonymkode: 81ba7...91f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Trygdekontoret skrev:

TS sin samboer knullet ikke rundt på alt og alle.

Hun hadde sex med en person noen få ganger.

Og du høres helt sprø i nøtta ut, håper du holder de sjuke tankene dine for deg selv. Djeez. 

Cry me a river, alle er ikke like tolerante for gifte blodhorer som du er. De fleste er det ikke. En eller ti, ballene til TS er like most, og han er like rævpult. Gå og legg deg, utrodigger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heftige utsagn, men tar poenget.

Anonymkode: 05bf3...758

👍❤🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det flrste vil jeg bare si at folk som er utro er forferdelige egoistiske og onde. Er du lei eller har mistet følelser for partnern din så gå nå heller i fra han/henne i stedet for å synke så lavt å være utro. Når det er sagt så synes jeg folk må slutte å komme med dette tullet om å bli for barnas del når det først er gått til helvette. Barnas liv er faktisk ikke viktigere enn foreldrenes liv, barna er ikke mere verd. Voksne fortjener også å ha det bra. Barn tilpasser seg fort en ny hverdag med skilte foreldra. Man har bare ett liv og det er altfor kort til at man skal leve i et kjipt ekteskap hvor det er mangel på tillitt, kjærlighet eller andre ting som gjør at man ikke lenger fungerer sammen. Det må jo være mye bedre for alle parter at mor og far har det bra på hver sin kant og kan få sjangsen til å finne kjærlighet på nytt om ekteskapet ikke fungerer, i stedet for å være i et misserabelt ekteskap pga barna. 

Anonymkode: 8fc36...df5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minesveiper

Jeg synes ikke det at den utro part har hatt det tungt, vanskelig osv rettferdigjør utroskap på noen måte. Hvis det er noe som plager en så burde man ta det opp med partner uansett hvor vanskelig det er. Jeg kan forstå at kjølende følelser for eksempel kan være vanskelig å ta opp med partner, men slik jeg ser det er ikke det et direkte svik. Det er mye værre når man holder det som plager en inne, og det går så langt at man tar og gjør et bevisst valg om å være utro. Det å bli sviktet på den måten er noe av det vondteste man kan oppleve. 

Jeg hadde ikke kunne levd med det. Dama viser at hun kjører sitt eget løp og da kan hun godt få kjøre det løpet alene eller med noen andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cronosgjesten skrev:

Cry me a river, alle er ikke like tolerante for gifte blodhorer som du er. De fleste er det ikke. En eller ti, ballene til TS er like most, og han er like rævpult. Gå og legg deg, utrodigger. 

Slik du skriver i denne tråden her virker det som du er oppdratt og vokst opp av en apeflokk. 

Måten du omtaler andre mennesker på er forkastelig. Snakk om lavpanne!

Selvom andre har annet perspektiv trenger man ikke være "utrodigger" eller ha vært utro. Man evner bare å se fra flere sider. Men skjønner at det blir for meget for deg.

 

Anonymkode: 36a07...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik du skriver i denne tråden her virker det som du er oppdratt og vokst opp av en apeflokk. 

Måten du omtaler andre mennesker på er forkastelig. Snakk om lavpanne!

Selvom andre har annet perspektiv trenger man ikke være "utrodigger" eller ha vært utro. Man evner bare å se fra flere sider. Men skjønner at det blir for meget for deg.

 

Anonymkode: 36a07...350

Flere sider?

Jeg har barn, jeg er skilt, jeg hater utroskap.

Do the math.

Du er lavpanna. Du forherliger svik mot andre mennesker og forsøker å unnskylde det samme sviket. Det er ingen unnskyldninger, det er ingen gode grunner, det er ingen som er tvunget til å bli i et forhold de ikke trives i. Vi bor ikke i Saudi-Arabia. Du er muligens oppegående intellektuelt, men bare et jævla dårlig menneske. Da har jeg mer til overs for de som bare er mindre intelligente, de har i alle fall en unnskyldning. 

Jeg er oppvokst med og oppdratt av smarte akademikere, og har på grunn av det lært meg å ha egne meninger, og stå for dem. Men for all del: Hvis du er happy med å knulle rundt mens du er i forhold, og la partneren din gjøre det samme, er dere ikke utro, men har et åpent forhold. Og det er ærlighet. Det er uærlige folk som kan gå og henge seg i mine øyne. De som er åpne om det, kan gjøre hva de vil. 

Endret av Cronosgjesten
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2017 den 9.55, canacas skrev:

Pisspreik. De av oss som misliker utroskap gjør det uavhengig av om det er en mann eller kvinne som er utro. Jeg er så drita lei av å lese de samme påstandene her inne hele tiden "det hadde vært andre svar om det var en mann/kvinne". Det blir ikke sant uansett hvor mye dette påstås! 

TS: du virker svært tvilende, samtidig høres det ut som dette er så ferskt at jeg tenker du trenger litt avstand for å la det synke inn. Kan du leve med dette? For om dere skal fortsette er du nødt til å legge det bak deg og ikke bruke det mot henne siden, dette kan bli giften i familien og det går utover barna. Gjør ingenting overilt, men du må kjenne på hva du kan leve med. 

Det er overhodet ikke pisspreik. Det er jo bare å lese denne tråden! Mye mildere tilbakemeldinger og fokus på forståelse og tilgivelse. Du kan være så irritert du bare vil, men det er et faktum.

Anonymkode: bc2a2...dd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...