Gå til innhold

Først mareritt. Som viderefører tanker til selvmord..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De siste ukene har jeg virkelig hatt et miserabelt liv.. det har skjedd utrolige ting med kreft og alt mulig hjem, og her om dagen fikk vi beskjed om at vi måtte rive huset fordi det er mugg i alle veggene.. og jeg flytta hjem til mamma og pappa for et par uker siden bare.. jeg lever av skyldfølelse og skam..  den siste uka har jeg hatt en del mareritt. Helt SINNSSYKE mareritt om barn.. meg selv.. hva jeg har vært utsatt for.. og når jeg tenker på marerittene mine, så gir det meg lyst til å ta selvmord.. jeg er et hormonelt nervevrak..  og det er ikke bare å "legge fra seg" mareritt.. hva søren kan jeg gjøre? Burde jeg si det til kjæresten min..?

Anonymkode: d50cc...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det. 

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her.

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

  • Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen,

Mynona, mod. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...