Gå til innhold

Mensa's online test


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Boomonster skrev:

Nei tok feil, 

IQ-verdien over 140

Mennesker med IQ-verdien overskridende 140 har veldig gode forutsetninger for skapende virksomhet og er utviklingsbærere for andre. De er genier i sin tid, finner på nye teorier og nye instrumenter. Det er omtrent 0,2 % mennesker med denne verdien i befolkningen. Blant kjendisene er det f.eks. Bill Gates eller Stephen Hawking som har denne verdien.

Jeg har bare 138.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Boomonster skrev:

Hva driver du og Stephen Hawking med om dagen da?

Jeg er ikke helt oppdatert på han, han sitter nok og tenker og jobber på utfordrende tema. Jeg gjør ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Boomonster skrev:

Du har nok ikke det. 

Jo, det var det testen "sa".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bob Larson skrev:

Jo, det var det testen "sa".

Jeg fikk godt over 100 i skår på mensas online test.  Jeg gjettet over halvparten av svarene.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Boomonster skrev:

Jeg fikk godt over 100 i skår på mensas online test.  Jeg gjettet over halvparten av svarene.  

Jeg utelukker ikke at det stemmer! Men testen sa likevel at jeg har IQ = 138. Jeg sier ikke noe mer enn at det var det testen sa, og hvis du tror at jeg tror at jeg er like intelligent som Stephen Hawking så har du overfortolket det jeg sa. ;) For jeg sier bare at testen sier jeg har IQ = 138, hverken mer eller mindre.

Men nå så kan jeg jo si dette, at jeg tror ikke jeg er like intelligent som Stephen Hawking... desverre... men jeg klarer å bruke kroppen til ting, f.eks. kan jeg dra på butikken og handle Coca Cola og bære det hjem selv, helt på egenhånd... så får du vurdere da, hvem som har best livskvalitet... sier ikke mer...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg antar nå at jeg er ett geni :link:

Anonymkode: ed1fb...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den online-testen hos Mensa. Fikk 124. I fjor tok jeg et par andre online-iq-tester. Fikk 142. Jeg har altså blitt betydelig dummere siden i fjor. Min bror fikk 144 på den samme (ikke Mensa sin), og min mann hele 160.

Jeg tror ikke skal man skal stole så veldig mye på scoren på iq-tester tatt på nett. Det er min konklusjon.

Anonymkode: 59a26...0ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den testen er bare tull. 

Tok den fem ganger, og til slutt fikk jeg 142. 

Jeg vet med sikkerhet at jeg ikke er topp 2-3% smarteste i landet. Så resultatet er helt feil. 

Anonymkode: 904e6...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2017 den 0.32, Boomonster skrev:

Nei tok feil, 

IQ-verdien over 140

Mennesker med IQ-verdien overskridende 140 har veldig gode forutsetninger for skapende virksomhet og er utviklingsbærere for andre. De er genier i sin tid, finner på nye teorier og nye instrumenter. Det er omtrent 0,2 % mennesker med denne verdien i befolkningen. Blant kjendisene er det f.eks. Bill Gates eller Stephen Hawking som har denne verdien.

Bill Gates kan være smart, eller han kan være "dum" iq-messig. Det vet man ikke. 

Man bær i alle fall ikke basere det på hans arbeid med Microsoft. For der er det mye uregelmessigheter. 

Det vel kjent at han nærmest har stjålet andres arbeid og solgt det som sitt eget. Han har lurt utviklere og han har hatt griseflaks. 

Microsoft sin suksess kan tilskrives mange faktorer, men er i alle fall ikke et resultat av høy iq hos Gates.

Anonymkode: 904e6...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/2/2017 den 15.35, AnonymBruker skrev:

Bill Gates kan være smart, eller han kan være "dum" iq-messig. Det vet man ikke. 

Man bær i alle fall ikke basere det på hans arbeid med Microsoft. For der er det mye uregelmessigheter. 

Det vel kjent at han nærmest har stjålet andres arbeid og solgt det som sitt eget. Han har lurt utviklere og han har hatt griseflaks. 

Microsoft sin suksess kan tilskrives mange faktorer, men er i alle fall ikke et resultat av høy iq hos Gates.

Anonymkode: 904e6...374

Meget interessant, han blir jo sett på som dèt genìet, men han er altså bare en sleip fisk. Hvor har du dette fra?

Anonymkode: f4a71...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...