Gå til innhold

Har muslimer kvinnesynet sitt i GENENE?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller er det tillært? Jeg kan begynne og lure, for det er fordommer over alt. Det blir vel som å lure på om mange nordmenn har muslimhat i genene.. jeg skjønner skepsisen, jeg har den selv. Men det er jo enkelte vestlige muslimer og. Men vil de i mange år frem i tid ha samme kvinnesyn som vi har i vesten i dag? 

Anonymkode: dda86...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden religion ikke sitter i genene men heller er noe man lærer (får) gir ikke denne påstanden mening.

Anonymkode: 346e5...846

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, islam er så fælt at det har satt seg i genene.

*sukk*

Anonymkode: 0d600...30f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke sånn, spesielt de som stirrer med hat i blikket. Men nei, de det gjelder har nok dessverre bare blitt fôret med kvinnehat fra de er småbarn. 

Anonymkode: a3f8b...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke. Når menn i noen land lærer fra de er født at kvinner skal behandles verre enn kveg så er det vanskelig å forandre på i voksen alder.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig ikke, da hadde de jo vært like alle sammen. Jeg møter mange muslimer i jobben, og de er like forskjellige som alle andre. Flertallet behandler kvinner med respekt, noen er ufine mot meg, mens andre blir så opprørt over dette at de går i mellom og prøver å formidle litt folkeskikk. Men det er klart, dersom de eneste muslimene du treffer er de som oppsøker deg i det offentlige rom for å sjekke/trakassere er det klart du får et skeivt inntrykk. 

Anonymkode: 2b96b...f00

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at de fleste i denne tråden aldri har møtt en muslim.....

Anonymkode: ee881...64c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at de fleste i denne tråden aldri har møtt en muslim.....

Anonymkode: ee881...64c

Generalisering er aldri bra men å si at kvinnesynet i Islam ikke er det beste må være innafor.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnesynet handler om religion og kultur, og er tillært.

Når det er sagt er det et stort problem med innavl i noen av disse kulturene, og det påvirker intelligens og derav evne til refleksjon og kritisk tenkning. Med det utgangspunktet så er man også mer tilbøyelig for å bli fanatiker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elseby13 skrev:

Det er mye vi og dem i denne tråden. Det er mangg KG'ere som er muslimer bl a meg. Og jeg hater ikke kvinner.

Men så er ikke du en muslimsk mann ;)

Anonymkode: e44c6...55d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

På 28.2.2017 den 9.27, Marie90 skrev:

Kvinnesynet handler om religion og kultur, og er tillært.

Når det er sagt er det et stort problem med innavl i noen av disse kulturene, og det påvirker intelligens og derav evne til refleksjon og kritisk tenkning. Med det utgangspunktet så er man også mer tilbøyelig for å bli fanatiker.

Det kan selvfølgelig være, men det må jo være mer enn innavl som gjør det, f eks oppvekst og miljø. I tillegg har jeg heller ikke sett noen bevis på f eks at arabere har lavere IQ enn gjennomsnittet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2017 den 9.22, JannikeErMEg skrev:

Generalisering er aldri bra men å si at kvinnesynet i Islam ikke er det beste må være innafor.....

Men nå mente jo ts at det kunne være i genene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Newroz

Ja, og kristne "vannskilling", vanngåing og samlemani i genene. Derfor kristne er så himla glad alt som har med vann å gjøre, og samler på alt mulig rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man genetisk muslim også? :roll: 

Det er et spørsmål om natur vs. Kultur. Religion er ikke naturlig, det er en kultur. Hvordan vi ser verden og hvordan vi oppfører oss er kultur. Ingen mennesker er født til å elske Jesus eller be mot Mekka, eller spise kosher. Ingen mennesker er født til å tro at mannen er overhodet i familien. Vi formes av miljøet vi vokser opp i. 

 

Endret av Chiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari Y skrev:

Det kan selvfølgelig være, men det må jo være mer enn innavl som gjør det, f eks oppvekst og miljø. I tillegg har jeg heller ikke sett noen bevis på f eks at arabere har lavere IQ enn gjennomsnittet. 

Det har de..blant de laveste i verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...