Gå til innhold

Påtrengende og hissige nabokatter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! For 2 måneder siden overtok vi en 6 mnd gammel hannkatt. Vi skaffet katteluke og kastrerte gutten vår med en gang vi fikk han. Han gikk etterhvert ut og inn av katteluka og virket ikke som om det var noen problemer med andre katter. 

De to siste ukene har han nesten ikke gått ut, og når han først er ute kommer han raskt inn igjen. Vi har også merker at det er spesielt en katt i nabolaget som plager gutten vår ved å jage og plage han. Denne katten setter seg ofte ned utenfor katteluka vår og slår i døra fra tid til annen. Vi jager den selvsagt vekk når vi ser den. 

De siste dagene har det også kommet andre katter foran luka! De kikker inn og slår camp rett og slett :angry: Jeg har aldri hatt katt før vi fikk gutten vår, og nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Vil jo gjerne at han skal kunne gå ut, siden han så ut til å trives med det i starten. 

Noen tips til å holde nabolagsbøller og påtrengende nabokatter unna? 

Anonymkode: 9bc8d...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er fortsatt ganske ung så mulig han tørr ta igjen mer når han blir eldre. Ellers kan du jo prøve å være ute sammen med han en stund hver dag. Kanskje de andre kattene gir seg litt om de merker kattelukt fra eiendommen deres. Eller kanskje du kan skaffe 5 katter til slik at han har en egen gjeng :P

Anonymkode: fed3e...eea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er fortsatt ganske ung så mulig han tørr ta igjen mer når han blir eldre. Ellers kan du jo prøve å være ute sammen med han en stund hver dag. Kanskje de andre kattene gir seg litt om de merker kattelukt fra eiendommen deres. Eller kanskje du kan skaffe 5 katter til slik at han har en egen gjeng :P

Anonymkode: fed3e...eea

(Ts)

Haha!! :laugh: Nei Gud, holder med denne gærningen

Anonymkode: 9bc8d...fc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er fortsatt ganske ung så mulig han tørr ta igjen mer når han blir eldre. Ellers kan du jo prøve å være ute sammen med han en stund hver dag. Kanskje de andre kattene gir seg litt om de merker kattelukt fra eiendommen deres. Eller kanskje du kan skaffe 5 katter til slik at han har en egen gjeng :P

Anonymkode: fed3e...eea

Dette. Vi hadde problemer med en stor hannkatt som stadig kom inn i hagen og skremte kattene våre. Problemet gav seg etter at jeg var ute med kattene jevnlig i ca. 1 uke. Hver gang den fremmede katten kom, skremte jeg den ved å frese til ham. Har ikke sett ham igjen i hagen vår det siste året. 

Anonymkode: eb0f7...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Vi hadde problemer med en stor hannkatt som stadig kom inn i hagen og skremte kattene våre. Problemet gav seg etter at jeg var ute med kattene jevnlig i ca. 1 uke. Hver gang den fremmede katten kom, skremte jeg den ved å frese til ham. Har ikke sett ham igjen i hagen vår det siste året. 

Anonymkode: eb0f7...6ba

(Ts) Hm.. Får prøve på det, takk! Håper det løser seg..

Anonymkode: 9bc8d...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se om du finner ut hvor de bor og spørre om kattene er kastrerte og evt om eier kan ordne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært plaget av en nabokatt som terroriserte våre katter, angrep dem og det endte med flere turer til veterinær. Vi kjøpte vannballonger og kastet på han da han kom. Etter 3-4 ballonger kom han ikkemer, det er 6 mnd siden. 

Anonymkode: 5e298...763

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er plaget av at andre katter tisser på katteluka til vår katt.. :raven: Ikke funnet noen god løsning på det ennå. 

Anonymkode: 61381...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...