Gå til innhold

Tenk så mye mer ressurser vi kunne hatt oppspart om vi ikke spiste så jævlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi kan halvere det totale matinntaket vi har pr dag! Vi spiser når vi kjeder oss, store måltider hjemme. Og hva er den greia med å spise seg stappa? Jeg har fått et kontrollbehov. Jeg kan ikke forsyne meg to ganger om gangen, og jeg prøver meg med mindre porsjoner. Men mange barn for eksempel ha ikke vett på å tenke sånn. Jeg blir direkte kvalm når jeg ser foreldre fore sine allerede overvektige barn med feite burgere for så å gafle på med en dessert. I tillegg sliter jeg med å tenke på hvordan dette blir inni oss. 

Anonymkode: 95a23...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, jeg fråtser med god samvittighet, og konsumerer garantert mindre enn gjennomsnittet i Norge. Grunnen? Jeg har ikke barn. :nori:

Anonymkode: 7e64b...cc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk heller på all mat som kastes. Det er rett og slett forjævlig å tenke på.

Anonymkode: cea62...9aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎01‎.‎03‎.‎2017 den 20.23, AnonymBruker skrev:

Vi kan halvere det totale matinntaket vi har pr dag! Vi spiser når vi kjeder oss, store måltider hjemme. Og hva er den greia med å spise seg stappa? Jeg har fått et kontrollbehov. Jeg kan ikke forsyne meg to ganger om gangen, og jeg prøver meg med mindre porsjoner. Men mange barn for eksempel ha ikke vett på å tenke sånn. Jeg blir direkte kvalm når jeg ser foreldre fore sine allerede overvektige barn med feite burgere for så å gafle på med en dessert. I tillegg sliter jeg med å tenke på hvordan dette blir inni oss. 

Anonymkode: 95a23...39c

Hva har du med hvordan andre spiser. Du må gjerne leve på organiske gulerøtter, som et skrekk eksempel på hvordan det går an å miste gangsynet totalt.

Tror Stalinismen din  er enklere å innføre andre steder en her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2017 den 20.16, debatant skrev:

Hva har du med hvordan andre spiser. Du må gjerne leve på organiske gulerøtter, som et skrekk eksempel på hvordan det går an å miste gangsynet totalt.

Tror Stalinismen din  er enklere å innføre andre steder en her..

Finnes det gulrøtter som ikke er organiske?

Anonymkode: 42788...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2017 den 20.16, debatant skrev:

Hva har du med hvordan andre spiser. Du må gjerne leve på organiske gulerøtter, som et skrekk eksempel på hvordan det går an å miste gangsynet totalt.

Tror Stalinismen din  er enklere å innføre andre steder en her..

Når hvordan andre spiser påvirker kloden vi alle bor på så er det noe vi alle har noe med. Et stort og viktig grep er å kutte kjøttforbruket!

Anonymkode: 5aa95...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når hvordan andre spiser påvirker kloden vi alle bor på så er det noe vi alle har noe med. Et stort og viktig grep er å kutte kjøttforbruket!

Anonymkode: 5aa95...286

Hva jeg gjør vil aldri bli ditt anliggende. Men apropos kjøtt, foretrekker jeg argentinsk eller finsk. Det er helt nydelig. Jo mer desto bedre.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når hvordan andre spiser påvirker kloden vi alle bor på så er det noe vi alle har noe med. Et stort og viktig grep er å kutte kjøttforbruket!

Anonymkode: 5aa95...286

Du virker særdeles trangsynt og intolerant. Nesten farlig. Basert på en av de snåleste analysene jeg har lest.

Mennesker er skapt for å spise kjøtt. Det er sunt å spise kjøtt. Gulrøtter vil heller aldri erstatte de proteinene en får i en god steik.

Men igjen om du ønsker å leve et liv på gulrøtter og bønner, så hold oss andre utenfor. Du kommer til å gå glipp av mye glede du kunne hatt. Og særdeles få vil missunne deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, debatant skrev:

Du virker særdeles trangsynt og intolerant. Nesten farlig. Basert på en av de snåleste analysene jeg har lest.

Mennesker er skapt for å spise kjøtt. Det er sunt å spise kjøtt. Gulrøtter vil heller aldri erstatte de proteinene en får i en god steik.

Men igjen om du ønsker å leve et liv på gulrøtter og bønner, så hold oss andre utenfor. Du kommer til å gå glipp av mye glede du kunne hatt. Og særdeles få vil missunne deg.

Hvordan forsvarer du at kjøttforbruket siden 1990 har økt med nesten 50%. Har kjøtt plutselig blitt mye mer nødvendig for mennesket de siste 20 årene?

Det er ikke snakk om å kutte ut kjøtt fullstendig, men å innrømme at forbruket vestlige land har for øyeblikket er altfor høyt som skader både helse og miljø.

Anonymkode: 6dbb4...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan forsvarer du at kjøttforbruket siden 1990 har økt med nesten 50%. Har kjøtt plutselig blitt mye mer nødvendig for mennesket de siste 20 årene?

Det er ikke snakk om å kutte ut kjøtt fullstendig, men å innrømme at forbruket vestlige land har for øyeblikket er altfor høyt som skader både helse og miljø.

Anonymkode: 6dbb4...d26

Vi har nå plass til masse mer storfe i Norge i alle fall. Synd de ikke produserer noe særlig med kjøttfe her i landet. En må være forsker for å tro a kupromp er et problem.

Folk flest har vel råd til mer kjøtt nå enn på 90 tallet, det er bare positivt. Håper de også gir til de virkelig trengende også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du som hver enkelt-individer? Om man velger kaste bort sin høye lønn på mat eller meningsløs interiøsdekorasjon spiller da ingen rolle? Det er ikke som om den maten vi kaster ville blitt brukt til noe nyttig uansett.

Nå kaster jeg sjeldent mat selv, så føler meg ikke truffet. Bare sier at jeg stiller spørsmål ved å ta for seg mat spesielt. Vi sløser mye penger, hvorfor fokuserer du på mat?

Når alt kommer til alt er mye av maten og tingene vi omgir oss med lagd av mennesker som jobber 10 timer om dagen med luselønn. Vår luksus og overflod er skapt av lidelse hos andre mennesker. Vår eksistens er med på å videreføre sirkelen av lidesle og utnyttelse av mennesker i andre land. Det ma ikke ser har man ikke vondt av osv

Anonymkode: 11a03...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...