Gå til innhold

Vigsel mange mnd. før faktisk bryllupsfest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har veldig lyst til og gifte meg, men jeg er ikke glad i oppmerksomhet. Jeg hadde nok ikke taklet å gått ned kirkegulvet med mange mennesker stirrende på meg... Jeg tar til tårene for hver minste ting. 

Jeg har vært i to bryllup før, det ene var veldig stivt og formellt (og ikke så veldig hyggelig), det andre var veldig hyggelig og tradisjonelt med live band og mye morsom underholding, men i et trangt lokale med for mange gjester. Verken jeg eller samboer kunne tenke oss noe i denne gata. 

Jeg har hørt om folk som har giftet seg på vinteren, bare brud og brudgom (må man ha vitner man kjenner?) og så hatt en uformel feiring til sommeren. Noen som har erfaring fra et slikt opplegg? For meg så høres det ut som en drøm. Gifte seg i all stillhet. Jeg tror nok mange familiemedlemmer kommer til å bli skuffet, men har de noe med det? Jeg er en veldig overfølsom person.. jeg takler oppmerksomhet dårlig. 

Kom gjerne med input rundt dette, jeg har ingen erfaring :)

Jeg har har skjønt fra noen andre innlegg her i forumet at man som gjest bør forvente seg følgende;
- Middag, gjerne flere retter
- Dessert
- Alkohol
- Kaker og kaffe (senere i feiringen)
- Snacks til alkoholen og dansing ut i sene nattestimer

Trenger man toastmaster? Må det være taler? Må brud og brudgom holde tale? Må det være brudevals (vi er håpløse dansere)?

Jeg vet vi må spare til et eventuelt bryllup, men vi har ikke lyst til å bruke så mye penger.

Huff.. Rotete innlegg, jeg har bare rablet ned alt jeg kom på underveis.

Setter pris på å høre andres erfaringer og tanker rundt dette.  

Anonymkode: cafff...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker dere kan gjøre akkurat det som passer dere. Mange velger mer utradisjonelt nå. Syntes hele greia er oppskrytt så skulle jeg gjort det igjen hadde det blitt mer uformelt. 

Anonymkode: 86284...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det akkurat som du vil! Du kan gifte deg nå og ha en stor fest i sommer. Den trenger ikke å inneholde noe bryllupslignende ting i det hele tatt! Lei ett lokale, om du vil ha mat så bestiller du mat, om du vil ha det veldig laid back kan du si at det er en kurvfest og at dere ikke vil ha gaver. Med en stor fest er taler, sanger og toastmaster unødvendig. Det er flere som dropper selve bryllupsmiddagen og steller i stand en stor fest istedenfor. Da kan du invitere alle du vil, ingen blir sur fordi de er kaffegjester, og alle får delta i feiring av dagen, selv om dere giftet dere tidligere. Du kan lage noen kaker og kakebord selv, og kjøpe inn litt chips og snop til bordene etter maten. Ikke lag noe stort ut av bryllupsdagen hvis det ikke passer personligheten deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i bryllup hvor brudeparet ble viet i oktober, for å få satt i gang adopsjonsprosess. En fredag, på kirkekontoret, sammen med foreldre og forlovere, med påfølgende middag på restaurant på kvelden. I august holdt de bryllupsfest. Veldig uformelt i et grendahus, med hjemmelaget koldtbord, øl på flaske og vin i 3-litringer til selvbetjening. Kaker og kaffe etterpå, for lokalet ble ryddet for fest med DJ. Et av de hyggeligste bryllupene jeg har vært i.

Anonymkode: 92f00...958

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...