Gå til innhold

Lulus prøver på nummer 2!


lulus

Anbefalte innlegg

Snart er vi i gang med å prøve på neste barn - har en herlig liten villstyring på 2 år fra før. Starter prøvingen neste måned (april) selv om det føles SÅ vanskelig å vente når man først er klar :fnise:

Håper veldig på en vårbaby, men får se hvor fort det klaffer. Prøvde omlag 7 måneder på førstemann så det spørs jo.. 

I neste svangerskap ønsker jeg å ta litt bedre vare på meg selv i forhold til kosthold og også være mer aktiv.  Har begynt å legge om kosten allerede nå og tar multivitamin med folat i. 

April kan ikke komme fort nok! :baby:

Hvis noen vil følge med på reisen og kanskje skal i gang med prøvingen samtidig er det veldig koselig :nordvesta:

Endret av lulus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tiden står nærmest stille og tankene kretser mye rundt drømmen om et barn til :ninuskapus: 

Lurer på hvordan et eventuelt neste svangerskap blir og hvordan det blir med en liten en fra før som skal følges opp. Håper formen blir bedre og at jeg slipper kvalmen jeg hadde med førstemann. Det vil nok også oppleves annerledes å gå gravid andre gang enn første vil jeg tro, nå vet jeg jo hva der går i. 

Vi starter prøvingen på eggløsningen som kommer rett over påske, prøver å ikke innbille meg at det skal klaffe med en gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, her vil jeg følge med :jepp:

Kjenner til tankene med å ta bedrevare på seg selv og kroppen, det har jeg også tenkt å gjøre neste svangerskap :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AquaFina

Hei hei :)

Jeg følger deg gjerne :) , er rart det med at tiden nesten står stille når man har bestemt seg for å sette i gang , her venter jeg på at TR skal bli ferdig 😔. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2017 den 13.33, Pjusk skrev:

Så spennende, her vil jeg følge med :jepp:

Kjenner til tankene med å ta bedrevare på seg selv og kroppen, det har jeg også tenkt å gjøre neste svangerskap :)

Velkommen skal du være! Ja, jeg var litt for innantiv og litt for henfallen til å "kose meg" forrige svangerskap :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AquaFina skrev:

Hei hei :)

Jeg følger deg gjerne :) , er rart det med at tiden nesten står stille når man har bestemt seg for å sette i gang , her venter jeg på at TR skal bli ferdig 😔. 

Koselig at du følger! Fikk TR i dag to dager før forventet, syklusen min har vært litt rar siden fødsel for over 2 år siden. Kommer både før og etter den "skal". Før førstemann var den nøyaktig 28 dager :huh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 23.3.2017 den 13.39, carmabell skrev:

Følger gjerne med og ønsker dere lykke til! :hjerte:

Tusen takk! 

Nesten mer spennende nå enn da vi prøvde på nummer 1..

Vi kommer til å begynne prøvingen ved eggløsningen som kommer like over påske :nordvesta:

Føler oss litt vågale som setter i gang med dette med en toåring midt i verste trassalderen :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2017 den 13.49, lulus skrev:

Tusen takk! 

Nesten mer spennende nå enn da vi prøvde på nummer 1..

Vi kommer til å begynne prøvingen ved eggløsningen som kommer like over påske :nordvesta:

Føler oss litt vågale som setter i gang med dette med en toåring midt i verste trassalderen :fnise: 

Jeg er glad vi startet prøvingen på nr 2 når nr 1 var rundt 7-8 mnd, for da var det ikke noe trass.. Hadde vi ventet lenger kan det hende at det hadde blitt mange år mellom de :skratte:  Ikke for det, vi har jo både 5-årstrass og 3/4-årstrass i huset nå da, men det føles litt mer overkommelig enn den 2/3-årstrassen kjenner jeg :ler: Trøsten for dere er jo at den verste 2-årstrassen forhåpentligvis er over når nestemann kommer da :jepp:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne følge :goodbye: 

 

Vi skal kanskjekanskje også starte prøvingen i april :)

 

Edit: Og jeg har også EL rett over påske :laugh:

Endret av Blådiamant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pjusk skrev:

