Gå til innhold

Kjører dere til helt tom tank?


makkapakka

Anbefalte innlegg

Når jeg fyller bensin så har jeg kjørt inntil det står 50 km igjen. Likevel  viser bensinmåler enten 20 km igjen og så plutselig 50 km på samme tid så siden den er så ustabil så tørr jeg ikke vente lenger. Vil ikke plutselig stå der uten bensin på tanken. Kjører dere tanken.helt tom eller hvordan gjør dere det? Er det lurt å tømme den helt noen ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fyller som regel hver søndag eller mandag. Da fyller jeg helt opp. Hvor mye bensin jeg fyller avhenger litt av hvor mye jeg har kjørt den uken, men som regel fyller jeg når tanken er ca halv :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det nærmer seg halvfullt/halvtomt får som regel bilen påfyll. Noen ganger går det lengre tid, særlig om det er torsdag eller mandag ettermiddag. 

Liker å kunne kjøre uten å oppleve at tanken er nesten tom. 

Anonymkode: c1219...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, makkapakka skrev:

Når jeg fyller bensin så har jeg kjørt inntil det står 50 km igjen. Likevel  viser bensinmåler enten 20 km igjen og så plutselig 50 km på samme tid så siden den er så ustabil så tørr jeg ikke vente lenger. Vil ikke plutselig stå der uten bensin på tanken. Kjører dere tanken.helt tom eller hvordan gjør dere det? Er det lurt å tømme den helt noen ganger?

Nei, det er IKKE lurt å "tømme den helt noen ganger" Tvert i mot er det lurt å holde tanken mest mulig full, spesielt om vinteren. Dette pga kondensdannelse, som kan resultere i motorstopp på kalde dager, med tauing og verkstedregning som følge. Jeg vil anbefale å fylle senest ved halv tank, helst tidligere.

Hvorfor spør du forresten om råd på kvinneguiden når det gjelder bil? Dette er vel neppe det forumet med mest kompetanse på denslags.......

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyller som regel annen hver søndag/mandag eller onsdag kveld, det laveste har vel vært 1/4 tank, fyller som regel alltid ved halv eller litt under halv. 

Har diesel som bruker lite på langkjøring, og lite ellers. Fyller når jeg skal kjøre opp til Oslo dagen etter, da har jeg som regel halv tank eller litt mer til neste fylling 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyller nesten hver søndag, men om jeg har halv tank på søndager gidder jeg ikke. Er veldig dårlig på å følge med på måleren, så like greit å ha fast dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri tom tank. Fyller alltid før den når den røde streken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyller som regel hver søndag eller mandag morgen. Jeg liker ikke å ikke ha under halv tank på bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke

Boen ganger tom andre ganger halvfull, spørs hvordan været er og hvor dyr bensinen er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Fyller når det er bittelitt under kvart tank. Reiser sjelden langt uten full tank om vinteren, det er innprentet fra min far. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyller når tanken nærmer seg halvtom. Lar den helst ikke gå under halvparten. Her er prisene de samme hver eneste dag, så det har ikke noe å si hvilken dag man fyller på.

Anonymkode: cabb5...471

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter til måleren kommer innpå rødt felt med mindre prisen plutselig er unormalt lav. Prøver å fylle på en søndag hvis det klaffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så lurt heller for bensimpumpa sin del å kjøre tanken tør.

Anonymkode: d564e...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kjører helt til det er heeelt tomt før jeg fyller på. Det er litt kjipt å støtt og stadig gå tom for bensin på motorveien og andre steder, og det er som oftest et godt stykke å dytte bilen til nærmeste bensinstasjon, men det tar jeg bare som ekstra trening :)

Anonymkode: 4bc97...166

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Resignert skrev:

Nei, det er IKKE lurt å "tømme den helt noen ganger" Tvert i mot er det lurt å holde tanken mest mulig full, spesielt om vinteren. Dette pga kondensdannelse, som kan resultere i motorstopp på kalde dager, med tauing og verkstedregning som følge. Jeg vil anbefale å fylle senest ved halv tank, helst tidligere.

Hvorfor spør du forresten om råd på kvinneguiden når det gjelder bil? Dette er vel neppe det forumet med mest kompetanse på denslags.......

Det henger en god del menn her også, og selv om du ikke tror det så finnes det også opp til flere kvinner her i verden som kan litt av hvert om bil ;)

Anonymkode: 4bc97...166

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du bør ikke stole så alt for mye på "estimert rekkevidde" på bilens kjørecomputer. Den er, som navnet tilsier, estimert. Det har sammenheng med kjørestil, hvor du kjører, hvordan du kjører osv. Om du kjører lenge på landevei og så plutselig stanger i kø i et bysentrum vil estimert rekkevidde såklart gå kraftig ned.

Det er også som nevnt absolutt ingen fordeler med å tømme tanken helt, og det er på vinteren helst best å ha så full tank som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ekstremt kjedelig å fylle bensin, så det gjør jeg bare når jeg absolutt må (les nesten tom tank).  Kan ikke noen finne opp en APP for bensinfylling???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa
15 minutter siden, HerKommerMummi skrev:

Synes det er ekstremt kjedelig å fylle bensin, så det gjør jeg bare når jeg absolutt må (les nesten tom tank).  Kan ikke noen finne opp en APP for bensinfylling???

Dette er mitt problem også. Kanskje noen har forslag til hvordan gjøre det gøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke

Ikke bare kjedelig, men kaldt og vått og jævlig isende kaldt og vått og inn i helsikkes kaldt!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...