Gå til innhold

OK... Han er Bipolar!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh... Høres ut som samme mann... 

Anonymkode: ace74...006

Også hos han skjer det noe hele tiden, han mener alle river og sliter i ham, krever noe av ham, og sier at han føler han ikke strekker til for noen, og er deprimert pga dette. Det blir mye drama rundt ham pga hans forpliktelsesangst, men han innser ikke selv at han skaper dette dramaet ved å distansere seg og ikke evne å gi av seg selv.

Han innser heller ikke at han selv velger å binde seg til altfor mye jobb, sånn at han sørger for å aldri ha tid til annet enn jobb.

Men dette gjør han for å slippe å tenke, for han sliter så med psyken sin (selv om ingen ser det på ham).

Meg hadde han sterke følelser for og beste sex han noensinne hadde hatt, inntil jeg begynte å kreve noe av ham. Da ble han mystisk nok plutselig veldig usikker på følelsene og begynte å distansere seg.

Anonymkode: cef2e...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Også hos han skjer det noe hele tiden, han mener alle river og sliter i ham, krever noe av ham, og sier at han føler han ikke strekker til for noen, og er deprimert pga dette. Det blir mye drama rundt ham pga hans forpliktelsesangst, men han innser ikke selv at han skaper dette dramaet ved å distansere seg og ikke evne å gi av seg selv.

Han innser heller ikke at han selv velger å binde seg til altfor mye jobb, sånn at han sørger for å aldri ha tid til annet enn jobb.

Men dette gjør han for å slippe å tenke, for han sliter så med psyken sin (selv om ingen ser det på ham).

Meg hadde han sterke følelser for og beste sex han noensinne hadde hatt, inntil jeg begynte å kreve noe av ham. Da ble han mystisk nok plutselig veldig usikker på følelsene og begynte å distansere seg.

Anonymkode: cef2e...768

Jøss, dette er virkelig skummelt! Dater jeg eksen din? 

Anonymkode: ace74...006

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt på med en mann i ca 6 mnd nå og mistenker at han er bipolar. 
På den tiden jeg har kjent han har han vært oppe og nede flere ganger. Sagt til meg at han ville ende livet sitt deretter hørte jeg ikke fra han på 3-4 dager, værste dagene i mitt liv. Når vi er sammen er han helt fantastisk men da er vi ærlige med hverandre og jeg leser han som en åpen bok. Når vi er fra hverandre merker jeg at vi begge lyver. Hvis jeg er irritert en dag blir han sur og sier jeg er negativ selv om jeg stort sett alltid er positiv og vil alltid hjelpe alle rundt meg. I den siste perioden har jeg også merket at han drikker en del og har vært borte fra jobb. Han har en datter fra et tidligere forhold som han vil at jeg skal møte sier han, men jeg merker jo at han ikke mener det. Dette er bare noe han sier for han tror jeg vil høre det. 
Alle veninnene mine sier jeg må komme meg langt vekk fra han for han er ikke frisk, men jeg får ikke til. 

Anonymkode: 35773...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner bare ei som er bipolar, og hun har prøvd å ta livet sitt 2-3 ganger, og er desperat oppmerksomhetssøkende. Men som ved de fleste psykiske lidelser så er det sikkert veldig forskjellig hvordan sykdommen viser seg. Men jeg må jo si at om du noen gang ønsker deg barn så ville jeg tenkt meg grundig om... De er definitivt ikke stabile mennesker.

Anonymkode: 871c0...a44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, dette er virkelig skummelt! Dater jeg eksen din? 

Anonymkode: ace74...006

Niks, han har et voksent barn nå og dater ingen, har full panikk for at noen skal kunne få kontroll over ham og livet hans.

Så nå lever og ånder han for jobben og den voksne datteren, som nå har gått inn som en slags omsorgsperson for sin far (istedenfor at han har ei dame som kan være omsorgsperson). Tragisk egentlig....

Anonymkode: cef2e...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Niks, han har et voksent barn nå og dater ingen, har full panikk for at noen skal kunne få kontroll over ham og livet hans.

Så nå lever og ånder han for jobben og den voksne datteren, som nå har gått inn som en slags omsorgsperson for sin far (istedenfor at han har ei dame som kan være omsorgsperson). Tragisk egentlig....

Anonymkode: cef2e...768

Hoff... Dette her altså!!! Kanskje jeg gjør best ved å trekke meg ut av hele greia. 

Føler veldig veldig på at jeg blir å ende opp som en omsorgsperson i langt større grad enn en likeverdig partner. Det handler veldig mye om at han skal være fornøyd. 

