Gå til innhold

Hans vakre eks... !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten har tidligere hatt et forhold hvor jenta såret han veldig. Hun var ikke noe bra for han ettersom jeg skjønte det rett. Jeg har stalket henne på sos. medier og hva skal jeg si.. vel hun er vakker, vellyket, smart - ei jente som reiser veldig mye og opplever ting. Han snakker varmt om henne selvom hun såret han og han han fortalt meg at hjerte hans ble knust. Han har også sagt at han vil ikke ha noe med henne å gjøre og at han vil ikke snakke om henne engang (de få gangene jeg har spurt)

Det er noe i meg som gir meg litt dårlig følelse rundt det hele - som om han ikke har glemt henne helt... føler meg på en måte ikke bra nok, spesielt når jeg  ufrivillig har begynt å sammenlikne meg med henne..  frykter jeg prøver å være som henne på en måte - selvom jeg ikke kjenner henne. Virkelig ikke bra! er det noen som har vært i en sånn situasjon tidligere? 

 

Skal sies at min kjæreste og jeg har det bra sammen - vi har vært ilag i ett år ,men jeg er redd  (bekymret) for at han søker henne opp kanskje eller hører på hennes musikk (så at han gjorde det engang - veldig lenge siden) o.l. Noen råd? Takk! klem <3

Anonymkode: 32033...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må slutte å stalke henne og tenke på det. Det er en grunn for at det ble slutt mellom dem, de passet ikke sammen! Haner sammen med deg fordi han syns du er vakker 

Anonymkode: 4dade...f89

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten har tidligere hatt et forhold hvor jenta såret han veldig. Hun var ikke noe bra for han ettersom jeg skjønte det rett. Jeg har stalket henne på sos. medier og hva skal jeg si.. vel hun er vakker, vellyket, smart - ei jente som reiser veldig mye og opplever ting. Han snakker varmt om henne selvom hun såret han og han han fortalt meg at hjerte hans ble knust. Han har også sagt at han vil ikke ha noe med henne å gjøre og at han vil ikke snakke om henne engang (de få gangene jeg har spurt)

Det er noe i meg som gir meg litt dårlig følelse rundt det hele - som om han ikke har glemt henne helt... føler meg på en måte ikke bra nok, spesielt når jeg  ufrivillig har begynt å sammenlikne meg med henne..  frykter jeg prøver å være som henne på en måte - selvom jeg ikke kjenner henne. Virkelig ikke bra! er det noen som har vært i en sånn situasjon tidligere? 

 

Skal sies at min kjæreste og jeg har det bra sammen - vi har vært ilag i ett år ,men jeg er redd  (bekymret) for at han søker henne opp kanskje eller hører på hennes musikk (så at han gjorde det engang - veldig lenge siden) o.l. Noen råd? Takk! klem <3

Anonymkode: 32033...6a3

Jeg fikk klar beskjed av eksen min da vi var sammen at jeg måtte slutte å stalke hans ekskjæreste. Jeg måtte inn på siden å følge med fordi hun tagget han hele tiden i bilder og skrev at hun savnet han, og at hun gledet seg til å møte han når han kom hjem til hjembygda. Jeg måtte da trykke inn navnet hennes i taggen og rett inn på siden hennes å se. På siden sto det masse om han, og om hva han likte å se på av tvpogrammer når han var hjemme hos henne på besøk osv. Var det rart at jeg stalket henne litt? Jeg mistenkte jo at de ikke var over hveandre. Men hos deg er det sånn at de ikke har kontakt, men hos meg var det anderledes. Disse to var bestevenner og traff hveandre når de kunne. 

