Gå til innhold

Ikke stroppløs brudekjole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er jeg den eneste som synes stroppløs brudekjole er ekstremt ukledelig for nesten alle? Jeg vil ikke ha det selv, og har hele tiden tenk å kjøpe brukt kjole, fordi jeg ikke vil bruke masse penger på den, men nesten alle kjoler som selges et stroppløse (noen med bolero). Er det noen som vet om rimlige (under 5000 kroner) brudekjoler som ikke er stroppløse?

Synes du stroppløs brudekjole er fint? Hvorfor velger så utrolig mange det? Er det noe jeg ikke har skjønt?

Anonymkode: 9f642...abd

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser for meg en kjole med halvlange ermer når jeg gifter meg, men det er først og fremst fordi jeg har komplekser for armene mine. Personlig synes jeg ikke stroppeløse kjoler er fint, også er det nå noe med det spesielt om man gifter seg i kirka tenker jeg... For all del, de som vil ha det og synes det er fint; jeg dømmer ikke, folk får gjøre som de selv vil. Men jeg tenker ofte at man kunne vært mer kledelig på bryllupsdagen sin om man valgte noe annet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ofte disse stroppeløse kjolene i reklamer etc, men jeg har enda ikke sett en brud in real life med stroppeløs. Ingen i min omgangskrets har valgt det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Ts. Man skal ha bra tynne armer og smale skuldre for å kle dette veldig godt synes jeg. Er selv veldig fan av t-skjorte lengde på ermene. Lange ermer kan også være stilig.

Endret av toothfairy
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg den eneste som synes stroppløs brudekjole er ekstremt ukledelig for nesten alle? Jeg vil ikke ha det selv, og har hele tiden tenk å kjøpe brukt kjole, fordi jeg ikke vil bruke masse penger på den, men nesten alle kjoler som selges et stroppløse (noen med bolero). Er det noen som vet om rimlige (under 5000 kroner) brudekjoler som ikke er stroppløse?

Synes du stroppløs brudekjole er fint? Hvorfor velger så utrolig mange det? Er det noe jeg ikke har skjønt?

Anonymkode: 9f642...abd

Synes svært få kler stroppeløs kjole. Det verste jeg ser er de som drar opp brudekjolen sin ved brystet, fordi den sklir ned. Da har man bomma litt på kjøpet. Den sitter ikke som den skal når man drar opp kjolen. Har man stor byste burde man velge noe mer flatterende, og noe som sitter som støpt på :) Men for all del, uansett størrelse, man kan se bra ut med stroppløs kjole. Men det fungerer ikke for alle. og da blir det ikke pent heller.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Monstrum skrev:

Jeg ser for meg en kjole med halvlange ermer når jeg gifter meg, men det er først og fremst fordi jeg har komplekser for armene mine. Personlig synes jeg ikke stroppeløse kjoler er fint, også er det nå noe med det spesielt om man gifter seg i kirka tenker jeg... For all del, de som vil ha det og synes det er fint; jeg dømmer ikke, folk får gjøre som de selv vil. Men jeg tenker ofte at man kunne vært mer kledelig på bryllupsdagen sin om man valgte noe annet.

Jeg også vil ha noe som dekker litt. Skal gifte meg i kirken jeg også. Så klart kan alle velge akkurat det de synes er finest, men stroppløs kler ytterst få, så jeg synes det er rart at så mange velger det.

11 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Jeg ser ofte disse stroppeløse kjolene i reklamer etc, men jeg har enda ikke sett en brud in real life med stroppeløs. Ingen i min omgangskrets har valgt det. 

Gå inn på finn og søk på brudekjole, veldig mange er stroppløse, selvom noen har bolero over. Synes heller aldri jeg ser dette selv, men tydeligvis er det et populært valg.

3 minutter siden, toothfairy skrev:

Enig med deg Ts. Man skal ha bra tynne armer og smale skuldre for å kle dette veldig godt synes jeg. Er selv veldig fan av t-skjorte lengde på ermene. Lange ermer kan også være stilig.

Ja, og ikke bare tynne, men litt trent, samtidig som man ikke er FOR trent. Jeg trener tung styrke en del så jeg trenger litt hjelp med å se feminin ut i skulderpartiet for å si det pent :fnise:

3 minutter siden, Minlillesky skrev:

Synes svært få kler stroppeløs kjole. Det verste jeg ser er de som drar opp brudekjolen sin ved brystet, fordi den sklir ned. Da har man bomma litt på kjøpet. Den sitter ikke som den skal når man drar opp kjolen. Har man stor byste burde man velge noe mer flatterende, og noe som sitter som støpt på :) Men for all del, uansett størrelse, man kan se bra ut med stroppløs kjole. Men det fungerer ikke for alle. og da blir det ikke pent heller.. 

