Gå til innhold

Mannen vil ha stort bryllup men jeg har få venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er redd det skal bli så tydelig at jeg ikke har mange venner i bryllupet. Mannen min kommer til å ha et stort utdrikningslag med mange venner, mens jeg ikke tror jeg kommer til å få utdrikningslag i det hele tatt. Dette legger en demper på gleden rundt brullup for min del 😔 Jeg har ingen spørsmål, men synes dette er så sårt og flaut at jeg ikke ønsker å snakke med noen om det. 

Anonymkode: 6d005...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bry deg om hva andre evt tenker. Gled deg heller over at du har funnet kjærligheten og skal gifte deg. Hva andre må tenkte over "vekten" av dine og hans venner i selskapet får være deres sak. Tenkt heller at du nå kan få masse nye venner ved å bli kjent med mannens omgangskrets. Lykke til med bryllupet :bryllup: 

Anonymkode: fde47...3dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting å skamme seg over å ha få venner. Du må jo heller fokusere på de du har og at du skal gifte deg!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg litt. Hadde det litt lignende selv. Jeg inviterte mange barndomsvenner som kom da, men av studievennene mine, var det ingen som kom. Et par stykker hadde veldig gode grunner, men en av dem kom nok ikke rett og slett fordi hun syntes det ble litt for mye styr å reise. Jeg husker jeg syntes det var litt flaut i forkant, men på selve dagen tenkte jeg ikke noe på det, og har igrunnen ikke tenkt så mye på det etterpå heller (men det blir kanskje litt annerledes iom at jeg tross alt hadde en del venner som var der).

Anonymkode: 693a7...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, March 11, 2017 den 13.27, AnonymBruker skrev:

Jeg er redd det skal bli så tydelig at jeg ikke har mange venner i bryllupet. Mannen min kommer til å ha et stort utdrikningslag med mange venner, mens jeg ikke tror jeg kommer til å få utdrikningslag i det hele tatt. Dette legger en demper på gleden rundt brullup for min del 😔 Jeg har ingen spørsmål, men synes dette er så sårt og flaut at jeg ikke ønsker å snakke med noen om det. 

Anonymkode: 6d005...6d3

Har du snakket med kjæresten din om dette da? Han må jo forstå det. Bryllupet skal jo være kjekt for deg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg! Da vi bestemte oss for å gifte oss, så tenkte jeg med en gang at jeg kom til å ha så få venner i bryllupet og han så mange. Hadde litt lyst til å ha ett lite bryllup av den grunn. Men så satt vi oss ned og skrev hver vår liste over hvem vi ville invitere fra vår side. Venner og familie. Oppdaget at vi endte på ca like mange gjester. Kanskje noe å prøve?

Anonymkode: 5ca6c...344

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår godt at du synes dette er sårt da jeg har tenkt mer eller mindre det samme. Jeg har selv veldig få venner, mens min samboer har ganske mange venner. Vi planlegger nå også bryllup, og dette med antall venner plaget meg veldig til å begynne med. Nå der i mot har jeg klart å endre innstillingen min til at det ikke er så viktig for meg om andre synes jeg har få venner som kommer i bryllupet. Hva andre tenker får være opp til dem! Jeg/vi inviterer alle som står meg/oss nær og som jeg/vi ønsker å dele dagen med, og hvis noen mener jeg har for få venner så får det være deres problem. Jeg vet i hvert fall at de vennene jeg har alltid vil være der for meg uansett hva.

Anonymkode: 7ae73...df0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner følelsen. 

Alle mine venninner har hatt store utdrikningslag og babyshowere med over 20 deltagere. På min babyshower var det bare to som kom...Det var litt sårt, og en av de tingene jeg gruer meg til når vi skal gifte oss er at noen skal arrangere utdrikningslag for meg (av plikt, i og med at jeg har så få venner) og at det igjen kun skal være maks to gjester. 

Men vet du hva oppsiden er? Du skal k alle fall gifte deg! Jeg har single venninner også (eller; en, da...Jeg har jo ikke så mange venninner...) og selv om de igjen kanskje har mange venninner så har de ikke noen mann og ingen å få barn med, og det må være mye verre. 

Anonymkode: 04257...b7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg så altfor godt, og det er ikke en god følelse midt i planlegginga.. Men som en annen skriver, har dere satt dere ned å skrevet en liste? Kanskje det ikke er så stor forskjell totalt sett?

