Gå til innhold

Hvordan kan mammabloggere fremdeles holde på som de gjør?!


mjauritz

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett Åsted Norge i kveld merker jeg at jeg er så kvalm av mammabloggere. Det er så nok! 

Hvordan kan folk støtte disse bloggene?

Hvor verdt det er det den dagen ungen ikke kommer hjem fordi noen rett og slett har hatt så mye informasjon at å kidnappe barnet ikke var noe problem? Hvordan kan man leve med seg selv etter å ha eksponert barna sine om det verst tenkelige skjer?! - For det skjer, og det skjer her i Norge over nettet, og de fleste kommer unna med det. Hvor mye penger og fame er den risikoen verdt?!

:angry: Stakkars barn!

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om noe skulle skje, så er det overgriperen sin feil og ingen andre. Hva med jenter som blir overfalt og voldtatt, de har skylda selv siden de gikk alene? Nei, overgriperen har skylda.

Men er det slik at det ofte har skjedd her i landet at kjendisbarn er blitt kidnappet, siden du er så "bekymret" for dette? :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de tjener penger på det. Derfor de kan fortsette med det samtidig mens de lyver for seg selv om at de er gode foreldre. Siden ingen sender BV på dem så er de sikkert det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg ikke det er bloggerne i seg selv som er problemet, men at folk er korttenkte generelt. Det handler om eksponering på sosiale media generelt, og hva slags bilder man sitter på av sine egne barn. Kanskje heller tenke seg to ganger om før man i det hele tatt tar bilder som kan brukes til andre ting enn det er ment for. Enkelte ting bør egentlig ikke knipses bilder av. Barn blir voksne de også og blir ikke spurt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utenfor min fatteevne. Vi lever i en gal verden og man må leve deretter, noe som innebærer at man ikke kan utlevere barn på nettet. Verken bilder eller tekst. 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, mjauritz skrev:

At når man vet om risikoen av å eksponere et barn på denne måten

Hva er risikoen?

Jeg vet ikke om den, nemlig. Vet du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, JackIost skrev:

Om noe skulle skje, så er det overgriperen sin feil og ingen andre. Hva med jenter som blir overfalt og voldtatt, de har skylda selv siden de gikk alene? Nei, overgriperen har skylda.

Men er det slik at det ofte har skjedd her i landet at kjendisbarn er blitt kidnappet, siden du er så "bekymret" for dette? :)

Dette er det dummeste jeg har lest KG noensinne. Trodde ikke det fantes så lite opplyste mennesker i 2017. Som foreldre har du plikt til å beskytte barna dine, og dermed er det din skyld at du selger/gir bort barna dine til overgripere. For det er nemlig det du gjør, når du detaljert forteller alt om barnet - åpent på nettet.

Kan du fortelle meg hvilke kjendiser som legger ut barna sine på nett? (For meg teller ikke bloggere som kjendiser,  selv om de tror de er det. )

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, mjauritz skrev:

Hva mener du med dette? At når man vet om risikoen av å eksponere et barn på denne måten så er det greit fordi det er overgriperen sin skyld? Er det det man skal si til barn, da?
"Nei lillevenn, var ikke mamma sin skyld at han visste hvilken skole du går på, hva mamma og pappa heter og hvordan favorittbamsen din er sånn at du ble trygg på han, for det var han som gjorde noe galt og ikke meg" -  er det da greit? 

Jeg bryr meg ikke om hvem sin feil det er, for et overgrep er like ille uansett om det er Pål eller mamma som er grunnen til at overgriperen fant akkurat deg. 

Når var sist du så kjendisbarn i Norge bli eksponert som hos mammabloggere? Jenny Skavlan (som et eksempel) har passet på å holde barnet helt anonymt i media. Kongefamilien passer på at barna har et privatliv. Hvilke andre kjendisbarn er det som daglig blir lagt ut bilder + tekst om? 

Dette er snakk om pedofile som rett og slett sitter på lukkede forum på nett og linker facebooker mellom hverandre og finner et offer. Det er ikke snakk om fulle jenter på byen eller overgripere, det er snakk om BARN. Et barn som får hele livet sitt ødelagt fordi en mor bestemmer seg for at privatlivet til ungen ikke er viktig.

Så nå skal man fantasere om potensielle overgrep for å "ta" bloggere? Hva blir det neste?

Og alt bare fordi man er sure fordi bloggerne er blitt kjendiser og tjener gode penger på bloggene sine, noe som visst faller mange tungt for brystet, men slik er det jo her i landet :)

Endret av JackIost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, JackIost skrev:

Så nå skal man fantasere om potensielle overgrep for å "ta" bloggere? Hva blir det neste?

Og alt bare fordi man er sure fordi bloggerne er blott kjendiser og tjener gode penger på bloggene sine, noe som visst faller mange tungt for brystet, men slik er det jo her i landet :)

Nei nei, nå misforstår du. Jeg har ingen behov eller lyst til å bli blogger. Dette er ikke for å "ta" bloggere, det er for å stille spørsmål med hva bloggere gjør mot barna sine. Jeg har selv jobbet tett med barnevernet og har sett mye av hva et overgrep gjør mot et barn. Ja, derfor har jeg en sær interesse av å prøve det jeg kan for å starte en diskusjon rundt barns sikkerhet. 

"Fantasere om potensielle overgrep"??? Du skjønner at dette er en realitet? Hvis ikke, så sjekk linkene jeg la ut over. Hvis Anne fra Mosjøen sine barn blir offer for dette fordi hun legger ut uskyldige bilder på nett, hva tror du disse kan bli utsatt for?