Ja, det virker veldig slitsomt å skulle drive å holde og dra i kjolen hele dagen.

Anonymkode: 9f642...abd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stroppeløst satt best på meg, den ble regulert i ryggen til å sitte som støpt. Overdelen hadde BH og korsett sydd inn, og det var god støtte i den. Men det var en kjole til 20 000, og det er noen år siden og jeg var sylslank. 

Jeg hadde sett for meg en helt annen type kjole, men slike var rett og slett ikke fine på meg.

Anonymkode: 425eb...885

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå inn på finn og søk på brudekjole, veldig mange er stroppløse, selvom noen har bolero over. Synes heller aldri jeg ser dette selv, men tydeligvis er det et populært valg.

Anonymkode: 9f642...abd

 Finn.no er ikke in real life for meg, hva som selges rundt omkring endrer fortsatt ikke at absolutt ingen i min omgangskrets har valgt stroppeløse kjoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke ha stroppeløs, og jeg fikk tak i en kjole med lange ermer på eBay. Men jeg måtte lete lenge før jeg fant en jeg likte; de aller fleste er jo som du sier stroppeløse.

Anonymkode: 54598...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, _popcorn_ skrev:

 Finn.no er ikke in real life for meg, hva som selges rundt omkring endrer fortsatt ikke at absolutt ingen i min omgangskrets har valgt stroppeløse kjoler.

Nei, som sagt så er det ingen jeg kjenner som har hatt det heller. Men som jeg skriver i HI så hadde jeg tenkt å kjøpe brukt, og dette viser seg å være en utfordring, fordi de fleste tydeligvis liker stroppløs. Jeg lurte derfor på hva som var grunnen til det, og om noen hadde tips om billige ikke-stroppløse kjoler.

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville heller ikke ha stroppeløs, og jeg fikk tak i en kjole med lange ermer på eBay. Men jeg måtte lete lenge før jeg fant en jeg likte; de aller fleste er jo som du sier stroppeløse.

Anonymkode: 54598...f28

Veldig redd for å kjøpe på ebay, har hørt så mye forskjellig, man kan ha flaks med selgeren, men man vet jo ikke med mindre noen har kjøpt akkurat den samme fra samme selger. Men jeg får vel vurdere det ja.

Anonymkode: 9f642...abd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veldig redd for å kjøpe på ebay, har hørt så mye forskjellig, man kan ha flaks med selgeren, men man vet jo ikke med mindre noen har kjøpt akkurat den samme fra samme selger. Men jeg får vel vurdere det ja.

Anonymkode: 9f642...abd

Kjolen min var fra en amerikansk brudesalong, ikke en kinaprodusert kopi. Jeg hadde aldri turt å kjøpe fra Kina, jeg har jo hørt så mye rart om kinakjoler.

Anonymkode: 54598...f28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig mange som velger stroppeløs og veldig mange som ikke kler det. Her på FB en dag så jeg bilde av en som hadde stroppeløs på, det så ut som den hang langt ned og hun fikk veldig lang hals. Kjolen begynte liksom nesten nede ved magen. Puppene ble liksom dratt ned med kjolen. Og så har jeg lagt merke til at mange overvektig også velger det.  Jeg var i bryllup i sommer og bruden hadde valgt stroppeløs. Kjolen var fin men skulderpartiet hennes ble helt feil i den kjolen. Merkelig at så mange får for stroppeløs når det er veldig få som faktisk kler det 😔

Anonymkode: 8659a...47a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig enig, men når jeg skulle prøve kjole til et bryllup (der jeg var gjest) så endte jeg jammen opp med en stroppløs kjole selv, det var det som satt penest på meg. Jeg har veldig smale skuldre, og med stroppløs fikk jeg liksom litt mer form på skuldrene enn det andre kjoler gav.

Men grunnen til at jeg ikke er så begeistret for stroppløs er at det ikke passer seg i kirken, og slike boleroer over blir sjeldent pent...

Anonymkode: 63397...43b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var da voldsomt mye hat på stroppløse kjoler her da!

Jeg synes stroppløse kjoler er fint, sitter fint på meg og er dem jeg har mest av. Jeg ser for meg at min brudekjole kommer til å være stroppløs, med mindre "drømmekjolen" tilfeldigvis ikke er stroppløs. Hvorfor er det så mange som drar inn å gifte seg i kirken når man snakker om stroppløs? Helt idiotisk og svært svært utdatert tankegang. Dere mener sikkert også at homofile ikke bør gifte seg, ikke være homofile prester osv? En av de mest kristne jeg vet omgiftet seg med stroppløs kjole. Kjempe fin var hun!