Hun hadde dumpet han to ganger før sa han. Han hadde vært kjempelei seg for det, og så alt svart første gangen hun dumpet han, men andre gangen var det ikke så nøye for de forble bestevenner sa han. Var kanskje ikke så rart at jeg var usikker. Men hadde de kuttet helt kontakt så hadde jeg ikke vært usikker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske vanlig å sammenligne seg utseendemessig med kjærestens ekser.. Det betyr ikke at det er sunt over tid! Kjenner meg til dels igjen, da jeg også stalker litt til tider. Men jeg vet at forholdet vårt ikke kan sammenlignes med deres da vi begge kan prate om våre tidligere forhold, samt er enige om at vi har det fantastisk sammen. Likevel litt irriterende at jeg fremdeles kan sammenligne meg med henne på en dårlig dag, det er jo nettopp meg han vil være sammen med! 

Så unn deg å ikke måtte forholde deg til henne gjennom sosiale medier. På sikt tror jeg det kan gjøre noe med oss. Jeg har hvertfall bestemt meg for at jeg er god nok akkurat som jeg er og jeg vil se fremover! 

Anonymkode: a8100...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er ganske vanlig å sammenligne seg utseendemessig med kjærestens ekser.. Det betyr ikke at det er sunt over tid! Kjenner meg til dels igjen, da jeg også stalker litt til tider. Men jeg vet at forholdet vårt ikke kan sammenlignes med deres da vi begge kan prate om våre tidligere forhold, samt er enige om at vi har det fantastisk sammen. Likevel litt irriterende at jeg fremdeles kan sammenligne meg med henne på en dårlig dag, det er jo nettopp meg han vil være sammen med! 

Så unn deg å ikke måtte forholde deg til henne gjennom sosiale medier. På sikt tror jeg det kan gjøre noe med oss. Jeg har hvertfall bestemt meg for at jeg er god nok akkurat som jeg er og jeg vil se fremover! 

Anonymkode: a8100...b74

Jeg må ærlig si at jeg brydde meg egentlig ikke så mye om hvordan eksen til min eks så ut. Det jeg brydde meg om var at kontakten var mistenkelig i seg selv.. 

Vi er gode nok som vi er :) . Alle har sine unike områder :) Husk den!

Endret av Shanita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi passet ikke sammen. Typen din er ikke en som er sammen med noen han synes er stygg, så han synes du er pen. :)

Anonymkode: 1a9be...4d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lang tid gikk det fra de slo opp til dere møttes? Har han henne fortsatt på sosiale medier?

Anonymkode: c2d5e...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å stalke henne og ikke lag katastrofetanker i hodet ditt. Nyt forholdet og det at han er sammen med deg! Ikke begynn å lag problemer fordi han har en pen eks.

Anonymkode: 1baf6...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og han traff hverandre rett etter de at forsøkte å få det til å fungere for 2. gang. Vi har vært kjærester nå i ett år. Katastrofetanker er jeg veldig veldig god på!!! :/ 

Jeg tror ikke hun er interessert i han, det virker ikke slik. Jeg er redd han er interessert i henne :(  Det er bare noe med måten han snakker om henne på.. kan godt være at jeg overdriver. Han sier de har ikke snakket sammen siden de så hverandre sist, men jeg vet ikke om jeg tror det helt. Så her er det nok også litt tillit issues... ah! slitsomt..! Må bare gi slipp på dette, tror jeg. 

Anonymkode: 32033...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke henne på sosiale medier, sist de snakket sammen var det på e-post... 

Anonymkode: 32033...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i en lignende situasjon. Måtte rett og slett slutte å søke henne opp. Stol på at du er bra nok. ❤️

Anonymkode: 3f677...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke blokkere hennes konto på sosiale medier? Da skal det litt mer til for å falle for fristelsen å søke henne opp senere.

Anonymkode: a6053...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror eneste som hjelper er  å bestemme seg for å slutte med å søke henne opp - hjelper liksom ikke å blokkere dersom jeg innerst inne ikke har bestemt meg for det.

Det er som om jeg ønsker å få bekreftet at jeg er.. ja, bedre? jeg vet ikke hva det er! kjenner ikke dama engang! Kan godt være hun er forferdelig person, men så har jeg idealisert henne... skjønner dere? 