Jeg hadde sett for meg et litt annet voksenliv enn dette altså! 

Anonymkode: ace74...006

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor denne datteren sammen med han? 

Anonymkode: ace74...006

Hvis det var meg du refererte til så har han datteren din annen hver helg. Da finner han på mange aktiviteter, drikker ikke og virker til at sinnstemningen er en helt annen. 

Anonymkode: 35773...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det var meg du refererte til så har han datteren din annen hver helg. Da finner han på mange aktiviteter, drikker ikke og virker til at sinnstemningen er en helt annen. 

Anonymkode: 35773...a76

Så han har mye tid utenom. Hva tenker du om din situasjon? Den er veldig lik min... Jeg er helt rådvill! 😧

Anonymkode: ace74...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råder deg til å ikke gå inn i et forhold med en bipolar om du kan unngå det. Det kan være veldig vanskelig i perioder og etter det jeg har fått med meg kan bipolare mangle empati for andre, kanskje mest i de periodene hvor det går  veldig opp og ned. Slikt synes ikke jeg er holdbart over lengre tid.

Anonymkode: ebcf8...5ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv bipolar 2, vil bare si hold deg langt unna ts. Du kommer til og bli helt ødelagt

Anonymkode: 52b22...b60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er selv bipolar 2, vil bare si hold deg langt unna ts. Du kommer til og bli helt ødelagt

Anonymkode: 52b22...b60

Hvor lenge har du vært bipolar?

Anonymkode: ebcf8...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Løp!"
"Bipolare har ikke empati"
"Kom deg vekk"
"Styr unna!"
"Det kommer til å ødelegge deg"

Fryktelig hyggelig lesning for en som er bipolar ;)
Og forsåvidt har samboer (som visste at jeg var bipolar før vi ble sammen - tenk det!), hus, går på medisiner, og lever helt normalt. Jammen har jeg ikke empati også. Så lenge jeg går jevnlig til behandler, og jeg tar de medisinene jeg trenger; ja så fungerer jeg faktisk godt. Og kjæresten min, som har vært sammen med meg i 3 år, har nettopp fridd til meg så det ser jammen ikke ut til at han er "ødelagt" heller.

Konklusjon: Folk er forskjellige.

Anonymkode: 848d9...628

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er selv bipolar 2, vil bare si hold deg langt unna ts. Du kommer til og bli helt ødelagt

Anonymkode: 52b22...b60

Kan du fortelle lutt om hvordan du fungerer i nære relasjoner? Som kjæreste f. eks...? 

Anonymkode: ace74...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Løp!"
"Bipolare har ikke empati"
"Kom deg vekk"
"Styr unna!"
"Det kommer til å ødelegge deg"

Fryktelig hyggelig lesning for en som er bipolar ;)
Og forsåvidt har samboer (som visste at jeg var bipolar før vi ble sammen - tenk det!), hus, går på medisiner, og lever helt normalt. Jammen har jeg ikke empati også. Så lenge jeg går jevnlig til behandler, og jeg tar de medisinene jeg trenger; ja så fungerer jeg faktisk godt. Og kjæresten min, som har vært sammen med meg i 3 år, har nettopp fridd til meg så det ser jammen ikke ut til at han er "ødelagt" heller.

Konklusjon: Folk er forskjellige.

Anonymkode: 848d9...628

Klart det men det er mange av dem som blir verande hos alvorlig psykisk syke det ofte går hardt ut over. Det er undervurdert hvor hardt det er å være med en som ikke har ekte empati for en f.eks. 

Anonymkode: ebcf8...5ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er selv bipolar 2, vil bare si hold deg langt unna ts. Du kommer til og bli helt ødelagt

Anonymkode: 52b22...b60

Jeg har også bipolar type 2 og det er ikke noe folk merker noe særlig til :) Folk er forskjellige angående det der.

Anonymkode: bf14b...3bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også bipolar type 2 og det er ikke noe folk merker noe særlig til :) Folk er forskjellige angående det der.

Anonymkode: bf14b...3bd

Hvordan merker dine nærmeste det?

Anonymkode: ebcf8...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan merker dine nærmeste det?

Anonymkode: ebcf8...5ad

Ved at jeg til tider er litt deprimert hvor jeg er mer trist enn vanlig og har noe lavere energinivå.

Anonymkode: bf14b...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ved at jeg til tider er litt deprimert hvor jeg er mer trist enn vanlig og har noe lavere energinivå.

Anonymkode: bf14b...3bd

Kan legge til at de ikke ville mistenkt noe diagnose om de ikke var hadde vært klar over det.

Anonymkode: bf14b...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...