Gå til innhold

Kjører dere til helt tom tank?


makkapakka

Anbefalte innlegg

Gjest Tigress

Eg fyller når det er mellom kvart og halv tank. Faren min er maskiningeniør, og regelen om "mellom halv og kvart, nærare halv om vinteren, nærare kvart om sommaren" sitt godt. Eg fattar ikkje kva som er greia med å køyre bilen så tom. Mannen min gjer det stadig vekk, og eg fattar ikkje kva som driv han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver å time det til de dagene dieselen er billigst. Fyller flere ganger i uka, prøver i utgangspunktet å kjøre den ned til det lyser før jeg fyller. Brydde meg ikke om dieselpriser før, men kjører 70 mil i uka så det utgjør en del kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyller Når det er under laveste streken, sjeldent før det røde lyset kommer. Hvis prisen på bensin er ekstra lav så hender det at jeg fyller når det er halv tank minus. skjønner at jeg har mye å lære, pris er alt her;) 

Anonymkode: a6661...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2017 den 12.57, tdm900 skrev:

Så lenge motoren surrer når nåla ligger heeelt nede på tomt, er det ingen fare. Ei heller om det skulle bli helt tomt, da stopper motoren ganske fort når det ikke kommer mer diesel. Merkelig påstand du har hørt.....

På dieselbiler måtte man før få luften ut av systemet om man kjørte de til de stoppet. Da har pumpen dradd en del luft og det pleier ikke pumper å like spesielt godt. 

Anonymkode: db66f...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

På dieselbiler måtte man før få luften ut av systemet om man kjørte de til de stoppet. Da har pumpen dradd en del luft og det pleier ikke pumper å like spesielt godt. 

Anonymkode: db66f...b8a

Det vet jeg alt om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Den er full på vinter. Ellers blir jeg stresset når det nærmer seg rødmerket...fyller opp

Anonymkode: a14b9...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...