Gå til innhold

Anniken Jørgensen


Aleksandraa

Anbefalte innlegg

Så nettopp en artikkel var lagt ut om Anniken Jørgensen på VG.no...

http://www.vg.no/rampelys/tv/reality-tv/annijor-knekker-sammen-i-bloggerne-var-saa-lei-meg/a/23945503/#comments

Er det bare jeg som ikke takler henne? Hun tar fantastiske bilder, helt utrolige. Jeg digger klesstilen hennes. Jeg elsker å se på bildene hennes. Jeg bare unngår å lese tekstene hun legger ut for enhver pris fordi jeg reagerer alltid på noe hun skriver om... Men å grine og synes synd på deg selv fordi venninnene dine ikke overrasket deg på 20-årsdagen din? Det toppet kaka for min del.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har skikkelig sansen for Anniken. Hun virker som en jente med perspektiv og gode verdier, noe den overfladiske bloggverdenen virkelig trenger.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Milio skrev:

Nei, jeg liker Anniken. Hun har dybde og er flink til å reflektere. I tillegg har hun slitt lenge med depresjoner, som hun ikke romantiserer, i motsetning til andre bloggere. Syns også hun gjør en fin opptreden på Bloggerne.

edit: Hun har også vært åpen om mobbing og å føle seg alene. Da syns jeg det er veldig lite kult å sitte her og bitche om en halvræva artikkel i VG. Vi vet ingenting om situasjonen eller følelsene hun hadde der og da. Så det topper heller kaka mi hva vi skal sitte her å kritisere. 

 

Enig. Kunne ikke ha sagt det bedre selv. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fokuserte på videoen i artikkelen, ikke hva VG skrev om den. Syns heller de klarte å fremstille henne mer sympatisk enn hun virket på videoen.

Sorry, jeg syns hun virker utrolig selvsentrert og overfladisk.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aleksandraa skrev:

Jeg fokuserte på videoen i artikkelen, ikke hva VG skrev om den. Syns heller de klarte å fremstille henne mer sympatisk enn hun virket på videoen.

Sorry, jeg syns hun virker utrolig selvsentrert og overfladisk.

Nevn noen bloggere du mener ikke er selvsentrerte og overfladiske?

Vi snakker om mennesker som lever av å dele livet sitt og som hver dag skriver om egne tanker, følelser og hendelser. De jobber ofte alene, har ingen kollegaer, og arbeidsoppgavene omhandler kun hvordan de skal få mer oppmerksomhet rundt seg selv. For det er det de lever av. 

Siden du kun tar utgangspunkt i videoen på 1 min og 47 sek, og ikke artikkelen, så fikk du vel også med deg at hun reflekterte en god del over hvorfor hun var trist istedenfor å kun sitte og sutre over andre. Jeg syns egentlig det var mer trist. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voe.

Jeg skrev at jeg refererte til både videoen og innholdet i bloggen hennes.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke normalt å sippe sånn fordi vennene ikke lagde overraskelsefest når man er 20. Bare flaut.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti

Jeg har ikke sett videoen, men leste intervjuet. For å være ærlig klarer jeg ikke syntes så synd på henne. Hun sitter altså å griner fordi venninnene ikke er sammen med henne kvelden før bursdagen sin. På selve bursdagen lager de bursdagsfest for henne.. hun har jo venninner! På min 20 årsdag hadde jeg besøk av mamma og besteforeldrene mine. Jeg hadde ingen venner. Og da mener jeg ingen. Jeg hadde slitt med depresjoner i flere år og mistet alle fra ungdomsskolen og videregående. Jeg har aldri vært så ensom som den perioden der. 

Alt er relativt. Jeg forstår det. Men for meg som har vært ensom i den forstand at jeg faktisk ikke har hatt én eneste venn, så føles det nesten som et hån at hun sitter å sutrer fordi vennene hennes ikke feiret henne kvelden før bursdagen hennes.

Jeg skjønner at hun har vært gjennom mye, men føler litt at hun undervuderer hva andre har vært gjennom. Vi er mange som har blitt mobbet, fryst ut, vært ensomme og slitt med depresjoner, og ikke alle er så heldige å ha to støttende foreldre tilstede engang. Men hun er jo ikke så gammel (20?), så er ikke så rart kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå rakk jeg ikke se gårsdagens episode, men hadde noen filmet "de rette" to min av mitt liv, så kunne man fremstilt meg på mange forskjellige måter. For eksempel hvis jeg en dag hadde skikkelig PMS - Holy crap! Det kunne blitt TV, det.

