Gå til innhold

3 kg i uken om mulig :D


Drakan

Anbefalte innlegg

Startvekt: 104
Nå vekt: 99
Hovedmål: bygge opp musklene i foten som har fått skadet bløtvevet så jeg unngår en uhelbredelig skadde som gjør vondt resten av livet for de uheldige som ikke får helbredet musklene riktig
(som betyr må trimme foten mye)
Mål: 65 kg til mai (eller i alle fall 70-80 kg) 


Har gått hardt inn den siste tiden for å spise riktig og trimme hardt. 
Klart å gå 4 kg ned på 1 og en halv uke, dette er andre uken med trening og har ikke gått mer ned  de siste dagene (men ikke svømt denne uken).
Regnet ut at jeg trenger å trimme bort 21 000 kcal ekstra i uken om jeg skal klare 3 kg i uken, og prøver å få det til. 
Planen er å spise sunt, og sørge for å holde meg innenfor i alle fall 1 kg i uken. :) 
Bruker lifesum til å passe på at jeg spiser riktig, i tillegg til at den alltid gir beskjed når jeg burde spise og drikke (som er greit, når man mentalt har slitt en del)

Jeg tror derimot jeg trente litt for hardt, så på søndagen tok jeg det rolig. 
Magen min er vond enda. Tenkte det er fordi jeg er såpass utrent, men foten har sluttet å gjøre vondt ved hard treningen (danser hardcore, og utnytter magedans i trinnene). Det viktigste er at jeg får bygget opp musklene i foten som ble skadet i fjor sommer (som heldigvis ikke hadde noe brudd, bare muskel skadde som årsak til smertene), om en jeg feiler å nå 65 kg før mai (burde i alle fall klare å nå 80 eller 70 til mai).

Tenker jeg vil prøve å dele fremgangen her på kvinneforum. :) 
Når jeg kommer til 90 kg, tenker jeg å gå inn for daglig normal trim i tillegg til dans. Ligger på 99 akkurat nå. Var oppe på 103 for cirka to uker siden, så har trimmet hardt. 

Om magen enda har krampe følelse senere i dag, tenker jeg å bare gå tur (bedre en ingenting)
Og kanskje redusere dansingen tilbake til 1 time, gikk inn for 1 1/2 times dansing denne uken, var kanskje for mye (men tenkte, om normal trening for folk er 1 1/2 time, så klarer jeg det. Men ble kvalm og har nå litt krampe). Hadde mensen også denne uken så... kan være derfor jeg enda har vondt i magen. 

Skal svømme igjen neste uke da det forbrenner 2000 kcal ekstra, og om jeg klarer to svømminger i uken, så kan jeg forhåpentligvis brenne minst 2 kg den uken jeg gjør det. Jeg skal gå fult ut, så lenge ikke migrene eller noe annet stopper meg. :) 
Har følt meg mentalt mye bedre den siste tiden, så det er bare rett at jeg endelig har energi til å gjøre mer. :) 
Vil utnytte all energien jeg får til å gjøre mer trening.

Men som denne uken har vist, så må jeg ikke glemme å ta hensyn til kroppen når den sier ifra (og kanskje ta det litt roliger under mensen neste gang).

De fleste dager, prøver jeg å sørge for å ha 1000 kcal som ikke blir spist i tillegg til dietten jeg følger (som er standar på lifesum appen)
For 7000 kcal er cirka 1 kg nedgang i vekt, og om jeg klarer minst 1000 kcal per dag i uken, så burde jeg gå ned 1 kg minst per uke. :) 
Og ikke har jeg spist for lite. En dag spiste jeg rundt 2200 kcal, måtte trimme hardt for å sørge for at kcal gikk i minus den dagen. :) 

Kan gi videre oppdatering hvordan det går her og om jeg klarer å nå 65 med hard innsats til mai, men jeg er ikke sånn at jeg vil presse meg forbi det som helsemessig er sunt.  Jeg er sta, så satser på at jeg kan klare det, men det er ikke hovedmålet. Hovedmålet er å bygge opp musklene i foten som er skadet. Vektmålet er bare et forsøk på å gi meg selv noe mer å se frem til, da 65 er hovedmålet mitt vektmessig uansett. Om jeg kommer til rundt 80 eller 70 kg i mai, vil jeg i alle fall se bedre ut til mai, og hvem vil ikke se bra ut på 17 mai? ^^ 
Satser på at det vil gå bra. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Froning skrev:

Lykke til! :smilyblomst:

Takk, skal prøve mitt beste:yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vekt: 98.1 kg
faktisk, sjekket vekten min nettopp, klart å nå 98.1 kg. :D
Skal vente med trim til i morgen, mage krampen er nesten helt borte, men kroppen får lov å hvile før jeg fortsetter, skal prøve å spise 1 time og 30 minutt før, så går sikker 90 minutts trening bra. :) 
Spiste en banan rett før trening hver gang, og gulpet vann, men går kanskje bedre om jeg spiser litt før. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vekt: 97.4 kg

Spiste litt junk i helgen (fisk og pølser og iskrem, nesten ingenting grønt, men spiste frukt alle fall), var angstfylt og slikt. Skulle egentlig svømme både lørdag og søndag, men følte meg kjipt dårlig. 
I dag har jeg ikke spist noe eller drukket noe enda, kan hende vekten min egentlig er laver men spiste mye junk i helgen. 
Føler meg bedre nå, så skal sørge for å i alle fall spise en pakke nudler med crab sticks og spinat. :) 
Og drikke noe... kan ikke gå uten å drikke noe... kanskje jeg lager grøt? Er ikke sulten så om jeg spiser noe vil jeg merke hvor sulten jeg er og grøt meter godt i sånne tilfeller. Litt av treningen er å sørge for å spise hver dag, i alle fall når jeg er sånn her. ^_^' 
Kan hende jeg ikke får i meg mat før etter midnatt :(

Takk for støtten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du et tips sån protein pulver måltid erstatter funker for og gå ned i vekt . Ellers kutte pasta og brød de store synderne føler jeg :P  men jeg har gått ned endel da fra 62 til 52 . Men de var Pga spise problem men da jeg ble kostholdsbevist brukte jeg fat burner kost tilskudd med chilli og grønn te . Gikk ned litt ve hjelp av dem . Og spiste knekkebrød og frukt til kvelds. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv notis 
Skjorten min glir ikke lenger opp når jeg danser. Så selv om jeg ikke har gått ned et eller to kg til mandag, vil jeg være glad. :nori:
Klarte to svømminger denne uken, og har skaffet meg en appetitt dempende pile fra apotek for å hjelpe meg gå ned, eller om jeg føler meg veldig sulten før jeg spiser. :)   
Funker faktisk, så på Onsdag fikk jeg faktisk litt rester etter middag. Er en smule sliten, så i dag har jeg tatt det rolig. Tillatt meg selv å spise litt potetgull og et påskeegg (brent såpass mye denne uken at jeg synes jeg har lov), men merker at jeg ikke har så lyst som før. :) 
Har lyst på eple :laugh:
Så... kroppen er i positiv endring :) 

På 14.3.2017 den 1.28, lokmeister2016 skrev:

Du et tips sån protein pulver måltid erstatter funker for og gå ned i vekt . Ellers kutte pasta og brød de store synderne føler jeg :P  men jeg har gått ned endel da fra 62 til 52 . Men de var Pga spise problem men da jeg ble kostholdsbevist brukte jeg fat burner kost tilskudd med chilli og grønn te . Gikk ned litt ve hjelp av dem . Og spiste knekkebrød og frukt til kvelds. 