Anonymkode: 32033...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og han traff hverandre rett etter de at forsøkte å få det til å fungere for 2. gang. Vi har vært kjærester nå i ett år. Katastrofetanker er jeg veldig veldig god på!!! :/ 

Jeg tror ikke hun er interessert i han, det virker ikke slik. Jeg er redd han er interessert i henne :(  Det er bare noe med måten han snakker om henne på.. kan godt være at jeg overdriver. Han sier de har ikke snakket sammen siden de så hverandre sist, men jeg vet ikke om jeg tror det helt. Så her er det nok også litt tillit issues... ah! slitsomt..! Må bare gi slipp på dette, tror jeg. 

Anonymkode: 32033...6a3

Rett etter er ikke en god ide... Jeg vil selvsagt ikke hive bensin på bålet, men folk trenger tid til å komme seg videre etter å ha blitt dumpet, spesielt om de var forelsket. Det gjelder oss alle.

Skulle gjerne kommet med bedre råd, men jeg vil samtidig ikke være for optimistisk. De fleste kvinner har en viss intuisjon, og disse tankene kommer ikke helt ut av det blå. Ingen vil være nummer to, og jeg synes ikke man skal være det heller.

Anonymkode: c2d5e...115

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2017 den 19.14, Shanita skrev:

Jeg fikk klar beskjed av eksen min da vi var sammen at jeg måtte slutte å stalke hans ekskjæreste. Jeg måtte inn på siden å følge med fordi hun tagget han hele tiden i bilder og skrev at hun savnet han, og at hun gledet seg til å møte han når han kom hjem til hjembygda. Jeg måtte da trykke inn navnet hennes i taggen og rett inn på siden hennes å se. På siden sto det masse om han, og om hva han likte å se på av tvpogrammer når han var hjemme hos henne på besøk osv. Var det rart at jeg stalket henne litt? Jeg mistenkte jo at de ikke var over hveandre. Men hos deg er det sånn at de ikke har kontakt, men hos meg var det anderledes. Disse to var bestevenner og traff hveandre når de kunne. 

Hun hadde dumpet han to ganger før sa han. Han hadde vært kjempelei seg for det, og så alt svart første gangen hun dumpet han, men andre gangen var det ikke så nøye for de forble bestevenner sa han. Var kanskje ikke så rart at jeg var usikker. Men hadde de kuttet helt kontakt så hadde jeg ikke vært usikker :) 

Og hva har din historie med dette å gjøre. Grunnforutsetningene er totalt forskjellig.

Anonymkode: 8c5eb...746

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2017 den 20.57, AnonymBruker skrev:

Jeg tror eneste som hjelper er  å bestemme seg for å slutte med å søke henne opp - hjelper liksom ikke å blokkere dersom jeg innerst inne ikke har bestemt meg for det.

Det er som om jeg ønsker å få bekreftet at jeg er.. ja, bedre? jeg vet ikke hva det er! kjenner ikke dama engang! Kan godt være hun er forferdelig person, men så har jeg idealisert henne... skjønner dere? 

Anonymkode: 32033...6a3

Vet du hva, her er det du som er problemet.  Verken eksen eller kjæresten din uansett forhistorie.

 

Første du gjør er sperre din tilgang til hennes FB konto og andre hun måtte ha. Deretter må du erstatte tankene dine med noe annet hver gang du tenker på det. Lese donald duck for eksempel satt på spissen, gå tur etc. Etterhvert forsvinner da tankene.

sjalusi er aldri bra i noen form.