Jeg skjønner ikke ditt behov for å forsvare en blogger sitt ego fremfor et barns sikkerhet? Et barns rett til privatliv? Du mener at det ikke er "bevist" noen skadeeffekt, men når politiet går ut og ber hvermannsen være forsiktig med hva som blir lagt ut på nett, hvordan kan du da forklare mammabloggere? Det er ikke uten grunn at en viss toppblogger har gått ut og sagt at hun vurderer hjemmeskole for barna sine - fordi hun vet at det hun gjør utsetter barna for en større risiko enn andre barn.

 

 

Endret av Pavilion
Ryddet for svar til slettet innlegg
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning

Det merkelige med mammablogging er at det har blitt sosialt akspert å utnytte ungene sine for å få oppmerksomhet og tjene penger på nett.

Mamma og pappabloggere eier ikke skam når de gjør dette. Det tragiske er at barna ikke har mulighet til å ta stilling om de vil bli eksponert på nett eller ikke.

 

 

Endret av Froning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mjauritz skrev:

Dette gjelder alle mammabloggere som livnærer seg på å selge privatlivet til ungene sine.

Gi meg et godt argument for at dette på noen måte er bra for barnet.

Penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
4 timer siden, GenialGalning skrev:

Penger?

Det skulle vært lovpålagt at 90% av inntektene gikk til barnet. Det er vel de som blir brukt som merkevarer i disse bloggene?

Så kunne bloggeren nøye seg med de siste 10% for at hun gadd å gjøre den store jobben ved å skrive litt om dagen til barnet og trykke på post. Ønsker hun seg en kjole til 20 000 kr får hun skaffe seg en ekte jobb som alle oss andre ;) 

Endret av Froning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for innlegg som omhandler identifiserbart barn, brukerdebatt og spekulasjoner

- Pavilion, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Froning skrev:

Det skulle vært lovpålagt at 90% av inntektene gikk til barnet.

Så kunne bloggeren nøye seg med de siste 10% for at hun gadd å gjøre den store jobben ved å skrive litt om dagen til barnet og trykke på post. Ønsker hun seg en kjole til 20 000 kr får hun skaffe seg en ekte jobb som alle oss andre ;) 

Hva skal du kalle den nye staten din, da?
Drømania?
Aldrivondtistan?
Barebralia?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes nok mammabloggere bør anonymisere barna sine så godt det lar seg gjøre ja, ikke bare på grunn av sikkerhetshensyn men også med tanke på at barnet kanskje ikke syntes det er så gøy at det ligger ute masse småbarnsbilder når h*n blir eldre og forstår ting. 

Utover det syntes jeg ikke man kan laste foreldrebloggere. Generelt er det jo fint at noen klarer å tjene penger på det, noen også i den grad at det kan erstatte en vanlig jobb og dermed dempes konkurransen om jobbene. Den dagen jeg hadde greid å tjene til livets opphold selv ved blogging (har ikke norsk blogg, så ingen vits i å forsøke å snoke ;) så hadde jeg ikke sagt nei takk til det, hadde sluttet med vanlig jobb på dagen for å kunne bruke all tiden til interessen min. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde ikke folk hatt interesse av å lese om vilt fremmede barn til mennesker de ikke kjenner, så hadde det ikke vært marked for dette. Jeg har aldri hatt interesse for bloggerne barn, jeg har interesse i mine egne barn eller familie. 

Hvis de vil eksponere barna sine, så er det deres valg og de som Evt må ta konsekvenser av det. Det er deres valg og deres liv. Så lenge det finnes mennesker som har interesse av den type bloggere, vil de aldri slutte å blogge da de tjener penger på dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelte mammaer/pappaer tenker kun på seg selv og på penger. de lager blogg for å få oppmerksomhet, kanskje de ikke var så populære selv osv... men at de ikke blir skremt når folk skriver på SOME til de "jeg så dere i dyreparken, jeg kjente igjen sønnen deres fra bloggen", DA burde det ha ringt en bjelle i topplokket... men neida...istedet fortsetter man i samme tempo videre... 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, jentefranorge skrev:

Hadde ikke folk hatt interesse av å lese om vilt fremmede barn til mennesker de ikke kjenner, så hadde det ikke vært marked for dette. Jeg har aldri hatt interesse for bloggerne barn, jeg har interesse i mine egne barn eller familie. 

Hvis de vil eksponere barna sine, så er det deres valg og de som Evt må ta konsekvenser av det. Det er deres valg og deres liv. Så lenge det finnes mennesker som har interesse av den type bloggere, vil de aldri slutte å blogge da de tjener penger på dette. 

Eh, nei. Det er ikke deres valg å ta, det er ikke deres liv - det er BARNAS liv, og de tar valg på deres vegne uten å respektere deres integritet som selvstendige individer, og deres rett til privatliv som er nedfelt i Barnekonvensjonen.

Det er liksom det som er diskusjonen her.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, jentefranorge skrev:

Hadde ikke folk hatt interesse av å lese om vilt fremmede barn til mennesker de ikke kjenner, så hadde det ikke vært marked for dette. Jeg har aldri hatt interesse for bloggerne barn, jeg har interesse i mine egne barn eller familie. 

Hvis de vil eksponere barna sine, så er det deres valg og de som Evt må ta konsekvenser av det. Det er deres valg og deres liv. Så lenge det finnes mennesker som har interesse av den type bloggere, vil de aldri slutte å blogge da de tjener penger på dette. 

Synes du ikke barna har krav på personvern og privatliv, på samme måte som du har det? 

Ville du likt om naboen din hadde startet en blogg om seg og sine naboer, lagt ut sine og naboens outfits og ellers eksponert alt hun kunne om seg og sin nabo (deg?). Forskjellen er vel at som voksenperson har du mulighet til å ta tak i det, og gjøre det du kan for å stoppe det, men hvem gjør det for de uskyldige bloggerbarna? 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...