Anonymkode: e32bc...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsomt mye hat på stroppløse kjoler her da!

Jeg synes stroppløse kjoler er fint, sitter fint på meg og er dem jeg har mest av. Jeg ser for meg at min brudekjole kommer til å være stroppløs, med mindre "drømmekjolen" tilfeldigvis ikke er stroppløs. Hvorfor er det så mange som drar inn å gifte seg i kirken når man snakker om stroppløs? Helt idiotisk og svært svært utdatert tankegang. Dere mener sikkert også at homofile ikke bør gifte seg, ikke være homofile prester osv? En av de mest kristne jeg vet omgiftet seg med stroppløs kjole. Kjempe fin var hun!

Anonymkode: e32bc...e8c

Selvsagte mener jeg ikke at homofile ikke skal kunne gifte deg i kirken, slutt å bygg stråmenn. 

Det er en viss kleskode i kirken og det erhyggelig og respektfullt å ta vare på den. Jeg har aldri opplevd at en brud går med sine bare skuldre opp midtgangen, da har man et lite sjal/bolero, eller et langt slør over. 

Anonymkode: 63397...43b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stroppeløse kjoler er fint så lenge man ikke er lubben. Er man lubben, så er det ikke mye som skal til før det blir noen synlige "valker" der oppe. Man må kunne ta innover seg fordeler og ulemper med egen kropp i jakten på den rette brudekjolen, og man bør ta i mot objektive synspunkt på hva som faktisk passer kroppen ens.

 

Jeg hadde vel egentlig heller ikke sett for meg stroppeløs kjole på meg selv da jeg var brud,men så ble jeg oppfordret i salongen til å prøve ulike typer kjoler, og det er jeg veldig takknemlig for. Klær ser gjerne annerledes ut på kroppen din, enn når man ser de på en kleshenger/på dataen. 

Anonymkode: b9a9f...518

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Margit Spat

Noen ser veldig fine ut med stroppløse kjoler, men de fleste gjør det ikke. I den virkelige verden har jeg egentlig ikke sett så mange bruder med stroppløs kjole, men av de som er til salgs på Finn er jo flertallet stroppløse. Jeg er særlig overrasket over hvor mange store bruder som velger stroppløst, da alle andre utforminger stort sett ville kledd enhver overvektig brud sånn omtrent 100 ganger bedre. Det verste er de kjolene som er helt rett avkuttet i overkant. En tversgående linje på et område som er atskillig bredere enn idealet, er virkelig lite flatterende. Grunnen til at jeg henger meg spesielt opp i de store størrelsene, er fordi jeg er stor selv, og jeg vet godt at en kjole som ser nydelig ut på en modell i en petite størrelse ikke bare kan skaleres opp for å kunne passe en større person. Ulike kroppstyper kler ulike snitt, og det burde man i alle fall  ta hensyn til på den dagen i sitt liv hvor man mest av alt ønsker å se fantastisk flott ut. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/7/2017 den 14.09, AnonymBruker skrev:

Er jeg den eneste som synes stroppløs brudekjole er ekstremt ukledelig for nesten alle? Jeg vil ikke ha det selv, og har hele tiden tenk å kjøpe brukt kjole, fordi jeg ikke vil bruke masse penger på den, men nesten alle kjoler som selges et stroppløse (noen med bolero). Er det noen som vet om rimlige (under 5000 kroner) brudekjoler som ikke er stroppløse?

Synes du stroppløs brudekjole er fint? Hvorfor velger så utrolig mange det? Er det noe jeg ikke har skjønt?

Anonymkode: 9f642...abd

Veldig enig med deg, jeg synes det er ukledelig på nesten alle. Blir også irritert når jeg ser på say yes to the dress og ALLE skal ha stroppeløs. Og hvis de vil ha stropper eller ermer så sier konsulenten "we will try a strapless". De skal på død og liv ha alle inn i stroppeløst virker det som. 

Anonymkode: 75386...dc6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet, hvilke kjoler passer til overvektige hvis det ikke er stoppeløst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
1 minutt siden, Kontormus skrev:

Av ren nysgjerrighet, hvilke kjoler passer til overvektige hvis det ikke er stoppeløst?

Kjoler med v-utringing er veldig ofte et heldig valg. Med eller uten ermer, avhengig av hvor faste overarmer man har. Halterneck KAN også passe på en del (ikke på alle, men på langt flere enn stroppløs, vil jeg påstå).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...