Gå til innhold

Cuba i mars 2018


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vært i Cuba? Hvor bestilte dere flybilletter og hotell? Hvordan er været der i mars? Noe jeg må oppleve mens jeg er på Cuba? Planlegger en 10 dagers tur, og gleder meg masse 😊 Har du noen tips, så kom med dem. Takk for forhånd!

Anonymkode: a79b6...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg planlegger også tur til Cuba, 14 dager på meg. Jeg bestilte flybilletter via KLM, veldig greit - og jeg vet fra før av at de er supre på langflygninger (god service, "gratis" drikke- også vin) og det er bare én mellomlanding fra Norge. 

Været finner du kjapt ut av ved å google "cuba climate march" - ettersom jeg husker, tror jeg perioden desember-april er den beste værmessig. 

Steder jeg har lest om og tenker å besøke er: Havanna (3-5 dager anbefales visst), Viñales (frodig dalområde), Trinidad og Varadero (mer kjedelig all-inclusive sted, men flotte strender). Husk at avstandene er større enn man tror, f.eks fra Vinales eller Havanna til Trinidad er det mer enn 6 timer med buss. Hvor du reiser og ikke minst hvor du bor kommer an på hvor interessert du er i lokale folk, historie og kultur, mener jeg. Hotell er sikkert greit i Havanna, men andre steder ville jeg sett på casa particulares (lokale leier ut rom i huset sitt, ofte får man visst bedre mat der også pga. det er kjøpt på "svartebørsen"). Det er visst en stor fordel å kunne litt spansk på Cuba, og sikkert spesielt hvis man bor i casa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært utrolig mange ganger i Cuba, det letteste er å fly airfrance oslo-paris-Havana og det kommer på rundt 5k tur retur av erfaring hvis man leter etter billige billetter. Det er to valuta i Cuba cuc og peso der den ene er verdt 100x mer enn den andre og forbeholdt turister. Vi bor alltid i casa particulares dvs hjemme hos noen. Maten på restauranter er utrolig dårlig og det samme er hotellstandard så det er like greit å bo hos lokalbefolkningen. Ellers så har vi opplevd at de nydeligste strendene på Cuba og vi spiller tennis og kiter der. Man kan også danse salsa på kveldene i Havana. 

Anonymkode: eb126...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ving  kjører charter ut mars måned til Cuba.   Da er visum inkludert.   De har gode utfluktspakker også pluss at hotellene pleier og å ha slike.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i mars i fjor, og været var ihvertfall upåklagelig! Er flere charterbyrå som har turer til Cuba, i tillegg til det som allerede er nevnt. God tur!

Anonymkode: 1f80d...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var der i feb/mars for en 7-8 år siden, hovedsakelig i havana, men var noen dager i sør, cienfuegos, trinidad og en strandbygd på sørkysten. Ser noen nevner varadero, var ikke der, men besøkte noen strender på nordkysten med mest lokale, det var fullt med portugisiske krigsskip , farlige maneter! Ville sjekket ut om det er vanlig på den tiden av året på nordkysten eller om vi bare var uheldige det året. Ellers var det strålende vær utenom et par dager med skikkelig uvær, da ble det kaldt! Husker vi gikk langs malecon og bølgene slo langt inn i veibanen, ingen kjørte bil langs der de dagene. 

Cubanerne var veldig opptatt av å bli venner med oss, skal innrømme at vi følte det var mest pga penger. Vi fikk masse nye "venner" når vi var ute, som vi oftest endte opp med å spandere på..... De løy om veien noen ganger for å lure oss forbi barer der de kjente eierne++ veldig hyggelige forsåvidt, men tydelig at de tenkte at alle turister har stor lommebok.

 

Anonymkode: 471cb...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...