Gå til innhold

Ivf. Privat/offentlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Det er jo ingen hemmelighet at ventetiden på ivf er lang. Usikker er jeg på hvor mange måneders ventetid det er mellom selve forsøkene (det varierer vel fra sykehus til sykehus). Noen her inne som har valgt å ta behandlingen privat mens dere har ventet på neste offentlige forsøk? 

Hvis det er slik at det er snakk om 5-6mnd ventetid mellom behandlingsforsøkene så vetjw jeg om jeg orker å vente så lenge. Hvor raskt kan en evt. "hoppe på" et nytt forsøk? En syklus? 

Anonymkode: 0051c...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så snart man er i gang er min erfaring at man kan ta forsøk på løpende bånd. Utover at de anbefaler en syklus mellom. Selv valgte jeg å vente litt ekstra, for å hente meg inn igjen. Dette var i Oslo, men trur det er normalt at når du først er i gang blir du prioritert til du er "ferdig". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Athene skrev:

Så snart man er i gang er min erfaring at man kan ta forsøk på løpende bånd. Utover at de anbefaler en syklus mellom. Selv valgte jeg å vente litt ekstra, for å hente meg inn igjen. Dette var i Oslo, men trur det er normalt at når du først er i gang blir du prioritert til du er "ferdig". 

Jeg holder til i Oslo, så jeg håååper du har rett ☺

Anonymkode: 0051c...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå skulle ønske det var slik i Bergen. Vi hadde negativt forsøk i nov/des og må vente hele runden 6 mnd til neste forsøk.. Snart halvveis i ventingen nå da... hadde tatt privat forsøk i ventetiden hadde vi hatt mulighet til det økonomisk, så det anbefaler jeg. Ventingen er uutholdelig. 

Anonymkode: 6bed3...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2017 den 17.52, Athene skrev:

Så snart man er i gang er min erfaring at man kan ta forsøk på løpende bånd. Utover at de anbefaler en syklus mellom. Selv valgte jeg å vente litt ekstra, for å hente meg inn igjen. Dette var i Oslo, men trur det er normalt at når du først er i gang blir du prioritert til du er "ferdig". 

 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ååå skulle ønske det var slik i Bergen. Vi hadde negativt forsøk i nov/des og må vente hele runden 6 mnd til neste forsøk.. Snart halvveis i ventingen nå da... hadde tatt privat forsøk i ventetiden hadde vi hatt mulighet til det økonomisk, så det anbefaler jeg. Ventingen er uutholdelig. 

Anonymkode: 6bed3...241

Janei, det er ikke slik som jeg håpet. Jeg har snakket med flere sykepleiere, man må nok vente i 5-6 måneder på evt. et neste forsøk her i Oslo å :( 

Anonymkode: 0051c...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det offentlige er det 6 - 10 mnd mellom forsøkene. Vi fikk 7 mnd ventetid. Valgte å ta et privat forsøk i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, glassmanet skrev:

I det offentlige er det 6 - 10 mnd mellom forsøkene. Vi fikk 7 mnd ventetid. Valgte å ta et privat forsøk i mellomtiden.

Det er jo ganske tragisk. Vi trengte 3 forsøk, altså ville det tatt 18-30 mnd med det offentliges fart, i tillegg til utredning og behandling før ivf. Jeg blir litt smådårlig av tanken. All sympati til dem som er i køene rundt omkring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang med mitt første forsøk på Ullevål. Fikk vite at dersom vi ikke lykkes nå, så må vi vente til sept/okt på neste forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så kjedelig med lang ventetid.

Vi har nettopp sendt inn henvisning til IVF, får vel ikke time før til høsten vi da. Glad det enda er noen år til jeg er 35..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7. mars 2017 den 20.54, Chickenwings85 skrev:

Jeg er i gang med mitt første forsøk på Ullevål. Fikk vite at dersom vi ikke lykkes nå, så må vi vente til sept/okt på neste forsøk!

Da har de endra rettningslinjene for vi fikk på løpende bånd på Ullevål ifjor og året før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde de hadde fått ned ventelistene etter at de i store deler av landet kuttet søskenforsøk, men tvert i mot ser det jo ut som at det er tvert i mot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...