Jeg er ganske sikker på at blogging endrer ens syn på livet. Man blir kanskje mer selvsentrert, overfladisk eller tar ting for gitt. Men oppi det hele er det også viktig å tenke på at det er mer til et menneske enn det som vises på TV og blogg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan da ærlig talt ikke forvente at noen skal "sitte å holde deg i hånda" eller lignende i det døgnet er midnatt og slår over til DIN bursdag! Folk sover som regel på den tiden og hun er vel ikke født rundt midnatt? 

Syns hun tok litt av med det der. De fleste av oss ligger vel ikke våkne i det man vipper over til bursdagsdagen sin ? Det er ikke alltid den blir feiret den dagen man fyller året en gang. 

Og fin fest og flotte taler fikk hun jo!! Drama...

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et blandet forhold til bloggen hennes, hun skriver bedre og om mindre overfladiske ting enn mange av de andre bloggerne, men hun svarer leserene sine så sint hele tiden! Men det virker som hun synes hun er så utrolig spesiell og "annerledes" hele tiden, hun gjentar det igjen og igjen. Synes også hun er så dobbeltmoralsk, med all reisingen og shoppingen, samtidig som hun var med på Sweatshop og alle de "dype" innleggene om hvor overfladisk verden er. For all del, hun har sikkert vært igjennom mye tøft med depresjon og mobbing, men det rettferdigjør ikke måten hun glefser til alt av litt kritiske kommentarer. Hun brukte f.eks en slik fjærpryd som urfolk bruker, kjøpt på Kremmerhuset og fikk mange kommentarer på det, og hun tok NULL selvkritikk på at det kanskje ikke var så greit å løpe rundt med et slikt symbol på hodet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilunich

Jeg må si at jeg forstår henne veldig godt - 19 år, fyller 20. Omtenksom og overrasker slle andre med hjemkomstfester - ett øyeblikk med nedbrutthet og velger dele dette i stedet for å fake ettellerannet via SoMe. 

 

Ekte, flott og reflektert jente med helt vanlige issues i den alderen og posisjonen hun befinner seg i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Aleksandraa skrev:

Men å grine og synes synd på deg selv fordi venninnene dine ikke overrasket deg på 20-årsdagen din? Det toppet kaka for min del.

På selve bursdagen hadde nok jeg også felt noen tårer om jeg ikke fikk respons fra venner. Kvelden FØR bursdagen dog.. Skal man feires i to døgn også nå? Må vel også inkludere natta etter selve dagen. Også foreldrene som overraskende stiller med kake og hurra DAGEN FØR. Hun fremstilles som at hun har det temmelig komfortabelt. 

Lurer på når jeg skal oppleve overraskelsesfest :cry3:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke så veldig godt til Annijor, ikke lest bloggen særlig men forstått hun har hatt en heftig kjærlighetssorg og depresjon. Uansett så synes jeg det er veldig kravstort å forvente at venninnene skal overraske henne kl 12 natten til bursdagen. Er det vanlig? Aldri opplevd det i mine vennegjenger eller hørt bekjente gjort det. Hun fremstår som veldig kravstor. Folkene rundt hennes har kanskje stilt opp mer enn nok ellers så kan ikke forvente at de skal sitte å holde henne i hendene hele tiden. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SJOKKERENDE at ei jente på 20 år ikke har ANELSE om hvor lenge en kvinne går gravid!! 😳😳😳 Det fikk jeg vite når jeg var 4 år og min søster var på vei! 

På lunsjen med mora igår... "Er det 1 år ? Er det mer eller mindre enn 1 år? " Holdt på å ramle ut av sofaen, virkelig! HVA er det som opptar dagens unge jenter tenker jeg? Hvor er fokuset og hvor går verden? 

sjøl 9 åringen min som er gutt vet at en dame går gravid i 9 måneder under normale omstendigheter. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker henne i Bloggerne, men ble veldig satt ut da hun gråt i bilen. Fikk det til å virke som hun faktisk ikke hadde venninner og var alene. Dette var jo ikke tilfellet i det hele tatt. De lagde en fin bursdagfeiring til henne (var jo en del som møtte opp) og skjønner ikke greia her.

Jeg var helt mutters alene på min 20 års dag. Satt hjemme i alene i leiligheten min. Jeg spiste pasta og pølser. Jeg gråt ikke og synes synd på meg selv om.

Endret av LeilaS
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da virkelig ikke ha opplevd noe seriøs motgang i livet hvis man knekker sammen pga noe sånt. Herregud. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jevnt over syntes jeg bloggere er veldig flinke til å klage, de er slitne, deprimerte, har angst, press, alltid må de være pålogget. Det virker for meg som om nøkkelen til bloggsuksess handler om å være mest mulig selvsentrert, og aldri løfte blikket. Joda, jeg vet at hun har vært med på sweatshop, men allikevel.. og denne beskrivelsen syntes jeg gjelder mange av de. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...