Gå til innhold

Sett av datoen / invitasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi skal etterhvert invitere til bryllup der det vil bli behov for overnatting.

Alle alternativer og endelig lokale / restuarant for middagen er ikke 100% avklart enda. Men vi ønsker å gi beskjed om at det kan være lurt å holde av datoen.

Er det innafor å gjøre dette som et arrangement på Facebook, eller skal man bare si ifra på mail/SMS?

Tenker jo at set egentlig kan være lurt å ta det på fb for å der kunne legge ut info om overnattingsmuligheter , kjøreskjema for helgen mm etterhvert.

Men da utgår jo utgår jo eventuelt vanlig invitasjon...

Vi må få ut info raskt og rekker ikke å få utarbeidet skikkelige invitasjoner for å sende per post hvis vi må ha hele kjøreplanen klar.

Vi ønsker en uformell og koselig helg med nærmeste familie og venner (maks 40 pers), men blir det for uformelt og "tacky" å invitere gjennom et arrangement på fb?

:)

Anonymkode: 843a9...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått en Hold av datoen-greie på FB. Der la de ut datoen og at det skulle arrangeres i utlandet. 

Et par mnd senere fikk jeg invitasjon i posten. Helt fint det. For da fungerte facebook-siden som en side for oppdateringer om overnatting og program. I tillegg, under helgen så la noen ut "Vi tenkte oss ned for å spise frokost nå, bare å bli med hvis noen vil" og "Jeg og X skal på X bar å ta oss et par øl kl 20. Bli med de som vil" I dette tilfelle var det mange som tok en langhelg ut av det, så vi hadde litt fritid utenom brullupet og mingle-festen.

Anonymkode: fc56d...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke facebook, og synes det er forferdelig irriterende når informasjon og meldinger blir lagt ut der og kun der. 

Så jeg ville satt pris på å få informasjon på skikkelig vis, via enten mail eller sms. Om det er et lite bryllup burde det ikke være så vanskelig å få til. 

Anonymkode: cdf5a...bae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble invitert til et bryllup på fb-arrangement. Stod litt kort info om dato, hvor osv. og at de skulle komme tilbake med mer info og sende ut innbydelser etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du lager en hold av dagen- side på facebook, så bør dere faktisk invitere alle som dere tagger i arrangementet. Irriterende når invitasjon uteblir.

Anonymkode: 1b6d4...e8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk "hold av datoen"-melding på FB Messenger i god tid. Invitasjonen er snart på vei i posten nå, tror jeg. Men FB-arrangement med lovnad om senere invitasjon i posten er jo også en mulighet.

Anonymkode: 5a39b...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Et arrangement på Facebook som informerer planlagte gjester om dato o.s.v er forsåvidt greit, så lenge alle som er lagt til i arrangementet faktisk får en invitasjon til bryllupet litt senere. Om dere velger å legge ut informasjon om overnatting og den slags på facebook må være opp til hva dere synes er greit, men jeg synes ikke dere skal droppe vanlige invitasjoner bare fordi at ting er lagt ut på facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...