Gå til innhold

Mitt liv og fremtid


Escape

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 20. mars 2017 den 0.33, Escape skrev:

Tusen takk :hjerte: Jeg får 1 gang i måneden påfyll av penger på en konto i en matbutikk her... Det er akkurat nok altså, men nå som Mormor har vært vekke har jeg måttet handle tannkrem, ny tannbørste, toalettpapir, kjøkkenspray m.m selv og da gikk budsjettet litt i minus denne måneden... :P

Har du snakket med barnevernet og spurt om mer penger? Synes det er hårreisende at de og psykologen ikke hjelper deg mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2017 den 20.03, Topplue skrev:

Har du snakket med barnevernet og spurt om mer penger? Synes det er hårreisende at de og psykologen ikke hjelper deg mer. 

 

 

Endret av Escape
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Escape skrev:

Tusen takk for svar <3 Ja, jeg har spørt de om penger til klær og sist sommer spørte jeg om penger til en sommerleir for 1 uke men de kunne ikke bidra til det... Det blir veldig mange utgifter, så skjønner den. Itillegg må de jo betale leie for hybel til meg hvis jeg skal flytte... Mamma har så lite penger også.

Mamma har snakket med psykologen i hvertfall 1,5 år før jeg begynte. Første gang jeg hadde time hos han så foreslo han å dra til bup etter 5 minutter(!) og på slutten av den timen så spørte jeg han om hva han tror er galt med meg, så svarte han adhd/add og noen flere ting som det ikke er aktuelt at jeg har. Men bup avslo søknaden han hadde sendt om meg. Ser han kanskje 1 gang i måneden, for han kontakter meg aldri, kun jeg. Og før jeg kom til han for første gang, hadde mamma fylt ut masse skjemaer om meg? Hvordan kan han tro at jeg har ditt og datt uten å ha snakket med meg? xD Og jeg fikk se det hun hadde svart og alt.. Jeg fikk litt avsmak av henne utifra hva hun hadde skrevet. Haha

Jeg synes også det er helt sykt at psykologen din ikke hjelper deg mer, og ikke er interessert i å bli bedre kjent med deg, sånn at han kan "grave" i problemene dine. Om jeg var deg ville jeg prøvd å bytte psykolog, og få en som ikke har noe forhold til moren din. Også bare lurer jeg; kan moren din fylle ut skjemaer om deg, til psykologen din, når du er over 16? Jeg trodde ikke det var lov, du skal jo kunne bestemme over deg selv helsemessig når du er 16, og leger og andre behandlere har taushetsplikt også ovenfor foresatte når du er så gammel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2017 den 12.21, Monstrum skrev:

Jeg synes også det er helt sykt at psykologen din ikke hjelper deg mer, og ikke er interessert i å bli bedre kjent med deg, sånn at han kan "grave" i problemene dine. Om jeg var deg ville jeg prøvd å bytte psykolog, og få en som ikke har noe forhold til moren din. Også bare lurer jeg; kan moren din fylle ut skjemaer om deg, til psykologen din, når du er over 16? Jeg trodde ikke det var lov, du skal jo kunne bestemme over deg selv helsemessig når du er 16, og leger og andre behandlere har taushetsplikt også ovenfor foresatte når du er så gammel.

 

.

Endret av Escape
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Escape skrev:

Ja, synes det har vært mye som ikke stemmer helt når det gjelder han fyren der! Er det liksom lov at jeg får se hva mamma har fylt ut om meg?xD Kan hende han tror at han vet alt om meg gjennom mamma... Han er den eneste psykologen her, og jeg tror han har det veldig travelt for han jobber ikke full stilling:P

Hva med fastlege, DPS, BUP eller lignende? Noen der du kan begynne hos i stedet? :)

Du skriver også at du kanskje vil flytte på hybel, tenker du å flytte til et annet sted, eller å bo på hybel på det stedet du bor nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Monstrum skrev:

Hva med fastlege, DPS, BUP eller lignende? Noen der du kan begynne hos i stedet? :)

Du skriver også at du kanskje vil flytte på hybel, tenker du å flytte til et annet sted, eller å bo på hybel på det stedet du bor nå?

 

Bup avslo søknad haha.. Det er også lang reisevei til nærmeste by, hvis jeg skulle ha fått en ny psykolog og samtidig bodd her.. 

