Gå til innhold

Uenighet om vaksiner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Si det til Gro, Jens og Erna. Sistnevnte samarbeider nå med Bill Gates, sikkert fattig han også. De bruker våre skattepenger og tjener seg rike selv. http://www.tv2.no/a/8870965/

Anonymkode: c2417...065

 

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan vi ikke holde oss saklige?

Vaksiner er og blir en utgiftspost for det offentlige. At man samarbeider med private aktører som donerer penger handler ikke om egen berikelse. Hvorfor må disse diskusjonene ALLTID spore vekk fra faglig funderte argumenter, og over i spinnville konspirasjonsteorier?

Skjønner dere ikke at det er en innrømmelse av at dere tar feil?

Anonymkode: 88d1e...0ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan vi ikke holde oss saklige?

Vaksiner er og blir en utgiftspost for det offentlige. At man samarbeider med private aktører som donerer penger handler ikke om egen berikelse. Hvorfor må disse diskusjonene ALLTID spore vekk fra faglig funderte argumenter, og over i spinnville konspirasjonsteorier?

Skjønner dere ikke at det er en innrømmelse av at dere tar feil?

Anonymkode: 88d1e...0ce

Selv om pengene til all denne vaksineringen går fra skattebetalernes lomme og ikke nødvendigvis politikernes (Gro f.ex. betaler ikke skatt av egen pensjon), og det er fullt mulig å ha aksjer i farmasøytiske selskaper, skal jeg være enig i at det å antyde at de har aksjer, er useriøst og spekulativt.

Men jeg er bare så lei av denne tilsynelatende urokkelige troen på at politikere aldri gjør noe for egen vinning. Det er ikke noe argument i seg selv at vaksiner er en utgiftspost for det offentlige, for det trenger ikke være det for alle som er involvert i å distribuere dem, offentlig ansatte eller ikke.
Og det er selvsagt ikke en utgift for de farmasøytiske selskapene som tjener vanvittig med penger på dem. Det å gi et medikament til alle i hele verden er jo den ultimate forretningsidè.

Og det skulle være en innrømmelse av at jeg tar feil i hva? At vaksiner inneholder aluminium? At de har bivirkninger? At jeg gjør feil når jeg ikke tar dem? Jeg skjønner ikke helt hva du mener med det.

Anonymkode: c2417...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om pengene til all denne vaksineringen går fra skattebetalernes lomme og ikke nødvendigvis politikernes (Gro f.ex. betaler ikke skatt av egen pensjon), og det er fullt mulig å ha aksjer i farmasøytiske selskaper, skal jeg være enig i at det å antyde at de har aksjer, er useriøst og spekulativt.

Men jeg er bare så lei av denne tilsynelatende urokkelige troen på at politikere aldri gjør noe for egen vinning. Det er ikke noe argument i seg selv at vaksiner er en utgiftspost for det offentlige, for det trenger ikke være det for alle som er involvert i å distribuere dem, offentlig ansatte eller ikke.
Og det er selvsagt ikke en utgift for de farmasøytiske selskapene som tjener vanvittig med penger på dem. Det å gi et medikament til alle i hele verden er jo den ultimate forretningsidè.

Og det skulle være en innrømmelse av at jeg tar feil i hva? At vaksiner inneholder aluminium? At de har bivirkninger? At jeg gjør feil når jeg ikke tar dem? Jeg skjønner ikke helt hva du mener med det.

Anonymkode: c2417...065

Når man påstår at vaksiner ikke virker, men derimot er skadelige, og man blir konfrontert med solide bevis for at dette ikke stemmer - da er det nokså tydelig hva som foregår når reaksjonen er å begynne å spekulere i politiske og økonomiske konspirasjoner fremfor å komme med saklige tilsvar til de argumentene man møter. Det er i grunnen en veldig tydelig innrømmelse av at man ikke har noen realitet bak sine påstander, og viser også at man har et i beste fall veldig farget bilde av virkeligheten.

Anonymkode: 88d1e...0ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...