Gå til innhold

Ned 20kg på 4-5 måneder? Gy


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Er det noen som har gått ned tilsvarende i vekt, på 4-5 måneder? Jeg er kvinne, 167høy og veier 85kg. 

Nei jeg har ikke hastverk, vil bare hørre inspirerende historier :) ja dette er en livstils endring. Har vært deprimert og "låst" til sengen i nesten 2 år. Har også trøste spist mye junk. Har nesten ikke vært i aktivitet. 

Nå har jeg startet i ny jobb, og går ca 8000 skritt bare der :). Så håper vanlig hverdags aktivitet kan hjelpe på noen kg.   ønsker å være "streng" med maten de første mnd, for å så kunne unne meg mer i helgene etter målet er nådd.  Blir nærmest deprimert av kroppen jeg sitter igjen med etter depresjonen (oh the irony) dette er ikke meg. Planen er å trene ca 3 ganger i uka. Ligge på ca 1500-1600kcal. + mer turer når det blir lysere tider. 

Håper noen kan dele sin reise :blomst: 

Anonymkode: b8417...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare si ifra PT'en min har sagt ifra til meg om at å gå ned mer enn 1kg i uka ikke er sunt for kroppen. 

Lykke til! 

Anonymkode: 4dab1...39f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. 20 kilo fra august til desember. Kun lavere kaloriinntak. Ingen trening

Anonymkode: 82304...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned tilsvarende (ca 25 kilo), på et år, fra ca 80 (uæh) til 55-58 kilo. Jeg er også kvinne, litt kortere, 161 cm. Jeg har skrevet ganske mye om hvordan jeg har gjort det i andre tråder, synes ikke det blir ikke helt passende å gjenta det her.

Jeg vil bare på det sterkeste anbefale at du tenker igjennom hva du mener med "streng", og hva diverse kosthold/opplegg/holdninger gjør med hjerne og kropp. Hvis du over lengre tid (mer enn ca en uke, kanskje) nekter deg noe du liker eller trenger, eller tvinger deg til å gjøre noe du ikke vil eller liker, når du har muligheten til å velge alt det du vil ha, kommer du ikke til å greie det, og du vil gjøre hva du kan for å ubevisst sabotere planen din. Jeg ser du bruker ordet "unne", nemlig, og det får meg til å tenke at du ikke har en innstilling som tilsier at du vil lykkes. Det er ett av ordene folk bruker før de går på en smell. At du kaller planen en "livsstilsendring" endrer ikke det faktum at du beskriver en ganske hard slankekur.

Du vil ikke bli mindre deprimert av denne planen.

Hvis du er seriøs mht å gå ned i vekt, setter du opp en plan du uten videre kan holde deg til så lenge det skal være, og uansett om du er syk eller på ferie, i bursdag eller jobber overtid. Finn ut hvor mye og hvordan du skal redusere matinntaket ditt ift det du spiser nå, og hvordan du skal kontrollere det (teknisk, praktisk og emosjonelt). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått ned 30 kg siden august.. Jeg møtte veggen i juli. Ble sterkt deprimert og hadde panikkanfall hver dag.. Utrolig slitsomt. Jeg spiste nesten ingen ting på en mnd og gikk derfor naturlig ned noen kilo.. Nå som jeg ser tilbake så var det kanskje en måte for kroppen min å si i fra at dette her ikke fungerer lenger. Gikk selvsagt til terapi (ingen medisiner) og der anbefalte de meg å finne en hobby eller noe for å få tankene vekk fra alt vondt. Jeg startet å trene.. Nå veier jeg 73 kg og har aldri hatt det bedre, sosialt, psykisk, fysisk osv.. Ja du skjønner :D For meg handlet det mye om å kutte ut sukkeret i hverdagen + bli mer aktiv. Jeg lå kanskje på mellom 3000-5000 skritt pr dag. Nå beveger jeg meg minst 10 000 hver dag + prøver å trene minst 3 ganger i uken. Det er vanskelig å kutte sukkeret.. Men når du først har gjort det er det utrolig lett å velikeholde!! Hadde ikke lyst på sjokolade på over 4 mnd.. Men når du spiser sukker igjen får du trøsten tilbake ;) Vil si alt med måte og alt etter evne. Som "start" anbefaler jeg svømming og loggføring på det du spiser. Hvis du spiser ca 3-4000 kalorier i dag er det idiotisk å starte på "diett" på 1900 kalorier dagen etter.. Trapp ned over tid. Husk å sove mye også! Søvn har faktisk mye påvirkning på vekten din, og hvordan du føler deg. Sist men ikke minst.. Ikke få dårlig samvittighet for å spise eks en sjokoladebit eller hamburger en dag du har trent. Jeg passer godt på kostholdet dager jeg ikke er i så mye aktivitet. Hvis jeg har trent og har lyst på den sjokoladebiten eller en skive med nuggatti.. Ja da unner jeg meg det! Lykke til. Tar denne som anonym men signerer PQ :)

- PQ

Anonymkode: 831fa...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...