Hovedsammendraget i den tråden er at jeg er usikker på om jeg skal flytte vekk fra denne plassen til nærmeste storby... Og der kunne jeg jo få hjelp da. Hvis jeg skal ta året om igjen så vil jeg nok flytte xD Jeg håper at jeg har adhd/add slik at mange av problemene mine kan bli løst når jeg får medisiner... Tror jeg skal kontakte noen andre enn psykologen jeg har nå, for å spørre hvordan prosessen for å få diagnose faktisk foregår :P For han er veldig diffus i svarene sine, og svarer ikke konkret på hva jeg spør om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke naturmedisin er direkte skadelig sånn sett. Men vær oppmerksom på eventuell pengebruk. For denne formen for behandling er ikke noe annet enn det man får hos en spåkone som sier akkurat det gjesten vil høre, til en rådyr pris. 

En utdannet psykolog eller psykiater (som er lege) ville neppe drevet med alternativ medisin, så dette er nok folk med helt annen bakgrunn.

Glad for å høre at du har klart å distansere deg fra eksens familie. Jeg krysser fingrene for at du fullfører skolen. Alt vil bli så mye lettere for deg i lengden om du bare klarer akkurat dette.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎06‎.‎04‎.‎2017 den 0.35, guidenkvinner skrev:

 

 

Tusen takk for svar, det er så hyggelig at noen tar seg tid til å svare meg:hjerte: 

Jeg tenkte å prøve disse urtene for en kort periode, og hvis det ikke funker eller gjør betydelige forskjeller, kommer jeg til å slutte med det... Det er sikkert en dum ide, men det var et innfall jeg fikk der og da at jeg ønsket å prøve det, og jeg fikk time hos han dagen etterpå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du; jeg tror militæret er en knallidè for deg! Det har jeg faktisk ikke tenkt på før du sa det nå, men det tror jeg ikke er noen dum idè, hvertfall hvis du ikke ser for deg mer skole med det første. Jeg tror det er viktig for mange av oss med rutiner, med forutsigbarhet. Og hvis du ikke går mer skole (fra neste år av, for dette skoleåret vet jeg du greier), så er det fort å falle inn i en litt urutinert og kanskje lite givende hverdag? Jeg vet ikke altså, jeg  hadde for dårlig syn til at militæret ville ha meg :P

Men hvis jeg ikke husker feil så er det vel noen psykiske tester man må gjennom, og jeg tror det er ganske strengt for å få reise utenlands hvertfall. Men du, det finnes kanskje noe nummer eller noe du kan ringe? Å snakke med de, få litt mer råd og info kanskje? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her!

https://forsvaret.no/tips-myter-fakta?pk_campaign=Forsideknapper&pk_kwd=tipsmyterfakta

https://forsvaret.no/finnfrem

Det er jo også muligheter for å ta videre utdanning innen forsvaret senere hvis du ser at det er noe du trives med?
Anbefaler deg å ringe eller sende en mail hvertfall, så du får vite litt mer :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, for et liv du har levd! Har lest meg opp, og vil anbare klemme rundt deg...

Kanskje militæret hadde vært en god idé! Der kan du jobbe deg oppover og få jobb. Du har også en svært rutinetung hverdag og knytter sterke bånd til de rundt deg. Kanskje det er på tide at du får noe ordentlig struktur i livet ditt? Utdanning kan du alltids ta senere. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2017 den 0.16, Monstrum skrev:

 

 

Endret av Escape
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 2 måneder senere...
På ‎27‎.‎04‎.‎2017 den 9.55, Monstrum skrev:

Hvorddan går det med deg Escape? :klem:

Tusen takk for omtanken :hjerte::dagens-rose:

Det går ikke så bra... Jeg fikk ikke karakter i 3 avsluttende fag dette året pga. for høyt fravær, så jeg må ta de opp etter vgs...Jeg har sommerjobb 3 uker nå, men jeg har 0 energi og frykter skoleåret neste år blir likt som i år... Nå flytter mamma vekk snart, så jeg er på egenhånd egentlig. Familien min og barnevernet har ødelagt meg fullstendig. De drepte sangfuglen inni meg. Jeg er så bitter...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 5 uker senere...
På 24.3.2017 den 12.46, Monstrum skrev:

Hva med fastlege, DPS, BUP eller lignende? Noen der du kan begynne hos i stedet? :)

Du skriver også at du kanskje vil flytte på hybel, tenker du å flytte til et annet sted, eller å bo på hybel på det stedet du bor nå?

Du kan kanskje benytte deg av psykolog på FT eller skype? Det er mange tilbud man kan benytte seg av om de geografiske forholdene gjør det vanskelig (du nevnte at det kun var en psykolog der). 

Du bør absolutt ha en psykolog som IKKE moren din kjenner til. Du har lov til å bruke en psykolog som bare du vet om - og denne har selvsagt taushetsplikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...