Gå til innhold

Er maleriet for stygt til å selges?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Malte dette bildet og ønsker ærlige meninger om jeg kan selge det for en slant, eller ei. Hvis det ikke er noe særlig, blir det for dumt. :) 

IMG_4379.JPG

Anonymkode: 3cf61...1f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan vel prøve? Hvis noen vil kjøpe det så er det jo mulig. Det er ikke min smak, så jeg ville nok ikke stilt som kjøper, men det betyr ikke at ikke andre vil kjøpe det og ha glede av det. 

Du taper ingenting på å prøve.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine farger, men litt mye "virvel" for min smak. Når jeg kjøper bilder/maleri er det gjerne fordi det av en eller annen grunn appellerer. Og det kan det jo hende bildet ditt gjør med noen andre. 

Anonymkode: af1b1...c9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var fint. Inspirert av Munch? 

Har du solgt bilder før?  Banskelig å vurdere pris på slike malerier,  da verdi av et maleri ofte vurderes ut i fra hvem som har lagd det,  og ikke nødvendigvis kvaliteten på arbeidet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thyra skrev:

Jeg synes det var fint. Inspirert av Munch? 

Har du solgt bilder før?  Banskelig å vurdere pris på slike malerier,  da verdi av et maleri ofte vurderes ut i fra hvem som har lagd det,  og ikke nødvendigvis kvaliteten på arbeidet. 

Jeg er helt ny med maling, det her var mitt første bilde og egentlig vil jeg ha det selv.. men man kan trygt si jeg trenger pengene som en lutfattig ung student. Ikke inspirert av Munch (så vidt jeg vet), men det hadde jo ikke vært så dumt om det ligner.. hehe! 

Aldri solgt før nei.

TS

Anonymkode: 3cf61...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt ny med maling, det her var mitt første bilde og egentlig vil jeg ha det selv.. men man kan trygt si jeg trenger pengene som en lutfattig ung student. Ikke inspirert av Munch (så vidt jeg vet), men det hadde jo ikke vært så dumt om det ligner.. hehe! 

Aldri solgt før nei.

TS

Anonymkode: 3cf61...1f7

Synes dette var veldig bra til å være ditt første bilde! Har forsøkt å male selv,  men ble bare irritert fordi jeg ikke fikk til. Har tegnet en del,  men penselen lever visst sitt eget liv og jeg klarer ikke å temme den... 

Mente ikke at det var inspirert av et konkret Munch-maleri,  men at malestilen ligner. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter min mening ja, Men det er nok av folk som liker den type kunst.

Anonymkode: c19b1...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa

Hvis dette er ditt første bilde er det jo veldig bra. Selvfølgelig kan du selge det om noen vil kjøpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NorahLudoAllis

Marianne Aulie selger klovnebilder og ting hun har svømt naken over for massevis av penger, og det finnes jo folk der ute som tjener penger på å dra maling med bankkort over et lerret for å matche folks interiør på bestilling.

Så ingenting er vel å regne for usalgbart om du bare får en kjøper.

Men for min del så var det åpenbart Munchinspirert, noe som ikke er feil - men det kan tenkes at folk da foretrekker en Munchplakat som de rammer inn.

Er jo ikke verre enn å legge det ut for salgs, ingen liker all kunst(eller ikke-kunst) uansett hvor bra eller dårlig kvaliteten måtte være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvor dette er Munch-inspirert? Tell me! Men takk for svar folkens :) Jeg får vel prøve da.

 

TS

Anonymkode: 3cf61...1f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt ny med maling, det her var mitt første bilde og egentlig vil jeg ha det selv.. men man kan trygt si jeg trenger pengene som en lutfattig ung student. Ikke inspirert av Munch (så vidt jeg vet), men det hadde jo ikke vært så dumt om det ligner.. hehe! 

Aldri solgt før nei.

TS

Anonymkode: 3cf61...1f7

Bildet er veldig bra!

Du utrykker svært mye gjennom det maleriet.

Om du bestemmer deg for å selge det, må du ikke sette for lav pris.

Se hva andre tar for sine bilder på nettsteder som har malerier annonsert.

Du sparer vel et fotografi i god kvalitet, av bildet ditt, slik at du selv også "har et eksemplar"  ettersom du egentlig vil ha det selv?

Du er veldig talentfull :hjerte:

Anonymkode: 49e41...950

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt ny med maling, det her var mitt første bilde og egentlig vil jeg ha det selv.. men man kan trygt si jeg trenger pengene som en lutfattig ung student. Ikke inspirert av Munch (så vidt jeg vet), men det hadde jo ikke vært så dumt om det ligner.. hehe! 

Aldri solgt før nei.

TS

Anonymkode: 3cf61...1f7

"Likner" er kanskje å ta i, men det er noe med måten du bruker linjer (virvlene, som den andre AB'en kalte det) og kontraster mellom lyse og mørke skikkelser som gir inntrykk av at du er inspirert av Munch. Se på f.eks. Skrik, Angst, Løsrivelse og Livsdansen. 

Jeg liker maleriet ditt. "Stygt" eller "pent" er ikke nødvendigvis relevant når det gjelder malerier. Om dette er det første maleriet ditt slik du sier er jeg faktisk ganske imponert.

Anonymkode: f2c84...dda

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i fine ting. Så min personlige mening er at dette var et fint bilde! Om jeg var ute etter et sånt verk, kunne jeg sikkert betalt alt fra et par hundre til et par tusen! 

Anonymkode: 11ebc...1cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjestvest

Er dette skyggen av en kvinne som i en verden full av kaos føler seg naken og utmattet? Representerer skyggen styrken hun pleide å inneha? Er hun en indre stemme som forsøker å løfte henne opp?

Om du har en historie å fortelle sammen med ditt bilde vil du ha en bedre salgssjanse.

Endret av gjestvest
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg rørt, haha :-( Ja, det er mitt første bilde! Meningen bak bildet er vel meg selv, og hvordan det føles når den mørke siden av meg drar meg med inn i et dragsug av angst, sinne og nedstemthet. Det er på en måte mitt symbol over hvordan det er når jeg taper kampen mot den "onde" siden.

Har virkelig ikke prøvd å herme etter Munch, æresord!

 

TS

Anonymkode: 3cf61...1f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt det er verdt å prøve! Om du ikke får det solgt, så ikke ta det som at du ikke er flink nok men at du ikke har nådd rette kjøperen. Hva som er fin eller interessant kunst kommer veldig an på øyet som ser. Bare ikke ta mindre enn 500 kr. Det mener jeg er minstepris for et bilde du har brukt tid og utstyr på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...