Gå til innhold

Kona har vært utro..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en mann på 37 år som har to gutter på 5 og 7 år. Min kone igjennom 9 år har nå vært utro. Hun har hatt et forhold til en kollega på jobben i 4 mnd. Det startet med et kyss på julebordet, etter dette hadde hun hatt sex m han ca 4-5ganger etter dette. De har kysset og befølt hverandre i smug på jobben jevnlig. All sex har foregått på jobben. Jeg fikk tilfeldigvis en anonym tlf fra en av hennes kollegaer om dette.. jeg konfronterte henne med dette, og hun innrømte utroskapen.. han er også gift og har små barn. 

Det første jeg gjorde var å sende en mld på  fb til hans kone om dette. 

Nå har det gått en uke og jeg har sagt at vi separeres og må selge huset.. 

Er samtidig litt ambivalent rundt dette. Vi har hatt veldige utfordringer med ett av barna, noe som har gjort at det har vært lite tid til romantikk de siste årene.. Jeg har samtidig vært grumpy pga lite sex over flere år.. Ser at jeg har et forbedringspotensial her, men hun har blitt tilfredsstilt av en kollega hun møter hver dag over flere måneder. Dette sårer meg dypt!

Hun angrer seg veldig nå og sier at hun vil gjøre hva som helst for å få oss til å fungere igjen.. 

jeg vet at jeg ikke klarer å leve resten av livet som en munk, og tviler på at hun plutselig vil bli lysten. 

Hun er helt fantastisk og jeg valgte henne blant annet for at hun var så pålitelig og god. Bunnsolid altså.. trodde aldri at noe slikt skulle kunne skje m henne!

vi må selge huset og vi vil bli alene annenhver uke m barna som er veldig krevende selv når vi er to om det.. 

som sagt, hun vil gjøre alt for å få meg tilbake og forakter seg selv for å ha gjort dette. Jeg tror henne, men dette er så alvorlig tillitsbrudd at jeg tviler skikkelig på om jeg vil ha henne tilbake.. hadde det vært et tilfelle av utroskap tror jeg at jeg ville tilgitt men dette? Føler meg helt elendig.. Hva gjør jeg? Råd mottas med takk!!

Anonymkode: 6f2ed...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet ikke jeg alderen på barna deres og hvorfor de er så krevende, men jeg vil be deg ta en to dagers pause. Tenk gjennom denne saken. Ja, du vil ikke kunne leve med dette, og det er forståelig. Du vil aldri kunne tilgi, helt greit. Men barna deres oppi dette... Vil de bli mindre krevende av å gå gjennom et brudd, av å måtte bytte bosted annenhver uke? Det kan gjøre selv det enkleste og snilleste barnet til en diger djevel. Kanskje dere kunne klart å få det til å gå rundt i noen år til på et eller annet vis, til barna er eldre. Åpent forhold, parterapi, og det finnes sikkert utallige måter å håndtere dette annerledes på, enn å BANG - gå fra hverandre. Jeg tenker på barna oppi dette. 

Anonymkode: fe4a3...fbc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poverella

Kun du vet hva som er rett for deg. Ta deg noen dager på fjellet eller et annet rolig sted helt for deg selv og sortér tankene dine i fred og ro. Bare du alene kan avgjøre om du kan tilgi dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er egoistisk av deg å bryte opp familien på grunn av et lite sidesprang.

Anonymkode: 81e4b...fcc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet ikke jeg alderen på barna deres og hvorfor de er så krevende, men jeg vil be deg ta en to dagers pause. Tenk gjennom denne saken. Ja, du vil ikke kunne leve med dette, og det er forståelig. Du vil aldri kunne tilgi, helt greit. Men barna deres oppi dette... Vil de bli mindre krevende av å gå gjennom et brudd, av å måtte bytte bosted annenhver uke? Det kan gjøre selv det enkleste og snilleste barnet til en diger djevel. Kanskje dere kunne klart å få det til å gå rundt i noen år til på et eller annet vis, til barna er eldre. Åpent forhold, parterapi, og det finnes sikkert utallige måter å håndtere dette annerledes på, enn å BANG - gå fra hverandre. Jeg tenker på barna oppi dette. 

Anonymkode: fe4a3...fbc

Alder; 5 og 7 år, det står i starten der det

Anonymkode: 2420e...57b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmålet er om dere fortsetter sammen, vil du stole på at de ikke møtes på jobben eller har sex ellers?kan du klare legge det bak deg og ikke tenke på det?slike tanker slet jeg med og alt gikk skeis selv om vi prøvde,for om mistilliten er der er det vanskelig bygge opp igjen.

Anonymkode: b384d...c14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er egoistisk av deg å bryte opp familien på grunn av et lite sidesprang.

Anonymkode: 81e4b...fcc

Ojjjj. Egoistisk av han? Synes det er enda mer egoistisk av dama å kjøre på å være utro med en fyr på jobb, framfor å ta i ett tak hjemme.

Har et vennepar hvor kona var utro med barnehageonkelen til barna. Det forholdet gikk over flere måneder og resultatet var faktisk 5 barn som ble skadelidende av et samlivsbrudd, samt 4 voksne mennesker som bruker tid med advokat og annet tull. Så hvem er mest egoistisk? Han/hun/hen som hadde lyst på et ligg? Eller han/hun som sitter hjemme og blir bedratt....

