Gå til innhold

Først mareritt. Som viderefører tanker til selvmord..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De siste ukene har jeg virkelig hatt et miserabelt liv.. det har skjedd utrolige ting med kreft og alt mulig hjem, og her om dagen fikk vi beskjed om at vi måtte rive huset fordi det er mugg i alle veggene.. og jeg flytta hjem til mamma og pappa for et par uker siden bare.. jeg lever av skyldfølelse og skam..  den siste uka har jeg hatt en del mareritt. Helt SINNSSYKE mareritt om barn.. meg selv.. hva jeg har vært utsatt for.. og når jeg tenker på marerittene mine, så gir det meg lyst til å ta selvmord.. jeg er et hormonelt nervevrak..  og det er ikke bare å "legge fra seg" mareritt.. hva søren kan jeg gjøre? Burde jeg si det til kjæresten min..?

Anonymkode: bbc33...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du skal snakke med legen din. Sånn kan du ikke ha det. 

Om det føles riktig å snakke med kjæresten din er det bare du som kan avgjøre. Det kan være godt å snakke med noen, velg noen du stoler fullt og helt på. 


Det er ikke håpløst. Ta det fra noen som har gått gjennom mye selv. Det finnes løsninger på det meste, men du må ta tak i problemene. Du kan begynne med å ringe mental helses hjelpetelefon alt i kveld om du trenger å snakke ut med noen som vil lytte. Ring fastlegen på mandag, be om hastetime. Legg frem alt som plager deg, det er første skritt på veien. 

Du klarer dette!! Stor klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

  • Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

mvh. Nordvesta, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...