Pleier å bruke protein pulver, eller erstatte måltid med smoothie (var i gang med dette i fjor, men falt ut). :(
Energien min er heldigvis annerledes i år. 
Har varer klar for å starte dette, men tenker å vente til jeg er i litt bedre form først, samtidig som jeg blir vandt til å spise mer frukt. Starter neste måned. :) 
Drikker grønn te, har kost tilskudd og bruker chilli i litt mat (men må være forsiktig da jeg har følsomt system). :) 
Takk for tips og er svært forsiktig med pasta. ^_^
Fikk sjokk når jeg så hvor mye kcal det var i det tilligger denne måneden, så prøver å erstatte pasta med coscos. :sjokkbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vekt: 98,4 kg 

Ser fremdeles positivt på det selv om jeg gikk opp litt. :) 
Tross alt magen har krympet. :) 
Skal gå hardt inn denne uken, og planlegger å skaffe en rimelig liten trampoline, cdon har tilbud. Må del betale om jeg går for det, men ser for meg at det vil hjelpe meg stresse ned og har mange gode effekter for kroppens del. Det vil også hjelpe meg variere treningen så kroppen ikke blir vandt til det (aka forbrenner mindre). Maksvekt på trampoline er 100 kg, så... det burde gå bra. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke drikker nok vann, vil kroppen begynne å holde på det og gå i spareblussmodus OG du får magekramper! Drikk masse vann! Husk å spise nok - 3 kg i uken er galematias bruk heller litt tid, så gir du ikke opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Listen skrev:

Dersom du ikke drikker nok vann, vil kroppen begynne å holde på det og gå i spareblussmodus OG du får magekramper! Drikk masse vann! Husk å spise nok - 3 kg i uken er galematias bruk heller litt tid, så gir du ikke opp! 

Målet mitt er 3L vann per dag :) 
Ikke alltid jeg får det til, men prøver å drikke nok, med eller uten trening. Vann hjelper også kroppen å renses, så ikke noen bekymring. :) 
Og spiser nok, bruker tros alt lifesum som hjelper å fortelle om jeg spiser for mye eller for lite. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Drakan skrev:

Målet mitt er 3L vann per dag :) 
Ikke alltid jeg får det til, men prøver å drikke nok, med eller uten trening. Vann hjelper også kroppen å renses, så ikke noen bekymring. :) 
Og spiser nok, bruker tros alt lifesum som hjelper å fortelle om jeg spiser for mye eller for lite. :) 

Det er et rått mål du har satt deg 😊 Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21.000 kcal i uken?? *jawdrop* hvordan får du det til? Hvor mange kalorier spiser du hver dag? Hvilke treningsøvelser gjør du? Jeg klarer ikke se for meg hva slags trening det kan være som gjør at du forbrenner 3000 kcal om dagen. Når jeg trener hard cardio i en time, så forbrenner jeg bare 600-700 kcal ekstra. Da er jeg altfor utpeist til å trene noe særlig mer den dagen. :P

Men lykke til da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.3.2017 den 11.00, Listen skrev:

Det er et rått mål du har satt deg 😊 Lykke til! 

Tusen takk, skal prøve mitt beste :yvonne:

På 20.3.2017 den 11.23, Hypnosee skrev:

21.000 kcal i uken?? *jawdrop* hvordan får du det til? Hvor mange kalorier spiser du hver dag? Hvilke treningsøvelser gjør du? Jeg klarer ikke se for meg hva slags trening det kan være som gjør at du forbrenner 3000 kcal om dagen. Når jeg trener hard cardio i en time, så forbrenner jeg bare 600-700 kcal ekstra. Da er jeg altfor utpeist til å trene noe særlig mer den dagen. :P

Men lykke til da. :)

Takker. 
Er ikke alltid jeg får det til heler. :) 
Men ifølge kilder er man nødt å brenne 7000 kcal for 1 kg i uken. Svømming blir hovedfokus, da det kan brenne rundt 1000 kcal i timen. Og med dansing på 500 i timen og turer, så burde man klare dette om man går hardt inn for det. 
Siden jeg sliter litt, blir det såklart perioder hvor jeg dropper litt av som denne uken. Har og utviklet migrene i dag, men skal sørge for å svømme en time i dag minst (har ikke trent i det hele tatt denne uken uheldigvis, så må sørge for å få svømt i  dag). :) 
Målet er kanskje 21 000 ekstra, men man må også ikke presse seg mer en man føler man klarer tenker jeg. ^_^
Overvåker kaloriene med Lifesum og startet på appetittdempende piller. :) 
Har klart hele 10 000 ekstra kcal en uke, så jeg vet jeg kan klare det. :yvonne:
Jeg er typen som egentlig elsker å trene, så å komme inn i det er enda litt vanskelig, men regner med, når jeg når en vis vekt, så vil jeg ikke føle meg sliten lenger av trening og gå fult ut. :) 
Jeg pleide å gjøre hardcore trening i to-tre timer hver morgen før, i tillegg til gym/svømming/kampsport. :yvonne:
Så... tror ikke 21 000 kcal blir et problem i lengden :) 
Prøvde nylig å gjøre noen av øvelsene jeg gjorde før, men klarte ikke mer en 1 minutt... så... du kan tenke deg hvor tungt noen av de gamle øvelsene mine er. :) 
Blir å vente til jeg når 90-85 kg før jeg våger meg innen det territoriet igjen, musklene må bygges opp langt mer før jeg kan gjøre sånne øvelser.