Har dere snakket om andre alternativer en stort bryllup da? Det kan være at dere kan komme frem til en løsning som dere begge er komfortable med.. Enten at dere setter noen begrensinger ved så og så mange vennepar eller at dere rett og slett reiser bort? Mannen min ville veldig gjerne ha et stort kirkebryllup, noe jeg ikke ønsket.. Jeg kom med et forslag om å være litt gale og gjøre noe bare for vår del.. Han var veldig skeptisk først, men etter å ha tenkt en stund, noen måneder faktisk;) Så ble han litt gira han også.. I etterkant var han storfornøyd, han kunne ikke ha gjort det på en bedre måte og angret ikke et sekund😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt. Jeg hadde kun to venninner som kom i bryllupet, en av dem var forlover for meg. Hun sa hun skulle fikse en light-versjon av utdrikningslag, eller iallfall en spa-dag eller noe liknende, men det ble aldri noe av. Klagde til meg samme uke som bryllupet over hvor mye hun hadde å gjøre og at hun gledet seg til søndag (altså når bryllupet var over). Var litt skuffet da, men satte jo pris på at hun i det minste stilte opp på dagen. Det var jo da jeg trengte en forlover. Mannen hadde flere venner i bryllupet og et utdrikningslag som gikk over en helg. Forskjellen der ble ganske tydelig.

Vi hadde vel egentlig bryllupet i klassisk format for å glede familiene våre. De klarte ikke sette veldig pris på det og var misfornøyd med alt vi ikke gjort i henhold til forventningene deres. Feil valg av kirke, feil valg av selskapslokaler, feil valg av måned for bryllupet, feil valg av gjesteliste, feil valg av farger, kaker, pynt... Jeg syns enkelte familiemedlemmer viste sin sanne side under vår bryllupsplanlegging og vi har et anstrengt forhold til dem nå.

Egentlig skulle jeg ønske at vi bare hadde reist bort og giftet oss privat der vi dro på bryllupsreise. Familien ble jo ikke fornøyde uansett, så det hadde vært enklere å bare håndtere skuffelsen over at ingen fikk være med. Vi hadde et bra bryllup først og fremst fordi mannen jeg giftet meg med er helt fantastisk og virkelig mannen i mitt liv, på mange måter var det den lykkeligste dagen i mitt liv - men jeg tror ikke den følelsen hadde vært noe mindre om bryllupet var et annet format.

Håper du finner en løsning du er komfortabel med, TS!

Anonymkode: 2a24e...a3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner følelsen. 

Alle mine venninner har hatt store utdrikningslag og babyshowere med over 20 deltagere. På min babyshower var det bare to som kom...Det var litt sårt, og en av de tingene jeg gruer meg til når vi skal gifte oss er at noen skal arrangere utdrikningslag for meg (av plikt, i og med at jeg har så få venner) og at det igjen kun skal være maks to gjester. 

Men vet du hva oppsiden er? Du skal k alle fall gifte deg! Jeg har single venninner også (eller; en, da...Jeg har jo ikke så mange venninner...) og selv om de igjen kanskje har mange venninner så har de ikke noen mann og ingen å få barn med, og det må være mye verre. 

Anonymkode: 04257...b7f

Dette var da en temmelig nedlatende innstilling til single medsøstre generelt,og ikke minst egne venninner.Nå vet ikke jeg om disse venninnene dine er desperat på jakt etter kjæreste eller single av egen fri vilje,men for mange dreier livet seg om mer enn å på død og liv være gift og ha en mann.(Og ja - jeg har en mann selv).

For å svare på TS sitt spørsmål,så ikke skam deg over få venner.Kvalitet er viktigere enn kvantitet her.Tenk på at det er stor forskjell på nære venner og å ha en haug med perifere omgangsvenner.Det er gjort undersøkelser som viser at 1-3 nære venner er det vanligste,ikke mer.Og det er de nære vennene som betyr noe når alt kommer til alt.

 

 

Anonymkode: 77d7a...e7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal være ærlig med ham. Lite bryllup, eller ikke bryllup overhodet.

Han kan ha verdens største utdrikningslag om han vil, men du vil at denne dagens ikke skal være et gigantisk sårt punkt i livet ditt.

Anonymkode: 654c9...133

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i flere bryllup og har aldri tenkt over fra hvilken side gjestene kom fra. Vi var alle der for å feire paret og for å ha det kjekt sammen.

Det du kan gjøre er at dere blir enige om et felles antall med venner i bryllupet. Feks. at dere inviterer 5 venner / kollegaer hver. Eller noe slikt? Kanskje det blir enklere (og billigere;) )?

Anonymkode: 3bfd5...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

På 11.3.2017 den 13.27, AnonymBruker skrev:

Jeg er redd det skal bli så tydelig at jeg ikke har mange venner i bryllupet. Mannen min kommer til å ha et stort utdrikningslag med mange venner, mens jeg ikke tror jeg kommer til å få utdrikningslag i det hele tatt. Dette legger en demper på gleden rundt brullup for min del 😔 Jeg har ingen spørsmål, men synes dette er så sårt og flaut at jeg ikke ønsker å snakke med noen om det. 

Anonymkode: 6d005...6d3

Er i samme situasjon!
Jeg hadde 6 i mitt utdrikningslag, han 15. MEN, mine venninner er mer nær enn hannes er om du forstår.
Bedre med noen nære enn mange fjerne tenker nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...