Gå til innhold

4 dagers vannfaste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd det? Hvor mye kan man forvente gå ned? 

Anonymkode: dc6f0...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Faren er at etter de 4 dagene er du så sulten at du kommer til å spise som en idiot.

Anonymkode: 54023...e9a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke spiser så øker du stresshormoner, og du senker forbrenninga, ikke spesielt sunt. 

Anonymkode: 54023...e9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har så mange "morsomme" påfunn. KG er en stadig kilde til underholdning...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vannfastet i fem dager etter råd fra lege. Jeg har en autoimmun sykdom og fasting kan forbedre symptomene på denne. Noe det gjorde i mitt tilfelle. Vektnedgang var ingen motivator, og om det er det i ditt tilfelle så bør du finne andre og mer behagelige måter å gjøre det på. 

Selv om fasten for meg var en positiv opplevelse, så opplevde jeg en total mangel på energi. Du kan ikke kombinere dette med jobb og liv for man orker virkelig ingenting uten påfyll av mat. I tillegg vil enkelte oppleve kvalme, hodepine, hjertebank, dårlig ånde, kraftløshet og andre ubehageligheter.

Jeg gikk ned et par kilo og rett opp igjen etterpå. Fungerer ikke som slankemetode. 

Anonymkode: 3b709...42e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper som regel ikke å sulte sug nei, det gjør at forbrenninga går NED.

Slutt å tenk på slanking å tenk LIVSTIL.

Hjelper ikke å gå bed 5 kilo på å spise lite for så å spise normalt.. Er en grunn til at folk JOJo slanker seg å ødelegger kroppen. Er du overvektig uten sykdom , så må man endre livsstil.

Anonymkode: ec282...98a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vannfastet i fem dager etter råd fra lege. Jeg har en autoimmun sykdom og fasting kan forbedre symptomene på denne. Noe det gjorde i mitt tilfelle. Vektnedgang var ingen motivator, og om det er det i ditt tilfelle så bør du finne andre og mer behagelige måter å gjøre det på. 

Selv om fasten for meg var en positiv opplevelse, så opplevde jeg en total mangel på energi. Du kan ikke kombinere dette med jobb og liv for man orker virkelig ingenting uten påfyll av mat. I tillegg vil enkelte oppleve kvalme, hodepine, hjertebank, dårlig ånde, kraftløshet og andre ubehageligheter.

Jeg gikk ned et par kilo og rett opp igjen etterpå. Fungerer ikke som slankemetode. 

Anonymkode: 3b709...42e

Kan jeg spørre om du fikk dette rådet av en lege på Lillehammer?

Anonymkode: 329bc...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spør jeg dumt, men er vannfaste å ikke drikke vann, som medisinfaste liksom? Eller er det å ikke spise eller drikke noe annet enn vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, minister-mio skrev:

Nå spør jeg dumt, men er vannfaste å ikke drikke vann, som medisinfaste liksom? Eller er det å ikke spise eller drikke noe annet enn vann?

At man kun drikker vann. 

Anonymkode: dc6f0...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teknisk sett vil du dø. 
Menneskekroppen trenger vann hver dag, og du vil bli såpass dehydrert etter 3 dager at kroppen svikter. Aka, du dør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du tenker å bare drikke vann, så kan du se langt etter vektnedgang. Du vil lege på deg etter en slik episode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Drakan skrev:

teknisk sett vil du dø. 
Menneskekroppen trenger vann hver dag, og du vil bli såpass dehydrert etter 3 dager at kroppen svikter. Aka, du dør.

Leste du hva jeg skrev? Skal jo drikke vann!! Kroppen er rustet til å gå uten MAT noen dager. 

Anonymkode: dc6f0...f10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste du hva jeg skrev? Skal jo drikke vann!! Kroppen er rustet til å gå uten MAT noen dager. 

Anonymkode: dc6f0...f10

Noe sier meg at ironi fløy ditt hus forbi.... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre om du fikk dette rådet av en lege på Lillehammer?

Anonymkode: 329bc...369

Nei, jeg bor i Oslo. Faste brukes ofte for symptomlindring av leddgikt som er den sykdommen jeg har. 

https://www.nutritionalresearch.org/sites/ntr.civicactions.net/files/research/autoimmune-waterfasting.pdf

Anonymkode: 3b709...42e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om du seriøst vurderer dette så ville jeg vurdert å kontakte en lege istedenfor. Dette høres helseskadelig ut. Dessuten, slik flere påpeker, vil du gå rett opp igjen I vekt (og kanskje enda litt til) fordi kroppen er utsultet.

Dette er det minst smarte jeg har lest om på lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som "slankemetode" må det vel være bortimot det dummeste og mest potensielt helseskadelige jeg har hørt om. Ren idioti faktisk! :(

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Jeg faster et par ganger i året, i fire dager. Drikker kun vann og te. Legen anbefalte meg dette for å dempe ned smerter og stress fra sykdom, noe jeg synes hjelper. Etter fasten spiser jeg grønnsaksuppe som jeg har fullstendig most med stavmikser, uten salt

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dager med vannfaste gir deg svært lite. En "normal" kvinne forbruker omtrent 2000 kcal per døgn. Ved å kun drikke vann blir man sliten og mindre aktiv, så si man i løpet av de fire dagene ligger på et forbruk på 1500 kcal. For å gå ned en kilo fett må man gå ca 7000 kcal i underskudd. 1500*4=6000, altså er det ikke snakk om et kilo en gang. Bare masse unødvendig ubehag og ulvehunger i etterkant.

Hvor får dere disse ideene fra??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...