Endret av Drakan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå vekt: 99,4 kg

Puh... en dramatisk angst/depressjon periode er nesten over nå. :) 
Som man kan se har jeg gått opp i vekt, og dessverre klarte jeg ikke målet mitt til mai. Men jeg gir ikke opp. :) 
Har bestilt en jumpsuit for å trene i bedre passform fremover, og en penn jumpsuit jeg kan bruke til 17 mai (selv om jeg ikke nådde målet til motivasjonskjolen)

Har virkelig vært en vanskelig periode. 
Hadde ingen matlyst, vondt i magen, en tvang meg selv til å spise selv om jeg ble dårlig av å spise skikkelig mat og ikke bare en pakke nudler (som jeg gjorde de første ukene). Spist en del og drukket en del den siste uken da jeg var på rundt 96 sist uke. 
Siden jeg klarte å sørge for å spise hver dag, har jeg heldigvis ikke økt vekt dramatisk siden sist. 
Matlysten min er dempet enda derimot, noe jeg bare kan ta som positivt. :) 
Tenkte en periode uken før denne at jeg kanskje var syk og ikke deprimert/angst, men når jeg kom meg ut så gikk det over, så vet det var angsten/depresjonen sitt verk. 

Vanskelig å trimme seg i form når det kan vare nesten en måned, men tenkte jeg måte oppdatere om situasjonen min.
Måte skaffe en ny badedrakt, så kan være mangelen på endorfin/dopamin fra å svømme ga meg et tilbakefall.  Spilt Fallout 3 den siste uken sammen med en depresjon øvelser har hjulpet humøret godt også. Siden sist oppdatering har jeg ligget i et jern bit av apati som gjorde at jeg ikke engang ville dusje, langt mindre spillet et spill. Tenkte bare "greit å dø". :tellesauer: 
Akkurat nå tenker jeg å sove, da jeg enda er sliten og er helt ute av det enda. Fokuset vil være å spise riktig frem til helgen, og prøve å gå turer om jeg får meg ut. Er enda litt nede så kan bli komplisert. Så lenge jeg klarer å spille Fallout 3 derimot burde jeg klare å få meg selv ut. :)
I beste fall er jeg i gang igjen til neste uke før mai. I verste fall ikke før etter mai.

...
Det er noe helt jævlig å bli så deprimert og angstfylt at du tror du vil drepe deg selv via sult eller noe. Ironisk nok klarte jeg å komme meg ut en av dagene og møte en tante av meg, som jeg fortalte om mine livsproblemer til. Nesten fire uker siden kanskje? Jeg spurte henne om hun kunne hjelpe meg komme meg ut med familie og sånt direkte. Hun har vært i byen et par ganger etterpå, men hun har ikke kontaktet meg... jeg antar det kan ha gjort meg mer deprimert der å da den uken. Jeg håpet hun ville ta kontakt via melding i alle fall kanskje? :( 
Jeg får vel bare leve med det. Jeg ser jo ikke ut som jeg har det jævlig tydeligvis selv når jeg forteller om det. :( 

Sannsynligvis egoistisk å be om hjelp, men det er tungt alene. 
Skal uansett trimme hardt når formen er bedre igjen. :)  

Min eneste drivkraft er meg selv, jeg kan ikke forvente hjelp fra andre, i alle fall ikke familie. Tåpelig tanke. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...