Anonymkode: 8c5eb...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27.2.2017 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Jeg og han traff hverandre rett etter de at forsøkte å få det til å fungere for 2. gang. Vi har vært kjærester nå i ett år. Katastrofetanker er jeg veldig veldig god på!!! :/ 

Jeg tror ikke hun er interessert i han, det virker ikke slik. Jeg er redd han er interessert i henne :(  Det er bare noe med måten han snakker om henne på.. kan godt være at jeg overdriver. Han sier de har ikke snakket sammen siden de så hverandre sist, men jeg vet ikke om jeg tror det helt. Så her er det nok også litt tillit issues... ah! slitsomt..! Må bare gi slipp på dette, tror jeg. 

Anonymkode: 32033...6a3

Når du er så mye inme på tanken, ligger det noe i det? Jeg har lært at magefølelsen som regel stemmer. Egentlig aldri opplevd at den overdrev.

Anonymkode: ba85d...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du er så mye inme på tanken, ligger det noe i det? Jeg har lært at magefølelsen som regel stemmer. Egentlig aldri opplevd at den overdrev.

Anonymkode: ba85d...e8d

Skulle man fulgt magefølelsen til enhver tid ville man ikke hatt noe liv til slutt. Selv om den til en viss grad mange ganger har rett. Det er forskjellen på dyr og menneske, vi kan bestemme over våre instinkter ( selv om det virker som flertallet har glemt det).

Anonymkode: 8c5eb...746

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skulle man fulgt magefølelsen til enhver tid ville man ikke hatt noe liv til slutt. Selv om den til en viss grad mange ganger har rett. Det er forskjellen på dyr og menneske, vi kan bestemme over våre instinkter ( selv om det virker som flertallet har glemt det).

Anonymkode: 8c5eb...746

Og hvis man også er en katastrofetenker, da må man lære seg å legge magefølelse, instinkter og følelser til side. Man må seanslyriak på det, er det noen fysisk bevis i en eller annen form. Hvis ikke legg disse følelsene bort.

Anonymkode: 8c5eb...746

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt, det er ikke bare enkelt å bli sammen med noen som nylig gikk ut av et forhold med en person de var glad i. Man er usikker på om man virkelig er førstevalget, eller om det fremdeles ligger følelser for eksen der og ulmer. Synes det er fullstendig naturlig, og en følelse du bør ta på alvor og akseptere hos deg selv.

Hva med å være ærlig om dette til kjæresten din? Forklare på en fin måte at dette gnager på deg. Man bør ikke være så redd for å vise "svakhet" i et forhold, for meg er det den modne måten å takle problemer. Kommunikasjon! Du skriver at kjæresten din ikke vil snakke noe særlig om eksen, men det mener jeg at han ikke har noen rett til. I hvert fall ikke når han samtidig sier at hun knuste hjertet hans, like før han møtte deg. Det ville skapt en usikkerhet hos de fleste nye damer, som man trenger mer klarhet i.

Hvis du forklarer ham hvor viktig det er for deg å få snakket litt om dette, så kanskje dere får en god samtale? Og at han beroliger deg veldig, slik at du slapper mer av i framtiden. Det er i hvert fall det jeg hadde gjort om min kjæreste hadde vært usikker på noe ved min fortid - jeg hadde vært glad for at han tok det opp med meg på en ærlig og voksen måte, heller enn f.eks. å snoke på meldingene mine i skjul. Jeg hadde beroliget ham og forklart hvordan jeg følte det for ham og at han ikke trengte å bekymre seg.

Deretter så må du kanskje bestemme deg for at du tar en sjans og stoler på kjærligheten? :) Vi har dessverre ingen garantier for at vår partner elsker oss like høyt som vi elsker dem, det handler som regel bare om å hive seg uti det med hjertet i hånden og satse på at det går bra. Så får du heller tenke at om han faktisk fremdeles savner eksen, så kommer det flere og tydelige tegn på det etterhvert - ved at han er fraværende, oppfører seg merkelig over tid, ikke viser deg nok kjærlighet og oppmerksomhet, osv. Enn så lenge så kan du nyte forelskelsen.

Anonymkode: 20279...638

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...