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet ikke jeg alderen på barna deres og hvorfor de er så krevende, men jeg vil be deg ta en to dagers pause. Tenk gjennom denne saken. Ja, du vil ikke kunne leve med dette, og det er forståelig. Du vil aldri kunne tilgi, helt greit. Men barna deres oppi dette... Vil de bli mindre krevende av å gå gjennom et brudd, av å måtte bytte bosted annenhver uke? Det kan gjøre selv det enkleste og snilleste barnet til en diger djevel. Kanskje dere kunne klart å få det til å gå rundt i noen år til på et eller annet vis, til barna er eldre. Åpent forhold, parterapi, og det finnes sikkert utallige måter å håndtere dette annerledes på, enn å BANG - gå fra hverandre. Jeg tenker på barna oppi dette. 

Anonymkode: fe4a3...fbc

Alderen til barna står i HI. Les ordentlig.

Anonymkode: af8a4...1ca

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er grumpy på grunn av lite sex, og så har hun sex med andre? Les historiene til de som er utro i en annen tråd her nå, der ser du hvor kynisk de tenker om ektefellen.

Nei, barna har det ikke bra i et forhold hvor foreldrene tråkker på og lar seg tråkke på. De får med seg det. Det kommer heller ikke til å bli mer sex hvis du ikke står opp for dine behov, for kvinners sexlyst henger sammen med respekten de har for mannen. Jeg synes det eneste riktige er å gå.

Anonymkode: f5d9a...d66

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hun angrer seg veldig nå og sier at hun vil gjøre hva som helst for å få oss til å fungere igjen.."

Vel, spørsmålet er om hun er lei seg for det hun har gjort eller om hun er lei seg for å ha blitt tatt på fersken. Hun kom jo ikke til deg med dette - hun ble avslørt. Når var siste gangen de hadde sex, eller i det hele tatt romantisk kontakt? Har du grunn til å tro at dette hadde fortsatt dersom hun ikke ble konfrontert?

Anonymkode: c7bf2...3f1

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at utroskap er greit, men synes hun burde få en sjanse og tenk på barna deres oppi dette også. Synes det er for dårlig å bare separeres fordi hun har fått pikk av noen andre, når dere sikkert ellers har det bra sammen.

Gi hun en sjanse. Det høres ut som du vil angre hvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bruke mere tid på dette. Hva med å prøve terapi. Jeg som voksen kvinne forstår nå at livet ikke er svart hvitt. 

Anonymkode: af8a4...1ca

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff av meg. 

Jeg har lest flere tråder her inne om utroskap men maken til kommentarer. Når en mann har vært utro, fordømmer folk ham, sier om å kaste ut, bryt forhold, en gang utro alltid utro, hvorfor du tilgir ham etc.

men når det skjer motsatt, er det liksom at du kan tilgi, tenk på barn etc.

Hun kommer til å jobbe sammen med ham selvom du tar henne tilbake. Hun vil vel ikke bytte jobb? Dvs hun vil fortsatt treffe ham. Du vet ikke om hun jobber eller har sex.

samtidig er det tillitsbrudd. Ta dere pause i forhold og evt finne hver sin vei. 

Endret av cmd
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hva du skal gjøre, men det høres ut som om du er såpass i tvil at du bør tenke deg godt om. Om yngstemann er krevende å ha så tror jeg at du bør gi det en sjanse.

Anonymkode: 926ea...93c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er egoistisk av deg å bryte opp familien på grunn av et lite sidesprang.

Anonymkode: 81e4b...fcc

Ser du virkelig så lett på utroskap? Dette er ingen bagatell og det er ikke han som er egoist her, men hun som har vært utro. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun angrer seg veldig nå og sier at hun vil gjøre hva som helst for å få oss til å fungere igjen.. 

Hun angrer på utroskapen, eller angrer hun på at de ikke var diskre nok slik at de ble avslørt? Jeg tipper siste.

Endret av Gankeakar
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1. Jeg er eldre enn deg, så jeg vet

2. Tenk på barna!

3. Livet er ikke sort/hvit

Noen av de mest brukte unnskyldningene til å manipulere mennesker til å bli i forholdet.

Jo, livet ER sort hvit. Det ER forskjell på rett og galt, og man har hver dag valget om å gjøre de rette tingene og å leve sammen med noen som gjør de rette tingene, være godt forbilde til barn. Denne kvinnen angret ikke en gang! Hun er svært kynisk, har ikke sex med mannen, men med en kollega. Ts trenger støtte til å gjøre det rette her, å gå.

Barna har bedre av en far som viser at han vet forskjell på rett og galt, særlig når mor ikke vet det.

Anonymkode: f5d9a...d66

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun er så bunnsolid som du sier: har hun nok ganske høy list for å være utro. Hun er nok enten dypt ulykkelig i ekteskapet deres eller oppriktig forelsket i en annen mann. Du bør tenke mer på hvorfor hun var utro, enn på at hun var det. Kvinner er nesten aldri utro for sex, men pga følelser. 

Anonymkode: 5b65e...8b1

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når hun er så bunnsolid som du sier: har hun nok ganske høy list for å være utro. Hun er nok enten dypt ulykkelig i ekteskapet deres eller oppriktig forelsket i en annen mann. Du bør tenke mer på hvorfor hun var utro, enn på at hun var det. Kvinner er nesten aldri utro for sex, men pga følelser. 

Anonymkode: 5b65e...8b1

er du sikker på det? at de er utro KUN pga følelser? da er det STOR løgn. Kvinner kan også være utro pga sex.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...