Jeg er glad vi startet prøvingen på nr 2 når nr 1 var rundt 7-8 mnd, for da var det ikke noe trass.. Hadde vi ventet lenger kan det hende at det hadde blitt mange år mellom de :skratte:  Ikke for det, vi har jo både 5-årstrass og 3/4-årstrass i huset nå da, men det føles litt mer overkommelig enn den 2/3-årstrassen kjenner jeg :ler: Trøsten for dere er jo at den verste 2-årstrassen forhåpentligvis er over når nestemann kommer da :jepp:  

Hehe, ja det er en prøvelse :fnise: Var ganske kvalm og uvel store deler av første svangerskap, spent på om jeg blir likedan i et eventuelt neste.. Huff det blir ikke like enkelt med et barn fra før! Men samtidig klarer man jo alt når man må :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Blådiamant skrev:

Jeg vil gjerne følge :goodbye: 

 

Vi skal kanskjekanskje også starte prøvingen i april :)

 

Edit: Og jeg har også EL rett over påske :laugh:

Velkommen! 

Ah men så gøy! Skal nyte denne påsken skikkelig først :vin::spise: 

Har vel ikke helt troen på at det skal klaffe med en gang, men hadde vært veldig hyggelig med en vårbaby :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på når mensen kommer denne uken, har hatt en del korte sykluser på 26 dager, men ingen tegn til mens i dag i alle fall.  Tenk om dette blir siste mens på en stund :P Får vel skru ned forventningene litt :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Da var vi i gang! Har oppdatert appen min til 27-dagers syklus som er ca det jeg har hatt i gjennomsnitt siden i høst, og eggløsning er derfor spådd til å komme til søndag.. da er vi hjemme fra påskeferie så får prøve da. Hadde en liten runde i halmen natt til tirsdag også, men spørs om den holder :fnise: Kan jo hende eggløsningen skjer tidligere også.. Sies at spermen kan overleve opp til 7 dager mens den venter på et egg! 

Mannen er plutselig veldig klar for nummer to nå siden flere kamerater av han venter nr 2 for tiden, snakk om smitteeffekt :laugh:

Endret av lulus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Blir gøy å følge med her fremover :)  

Lykke til, håper det klaffer fort for dere :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi på dag 1 eller 2 etter eggløsning dersom jeg skal stole på appen min! Har vel ikke helt troen på denne prøveperioden, men får bare se.. tiden kommer til å gå saaakte frem til IKM :fnise:

Det er vel egentlig helt Ok om det ikke klaffer så fort, det blir vel i så fall termin i begynnelsen av januar. Fort gjort at det plutselig blir fødsel i desember da, noe som ikke er helt optimalt med tanke på barnehageplass her i byen. Men en lillebror/lillesøster er selvsagt velkommen når som helst uansett så 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trodde jeg skulle være mer rasjonell og cool med prøvingen denne gangen, men neidaa.. tenker bare på om mensen kommer til å dukke opp i slutten av måneden:fnise: Har (selvfølgelig) alle mulige slags symptomer enda eggløsning mest sannsynlig var for 2-3 dager siden :laugh: Lurer på hva det er som skjer med hjernen når man entrer dpo-land :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med! :)

Jeg er selv kun i PP1 og var også veldig på at jeg skulle ha en avslappet holdning til dette her i good tid fremover - men den gang ei :fnise: Ikke bare bare dette her altså! 

Får bare krysse fingrene for at det sitter en spire hos deg (-og meg) snart! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, celujo skrev:

Her vil jeg følge med! :)

Jeg er selv kun i PP1 og var også veldig på at jeg skulle ha en avslappet holdning til dette her i good tid fremover - men den gang ei :fnise: Ikke bare bare dette her altså! 

Får bare krysse fingrene for at det sitter en spire hos deg (-og meg) snart! :) 

Koselig at du vil følge! Krysser fingrene for deg også! :) Man får prøve å fylle dagene med noe spennende så tiden går fortere tror jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne følge deg :Nikke: har akkurat fullført pp1 nå, og har siste dagen med besøk av TR nå. Så er det å starte på pp2. Krysser fingrene for deg TS også håper jeg det klaffer fort.

Husker jeg tenkte at nå slutter jeg på pillene også får der gå som det går. Og jeg skulle slappe av og leve normalt. Men omtrent det eneste som surrer i hode mitt nå er prøvingen :Knegg: og merker at samboeren blir også bare mer og mer giret og tenker mye på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...