Gå til innhold

Uenighet om vaksiner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Jus sanguinis skrev:

Nei vel, så har de kanskje foretatt fem nettsøk, men de er alle sammen tinnfoliehatter som ikke har noen som helst formell kompetanse innen medisin, biologi eller menneskekroppen generelt. De er ikke forskere med gjennomdrivende vitenskapelig dokumentasjon. De er tinnfoliehatter med en fiks ide. Hvilket er greit nok det, raringer er i seg selv et forfriskende innslag, men i dette tilfellet er de dessverre mange nok til å skape enorme folkehelseproblemer som enkelt kunne vært unngått uten dem.

Det er ikke raringer, det er ofte svært høyt utdannede mennesker med stor refleksjonsevne. Fiks idè, liksom. :fnise:

Anonymkode: b5542...9ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke raringer, det er ofte svært høyt utdannede mennesker med stor refleksjonsevne. Fiks idè, liksom. :fnise:

Anonymkode: b5542...9ed

Hvis de er høyt utdannede mennesker med kompetanse innenfor det feltet de kommenter, så burde de ikke hatt noen problemer med å få aksept og gjennomslag hos sine fagfeller dersom de kunne dokumentere det de sier. Problemet er bare at de ikke kan dokumentere det de sier, for de er bare tinnfoliehatter med en fiks ide. En fiks ide som i dette tilfellet dessverre har mange nok tilhengere til å skape et enormt og helt unødvendig folkehelseproblem fordi de får lov til å nekte barna sine å bli vaksinert.

Endret av Jus sanguinis
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener oppriktig at vaksinasjon burde vært tvungen. Enten det eller at alle uvaksinerte som er det uten medisinsk grunnlag bør stues sammen i en ghetto. Så skal vi se hvor lenge de er friske... 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og håper virkelig alle som roper høyt om vaksinasjon driver med revaksinasjon som voksne. Minst hvert tiende år for de vaksiner det gjelder. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Silfen skrev:

Mener oppriktig at vaksinasjon burde vært tvungen. Enten det eller at alle uvaksinerte som er det uten medisinsk grunnlag bør stues sammen i en ghetto. Så skal vi se hvor lenge de er friske... 

Helt enig, vaksinasjon burde vært tvungent. Videre bør det være innvandringsrestriskjoner fra områder hvor vaksinasjon er frivillig og/eller ikke tilgjengelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hårreisende at du heller vil utsette barna dine og andre for dødelige sykdommer enn å utsette barna dine for ganske lite risikofylte barnevaksiner. Skulle vært egne barnehager / skoler for uvaksinerte barn (av foreldre som nekter barna sine vaksiner.) Det er barn som desverre ikke kan av helsemessige grunner ta alle barnevaksinene så de blir uskyldige ofre for andre foreldres uvitenhet! De er i en mye større risiko pga antivaksine hypen deres. Håper du ombestemmer deg! 

Anonymkode: bbcab...67d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Helt enig, vaksinasjon burde vært tvungent. Videre bør det være innvandringsrestriskjoner fra områder hvor vaksinasjon er frivillig og/eller ikke tilgjengelig.

Dette er ikke en innvandringsdebatt, stikk et annet sted med svadaet ditt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nekter å vaksinere ungene, vil ikke sprøyte de full av gift. Dette har skapt litt murringer med barnefar, og selv om jeg vinner kampen så skaper det litt dårlig stemning når temaet er oppe. Regner med at det sklir over når dette vaksineregimet er slutt etter ungdomsskolen.

Er det flere som sliter med det samme?

Anonymkode: b5542...9ed

Jeg blir regelrett kvalm av slike ordninger. Håper far tar med barna og vaksinerer dem uansett hva du mener.

Anonymkode: 30304...70d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper mannen din tar til fornuft og gir ungene deres vaksinene uten ditt samtykke. Egoist sier jeg bare. Jeg har ikke barn selv enda, men hadde aldri kunne akseptert at min partner hadde nektet ungene vaksine. Jeg hadde gjort alt i min makt... og ALDRI tilgitt om ungene hadde blitt syke fordi partneren var så selvsentrert! "jeg er så moderne og kul at mine unger skal slippe vaksiner, siden alle andre barn er vaksinerte så mine har liten risiko for å bli syke, derfor er jeg kul og morderne liksom" 

Anonymkode: bbcab...67d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Silfen skrev:

Og håper virkelig alle som roper høyt om vaksinasjon driver med revaksinasjon som voksne. Minst hvert tiende år for de vaksiner det gjelder. 

Du minner meg på noe. Det jeg synes er rart er at fastlegen min sier at jeg ikke trenger det før jeg evt skal på en større utenlandsreise til utsatte land over lengre tid :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg blir regelrett kvalm av slike ordninger. Håper far tar med barna og vaksinerer dem uansett hva du mener.

Anonymkode: 30304...70d

Selvfølgelig gjør han ikke det.

Ingefær hjelper mot kvalme. :)

 

Anonymkode: b5542...9ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig gjør han ikke det.

Ingefær hjelper mot kvalme. :)

 

Anonymkode: b5542...9ed

Hjelper ingefær mot polio, difteri og stivkrampe også?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Millimani skrev:

Du minner meg på noe. Det jeg synes er rart er at fastlegen min sier at jeg ikke trenger det før jeg evt skal på en større utenlandsreise til utsatte land over lengre tid :klo: 

Kanskje fordi han tenker at sykdommene er så og si utryddet i norge og andre vestlige land! usikker på hvilke vaksiner jeg har, men har revaksinert noe siden jeg var i india. Men siden voksne kan smitte er det desto viktigere å vaksinere småbarna😊

Anonymkode: bbcab...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et søk på "doctors against vaccination", så ser dere at det er ikke bred enighet der ute, selv blant leger.

Anonymkode: 34a84...8ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at du får lov å ha barn. Det der er ikke bare omsorgssvikt. Det er potensielt overlagt drap. 

Anonymkode: 1bf82...361

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, Millimani skrev:

Du minner meg på noe. Det jeg synes er rart er at fastlegen min sier at jeg ikke trenger det før jeg evt skal på en større utenlandsreise til utsatte land over lengre tid :klo: 

Dersom vi skal ha 95 prosent dekning er vi avhengig av at også  voksne deltar. Fastlegen din tar feil. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjer ikke så lenge så mange andre vaksinerer, vet du.;)

Anonymkode: ba85c...18b

Og hva hadde skjedd hvis alle tenkte som deg tror du?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WeirdAlien

Den eneste grunnen til at barna til foreldre som ikke vil vaksinere fremdeles er i live, er fordi alle andre rundt dem vaksinerer. Det er en grunn til at mennesker for bare 100 år siden døde som fluer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nekter å vaksinere ungene, vil ikke sprøyte de full av gift. Dette har skapt litt murringer med barnefar, og selv om jeg vinner kampen så skaper det litt dårlig stemning når temaet er oppe. Regner med at det sklir over når dette vaksineregimet er slutt etter ungdomsskolen.

Er det flere som sliter med det samme?

Anonymkode: b5542...9ed

Så fint at du foretrekker at la barna dø en naturlig død. Veldig fint at du bidrar til at barn som ikke kan ta vaksiner også kan ta del i disse naturlige, premature dødsfallene.Tragisk at det er den uansvarlige av dere som vinner denne kampen. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...