Gå til innhold

Hvorfor kommer du til helvetet?


GenialGalning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Musikksmaken min kler bedre helvetet enn himmelen :P

Anonymkode: 3cf5b...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Musikksmaken min kler bedre helvetet enn himmelen :P

Anonymkode: 3cf5b...4ed

Den som tror har evig liv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hjortesvin skrev:

Den som tror har evig liv 😊

Ja, nå er jeg Ateist, så er vel ett fett det der

Anonymkode: 3cf5b...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, hjortesvin skrev:

Den som tror har evig liv 😊

Så kjipt som livet mitt er nå er jeg glad det ikke varer evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innledet forhold til mann mens han fremdeles var gift. 

Anonymkode: f03c5...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nå er jeg Ateist, så er vel ett fett det der

Anonymkode: 3cf5b...4ed

Den som vil gjøre hans vilje, skal skjønne om læren er av Gud, eller om jeg taler ut fra meg selv. (Joh. kap. 7)                                                 Hør denne talen : www.forkynn.no/andersen.html - tale nr. 2 ! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Innledet forhold til mann mens han fremdeles var gift. 

Anonymkode: f03c5...fa3

Jesus er løysningen på alt! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Minitroll skrev:

Så kjipt som livet mitt er nå er jeg glad det ikke varer evig.

Det varer evig. Enten er det evig liv eller evig død. Men Jesus er meininga med livet! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sånn tapasperson, det vil si jeg tar alt som er bra ved alle religioner og gjør det mitt... Siden jeg egentlig er "født" muslim, så er vel det en synd? Jeg kler meg som jeg vil, drikker alkohol, kan ikke be, aldri lest Koranen og spiser svin også så altså, er ikke den perfekte muslim. Er et godt menneske da, noe jeg tror er det viktigste for at Gud skal godta en.

Endret av Spiteful
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 27.2.2017 den 19.38, GenialGalning skrev:

Hvis vi antar at et helvete eksisterer, hvilken gud putter deg der, og hva er høyst sannsynlig grunnen?

Den som dør og ikke tror på Gud eller den som setter en annen gud ved Hans side, vil forevig være i helvetet.

Den som dør og tror på Gud, vil stå til ansvar for sine ugjerninger. Hvis ugjerninger overgår gode dåd vil man innom helvetet for oppgjør. Når alt er oppgjort vil man da entre paradiset. 

Jeg sliter med bønnen min og er svak. Dør jeg i denne tilstanden er jeg ille ut. Jeg ber til Gud om styrke for å bli bedre til bønnen. Så har jeg mine gamle synder. 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.2.2017 den 19.38, GenialGalning skrev:

Hvis vi antar at et helvete eksisterer, hvilken gud putter deg der, og hva er høyst sannsynlig grunnen?

Gjetter på Fri bar og masse sex. Tror det blir helt ok. 

Anonymkode: 34c74...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Jeg har ønsket noen død mange ganger. 

Er det her ordtaket " det er tanken som teller" kommer inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27.2.2017 den 19.38, GenialGalning skrev:

Hvis vi antar at et helvete eksisterer, hvilken gud putter deg der, og hva er høyst sannsynlig grunnen?

Grunnen må være at jeg egentlig avskyr min egen mor. Det må bli den guden som ikke tåler at jeg hedrer min mor og vender det andre kinnet til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, omarel skrev:

Den som dør og ikke tror på Gud eller den som setter en annen gud ved Hans side, vil forevig være i helvetet.

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, linsejesus skrev:

Hvorfor det?

Det er det budskapet Gud har kommet med gjennom alle sendebud. Adam, Noah, Abraham, Moses, Jesus og Mohammad.

Be til Gud alene og ikke sette noen ved Hans side.

Gud sier i koranen at den som setter noen ved hans side aller ikke tror på  han etter at de har fått "informasjonen/ viten" vil lide straff.

Vi mennesker får et helt liv på å søke finne fram til sannheten og be om veiledelse. Sannheten er enkel og Gud har sendt veiledelse til menneske hvor han har forklart hvem Han er, hvorfor vi er her, hvordan vi ble til, hvor vi skal og hva som virkelig er til help for menneske. Alt dette er sammenfattet i en skrift fra Han.

Vi kan like innholdet eller ikke, men han sier følgende i koranen:

2) Dette er skriften, tvil har ingen plass. Den gir ledelse for de gudfryktige,

3) for dem som tror på det skjulte, forretter bønnen, og som gir av det som Vi har gitt dem,

4) for dem som tror på det som er åpenbart for deg, og som er åpenbart før din tid, og som er fullt forvisset om det hinsidige.

5) Disse er det som følger Herrens ledelse. Dem vil det gå godt!

6) Sannelig, fornektere, for dem er det likegyldig om du advarer dem eller ikke. De vil ikke tro.

Kapitel 2, vers 2-6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, omarel skrev:

Det er det budskapet Gud har kommet med gjennom alle sendebud. Adam, Noah, Abraham, Moses, Jesus og Mohammad.

Be til Gud alene og ikke sette noen ved Hans side.

Gud sier i koranen at den som setter noen ved hans side aller ikke tror på  han etter at de har fått "informasjonen/ viten" vil lide straff.

Vi mennesker får et helt liv på å søke finne fram til sannheten og be om veiledelse. Sannheten er enkel og Gud har sendt veiledelse til menneske hvor han har forklart hvem Han er, hvorfor vi er her, hvordan vi ble til, hvor vi skal og hva som virkelig er til help for menneske. Alt dette er sammenfattet i en skrift fra Han.

Vi kan like innholdet eller ikke, men han sier følgende i koranen:

2) Dette er skriften, tvil har ingen plass. Den gir ledelse for de gudfryktige,

3) for dem som tror på det skjulte, forretter bønnen, og som gir av det som Vi har gitt dem,

4) for dem som tror på det som er åpenbart for deg, og som er åpenbart før din tid, og som er fullt forvisset om det hinsidige.

5) Disse er det som følger Herrens ledelse. Dem vil det gå godt!

6) Sannelig, fornektere, for dem er det likegyldig om du advarer dem eller ikke. De vil ikke tro.

Kapitel 2, vers 2-6

Allah har aldri sagt noe til meg. Vil jeg da slippe helvete siden jeg aldri er blitt eksponert for islam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...