Gå til innhold

Smuglånt dataen til kusina mi, er redd hun har funnet det ut.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Kusina mi er en del år eldre enn meg og jeg bor hos hun av og til i perioder og da låner jeg dataen hennes fordi av ulike grunne kan ikke jeg ha egen eller på nett alene når jeg vil. Jeg har lest tips om å bruke annen browser og slette logg etter hver gang og det har jeg gjort hver gang jeg har lånt den. Hun vet at jeg ikke får ha data eler være på nettet, men ikke hvor mye det egentlig gjelder derfor passer hun ikke altfor godt på dataen. Det skal sies at jeg noen ganger har snikt  meg inn for å bruke den. Men nå er jeg blitt så redd for at hun har merket det og fortalt det (i dag) til foreldrene mine uten at hun har sagt det til meg først og jeg gruer meg til i morgen. Det var noe hun sa som jeg ikke skal si her fordi da kanskje det er ekstremt lett å kjenne igjen hvis hun ser dette fordi jeg vet at hun er på kvinneguiden også og hadde blitt dritsur hvis hun visste at jeg også var her (men jeg skal slette dette innlegget etter at jeg får svar her inne), men det var noe hun sa som fikk meg til å tenke at nå hadde jeg driti meg ut og etter det har jeg vært mistenksom mot henne for å se om hun vet det. Jeg kan jo ikke spørre henne rett ut fordi da må jeg innrømme hva jeg har gjort og det er dårlig gjort både mot hun og mot foreldrene mine og mot de som har bestemt alt dette og litt meg selv fordi jeg vet at jeg ikke kommer videre hvis jeg ikke klarer å følge det som blir satt opp. Sorry for mye surr i teksten, men spørsmålet mitt er om hva dere hadde gjort hvis dere hadde vært i kusina mi sin situasjon. Hadde dere blitt veldig sint på meg og hva hadde dere gjort, sagt det til de andre eller til meg først? Tror dere jeg har ødelagt alt for meg selv hvis de andre får vite hva jeg har gjort?? Jeg vet at dere ikke kan vite det her, men jeg lurer på hvis dere tenker dere situasjonen, hva hadde dere gjort? Takk!!

Anonymkode: 5607a...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår ikke hvorfor det skal være krise om  du har lånt PC'n hennes jeg! ikke lett å finne det ut når du har slettet loggen. Da må hun være ekstremt god på å finne ting som er slettet, sånt som politiet driver med i overgrepssaker. Tror du kan slappe helt av.
Ikke gjør det igjen, så slipper du å bli så urolig.

Anonymkode: a2209...739

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ekstremt merkelig ut at du ikke får lov til å ha egen PC eller være på nett alene. Er det en naturlig årsak til dette, eller er foreldrene dine ganske strenge på det? Jeg kan egentlig ikke tenke meg at kusinen din se på det så strengt som foreldrene dine, men nå kjenner jeg jo ingen av de. 

Så lenge du har vært flink til å slette historikk og cookies, samt legge den fra deg som den var, tviler jeg på at hun har en sterk mistanke om at du har brukt PC'en hennes. 

Anonymkode: 5335c...9e5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt merket at noen hadde brukt datamaskinen min hvis nettleserhistorikken og informasjonskapsler var slettet.

Anonymkode: c854f...0bd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du TS? Syntes det er veldig rart at du ikke får være på PC alene, bruker dere ikke på PC på skolen? Lekser osv. 

Det er vel neppe verdens undergang at du har smuglånt dataen, men du burde jo spurt først :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvorfor du ikke får lov til å bruke pc.

Anonymkode: e56ff...9b6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om noen ikke respekterer mine eiendeler og bruker dem uten lov hadde jeg blitt forbanna. Spiller ingen rolle om foreldrene dine er urimelige, å bruke andre sine ting er fyfy uansett. Mulig hun har private greier på pc-en hun ikke vil andre skal se. Kanskje hun har lagret alle passordene sine slik at andre enkelt kan komme inn på e-post og fb. (Når det er sagt burde kusinen din absolutt få passord på PC-en så lenge det er andre mennesker rundt)

Anonymkode: d1f4a...bbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville absolutt merket at noen hadde brukt datamaskinen min hvis nettleserhistorikken og informasjonskapsler var slettet.

Anonymkode: c854f...0bd

Det går jo an å slette spesifikke informasjonskapsler, og slette historikken fra den siste timen eksempelvis. :balltre:

Anonymkode: 5335c...9e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det virker som om TS har kompetanse til det...?

Anonymkode: c854f...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så irriterende ved tråder som dette, er at vi aldri kommer til å få vite hva ts snakker om. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt sint hvis noen tyvlånte dataen min. Det er min private maskin, og jeg ville hatet at noen snoket rundt der. Nå har jeg selvsagt passord på også. 

Men om kusine vet, om kusine vil si noe, hvem kusine vil si det til først og om folk blir sure er det jo egentlig helt umulig for oss å svare på... Hvor gammel er du, TS? 

Anonymkode: cce0b...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎01‎.‎03‎.‎2017 den 0.09, KillerKitty skrev:

Det som er så irriterende ved tråder som dette, er at vi aldri kommer til å få vite hva ts snakker om. 

Aldri si aldri, grunnen til at jeg ikke kan være på dataen og nett alene når jeg vil er fordi det er vedtatt og da har jeg sagt ja til å følge det. Kusina mi vet ikke alle detaljer, men har bare blitt fortalt hvordan ting er av mine foreldre som er hennes tante og onkel. Kusina mi bor alene og når jeg bor med henne så er det bare oss to og ikke foreldrene mine, det er derfor det var fristende og lett og låne dataen så mye. Jeg brukte egen browser som hun aldri bruker tydeligvis så jeg har slettet hele loggen og ikke bare siste timen og sånn. Men hva er "cookie??" Har ikke tid til å søke det opp nå for jeg må være stille. Må jeg slette det greiene hvis jeg har brukt egen browser og slettet alt av logg i den?? Jeg ble ikke oppdaget for ingen har sagt noe og nå har jeg sagt til meg selv at jeg ikke skal gjøre dett mer i hvert fall ikke så mye som før. Grunne til at jeg ikke får være på nett vil jeg ikke legge ut om her men det har med at jeg før var litt sånn at jeg ikke hadde grenser for meg selv og gjorde ting som ikke var så bra. Men det var før. Jeg er 17 år. Jeg har IKKE snokt på dataen hennes bare brukt den til å være på nett.Vet ikke om hun har passord og sånt lagret, men hun legger den overalt og nå er det siste gangen jeg sniklåner den, den lå i stua og hun sover. Får ikke svart mer akkurat nå.

Anonymkode: 5607a...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...