Gå til innhold

Hvilken Gud tror du på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke noe annet enn at energier går over i andre former.

Anonymkode: 30b9f...0d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken Gud tror du på?

Anonymkode: 7a4d1...847

Finnes det ikke bare en, ellernevenyueltnungj?

Anonymkode: 0f47c...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det finnes bare en sann gud og det er Gud. Men han er ingen mann, men en ånd, en kraft og han er allmektig.

Anonymkode: a1762...11c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Jeg er for gammel til og tro på eventyr.

Enda en ny bruker igjen da Jean?

 

Typisk arrogante ateister som trenger å rakke ned på andre livssyn.

Anonymkode: e5872...020

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

det finnes bare en sann gud og det er Gud. Men han er ingen mann, men en ånd, en kraft og han er allmektig.

Anonymkode: a1762...11c

Det er vel ingen som har trodd at han var en person/mann. Han skapte mennesket i sitt bilde, men det kunne like godt være mtp sjela. 

Anonymkode: cca54...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør heller spørre om hvordan din favorittgud bør se ut. Selv jesus-guden varierer fra sekt til sekt, fra tidsperiode til tidsperiode. Alle gude-elskere er uansett slaver for sine guder.

Anonymkode: 4bade...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på en Gud den Allmektige Allah. Han har ingen ansikt og er ingen menneske. Han er kraften av kraften og uten Han skjer intet. Allah er størst. 

Anonymkode: aec77...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på en Gud den Allmektige Allah. Han har ingen ansikt og er ingen menneske. Han er kraften av kraften og uten Han skjer intet. Allah er størst. 

Anonymkode: aec77...16e

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på nisseguden! Men fra spøk til revolver. Guds rike er på innsiden av oss. Man kjenner Gud ikke i ord men ved stillhet. Ingen ord, ingen konsept kan forklare Gud.

Anonymkode: e2130...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på en Gud den Allmektige Allah. Han har ingen ansikt og er ingen menneske. Han er kraften av kraften og uten Han skjer intet. Allah er størst. 

Anonymkode: aec77...16e

Islam er sammensatt av kopi-tekst-lim inn fra kristendommen, jødedommen og arabisk overtro. Til og med navnet allah er lånt fra tidligere religioner. Ifølge forfatteren av denne religionen startet det hele med Adam (altså samme Adam som i det gamle testamentet).

Det er tydeligvis lettere å starte nye religioner ved å kopiere andre enn å lage sine egne nye fantasi-guder.

Anonymkode: 4bade...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på noe annet enn big bang og "naturens gang". Jeg respekterer de som tror på gud, men jeg klarer bare ikke forså de ekstreme. De som tar alt så seriøst fra bøker som er mange mange mange år gamle, og som bare er eventyr.

Anonymkode: c0eed...87d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...